[BC3] Voeding 300 watt

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Mycom Full tower met een 300 watt voeding alleen op een of andere manier doet mijn harddisk en de cdrom speler (worden niet gevonden bij het booten en staan ook niet in de bios) zou het kunnen dat de voeding niet sterk genoeg is?

System:
1,2 Ghz Thunderbird
MSI K7T Turbo
256 Mb cas2
(Nog) matrox G400 32 Mb
Alpa koeler
3 case fan''s
soundkaart en netwerk kaart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Lijkt me sterk, ik heb zelf veel meer in me pc zitten en alles loopt prima..

Misschien is het niet zo''n hele goede voeding, die het niet echt haalt...

• BC3 Victim
Ja daar ben ik ook bang voor alleen ik zou die kast wel terug willen brengen alleen omdat ik alles al ingebout heb is hij al gebruikt en natuurlijk is hij dan niet meer origineel en dus niet meer retour te sturen toch?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
misschien is dit een domme vraag hoor, maar zit de IDE kabel van die HD en cdrom wel goed vast?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op dinsdag 22 mei 2001 10:23 schreef Wirf het volgende:
misschien is dit een domme vraag hoor, maar zit de IDE kabel van die HD en cdrom wel goed vast?
Iddd, check dat ff... dit heeft volgens mij echt nx met je voeding te maken.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Reken zelf maar uit of de oorzaak bij je voeding ligt

Here are some typical values for common components:

Motherboard without CPU or RAM 30 Watts
Floppy Drive 5 Watts
IDE Drive 5400RPM 10 Watts
IDE Drive 7200RPM 15 Watts
SCSI drive 7200RPM 25 Watts
SCSI drive 10000RPM 40 Watts
128MB SDRAM 10 Watts
IDE 50X CD or 10X DVD Drive 20 Watts
High Performance AGP Card 30 Watts
Network Card 10/100 5 Watts
Pentium III 700MHz 25 Watts
Athlon 600MHz 45 Watts

To determine the size of the power supply you need, add up the total power demand of your computer, multiply that total wattage by 1.5 so that you do not exceed 70% of the supply''s capacity.

Verwijderd

300 Watt zou voor dit systeem ruimvoldoende moeten zijn... test die cdrom en hdd ff in een ander systeem, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Werken die onderdelen wel, dan ff terug met je voeding maar mycom. Ook verstanding: ff je mobo checken:)

Verwijderd

Ik wil een vergelijkbaar systeem bouwen (ook MSI K7T Turbo) en ik heb die Athlon 300 Watt behuizing van MyCom al in huis. De voeding is in ieder geval goedgekeurd door AMD dus ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem ligt (ook omdat je in een bigtower toch echt wel wat meer moet kunnen inbouwen dan wat jij opnoemt).

Dutchman
Pagina: 1