[BC3] Prestatiewinst 128 -->256 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik heb een Duron 750 op een MSI K7T-Pro 2 met 128 MB geheugen. Nu het geheugen zo goedkoop is lijkt het mij een goed idee om er eens wat bij te prikken. Mijn vraag is nu...is er een winst als ik er 128 mb bij plak, of zeggen jullie:koop maar iets anders van je geld!

Een andere vraag die ik heb is: Ik zie vaak de term Cas 2/Cas 3, hoeveel sneller is Cas 2 geheugen en kan ik mijn geheugen ook op Cas 2 proberen te zetten, of kan mijn geheugen dan kapot gaan als blijkt dat dit Cas 2 niet aankan?

Alvast hartelijk bedankt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Geheugen bijprikken is altijd het meest verstandig. Waar voor je geld!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

cas 2 is iets, niet heel veel, sneller als cas 3. In win 98 of Me merk je weinig van een Memuitbreiding >128MB, in win y2k wel. Dit OS doet er ook echt wat mee, win 98 en me niet echt hoewel je ook een klein verschil zal merken...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Prima upgrade! Als je onder win9x/win me werkt zou ik wel een bovengrens stellen aan de diskcache, die heeft namelijk de neiging al je RAM te claimen.
Ik heb hier nog een oude P100 server staan, wel met 256MEG RAM, en die loopt heerlijk onder NT4 (experimenteermachine).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AnotherFruitcake
En als straks XP uitkomt, gebruikt die de extra 128 mb wel optimaal?

• under-world

under-world

ooh-la dots

met xp zullen veel problemen verholpen zijn. Of dit OS efficienter met zijn RAM omgaat als 98 durf ik niet te zeggen....

Toch is overwaarde in de vorm van 256MB niet echt verkeerd.. Win 98 gebruikt trouwens zelf ook al 64MB om goed op te draaien.

• AnotherFruitcake
En dat Cas 2/3 verhaal, kan ik mijn geheugen op Cas 2 proberen zonder dat het kapot gaat, schakelt je BIOS automatisch terug naar Cas 3 als je mem het niet trekt?

• under-world

under-world

ooh-la dots

nee maar je merkt het vanzelf wel (blauwe schermen etc.) In principe kan er niet echt iets kapot, kijk maar tot welke snelheid je MEM cas 2 trekt...

Verwijderd

Ik zou er geheugen bijprikken, vanaf 500 mhz ga je het aardig snel merken met laden van progamma''s en nog wat grappen.

85 bij gistron is het goedkoopst wat ik gezien heb.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 08:34 schreef AnotherFruitcake het volgende:
En als straks XP uitkomt, gebruikt die de extra 128 mb wel optimaal?
WinXP is gebouwd rond de core van Win2000. Dus je kan ervan uitgaan dat zelfs de personal-edition van WinXP efficiënter met het extra RAM om zal gaan dan W98.

• AnotherFruitcake
Ik koop al mijn spulletjes liever bij een computerwinkeltje dat vlakbij waar ik woon zit, iq-computers in R`dam-Overschie.
Daar kost het 89,- voor 128 MB-133.
Als er dan iets kapot gaat kan ik het snel ruilen, ben nog een beetje huiverig om dat bij een online-shop te kopen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op dinsdag 22 mei 2001 09:01 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

WinXP is gebouwd rond de core van Win2000. Dus je kan ervan uitgaan dat zelfs de personal-edition van WinXP efficiënter met het extra RAM om zal gaan dan W98.
tuurlijk, even vergeten ?.....(:Zvroeg he:Z)

• AnotherFruitcake
Jongens, hartelijk bedankt voor jullie replies! Ik ga dalijk even 128 mb erbij kopen en gelijk maar eens kijken wat een leuke HDD kost (zie mijn post in Opslagmedia en I/O controllers).

Verdere reacties zijn natuurlijk altijd welkom:)

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
Zoals iedereen eigenlijk ook al zegt: winst is er vast wel.
Maar je vraagt zelf ook nog of je niet beter wat anders kunt kopen. :)
Wat doe je met je compu waar je dat geheugen voor nodig hebt? Kan ik me alleen met Photoshop, Autocad, 3DMAX voorstellen. NT4 of 2000 lopen zelf beter (explorer is dan veel sneller bijvoorbeeld) met veel geheugen. Of een RAM vretende game, ik zou niet weten welke. Maar dan spelen andere componenten misschien ook een belangrijke rol, zoals je videokaart. Dat hangt er van af wat je nu nog meer in je compu hebt.
Dus als je antwoord op je vraag wilt (zelf of door anderen): wat doe je met je compu, wat heb je er op dit moment inzitten en hoeveel geld wil je uitgeven.

• AnotherFruitcake
Ik heb een Duron 750
MSI K7T-Pro2 mobo (ATA66 max)
128 MB pc100 (maar dat kan ik gratis omwisselen voor PC133)
4,3 GB erg brakke ATA33 Seagate
GF2 GTS 32 MB DDR
SB 64
Lite-On CDRW 8/4/32
AOpen DVD 1240
Sitecom 10/100 mbit kaartje
En ik speel heel veel spellen:) dus ik denk dat ik ook wel eens mag gaan kijken naar een 2e HDD (kan ik dan ook meteen een ghost van mijn opzetten, want soms ben ik teveel met mijn OS bezig en wis ik iets wat eigenlijk niet moet:0)
Ik dacht dus aan +/- 100,- voor wat geheugen en dan deze of volgende maand nog een nieuwe HDD (tips welkom). Ik denk dat de overige onderdelen in mijn comp nog wel even meekunnen.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Een leuke hdd''tje van Maxtor is goede uitbreiding.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Nou idd, ik denk dat je beter je geld uit kan geven aan een goeie 7200 rpm schijf, want dat heb je zo te zien harder nodig dan extra ram!

• AnotherFruitcake
Maar is geheugen nu juist niet lekker goedkoop, of blijft dat voorlopig zo.
Ik heb minder dan een half jaar geleden nog 64 MB gekocht voor 125,- en nu is 128 MB maar 89,-

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 09:02 schreef AnotherFruitcake het volgende:
Ik koop al mijn spulletjes liever bij een computerwinkeltje dat vlakbij waar ik woon zit, iq-computers in R`dam-Overschie.
Daar kost het 89,- voor 128 MB-133.
Als er dan iets kapot gaat kan ik het snel ruilen, ben nog een beetje huiverig om dat bij een online-shop te kopen.
Voor 4 gulden moet je geen risico gaan nemen, dan kan je het beter in de buurt gaan halen ja.

• AnotherFruitcake
Ja, je weet het maar nooit ivm DOA`s want dan moet je weer zo lang wachten op nieuwe spulletjes. En ik heb hier al vaak gelezen dat mensen soms 2 weken op hun spullen zitten te w88, ben je net blij met je nieuwe aankoop, heb je dat ook nog.
Als ik een betrouwbaar adresje heb gevonden, haal ik het liefst daar al mijn spulletjes (heb ooit een computer bij A-Class in R`dam gekocht, wat een drama was dat)
Pagina: 1