Toon posts:

[BC3] Moederbord maybe fucked up?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vaag probleem:

Soms gaat m''n PC zomaar uit. (Soms 3x per dag, soms 1x per dag... soms ook niet)
Het is geen virus, maar iets in de hardware. Ik heb al een aantal externe apparaten erafgehaald, maar daardoor veranderd het niet.

/me vraagt zich af: is het m''n moederplank die fuxed up is, of een ander component?

Verwijderd

Beetje meer info mischien ??
Wat voor mobo en wat voor componenten, os andere draaiende software.

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte MOBO met SCSI onboard (ATX)

Ik heb hierdoor al een voeding verneukt en er een 250 watt voeding voor in de plaats gezet. Er zaten eerst 2 fans extra in de kast... die heb ik er nu uitgehaald (ik d8 namelijk dat ik teveel van de voeding vroeg)

Verdere hardware:
Adaptec SCSI kaart voor scanner (Epson Perfection 1200S)
Creative SB64AWE Gold geluidskaart
Teles ISDN kaart
Intel netwerkkaart
Creative DVD-decoder kaart
P3-450 / 384 MB SDRAM
Plextor 40 speed SCSI / Creative DVD speler (IDE)

en normaal zit er ook een Plextor CD brander in maar die is er nu uit (en hij ging zonet ook uit) dus daar ligt het iig niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
ander draaiende software:
nix
gewoon kale windows met 22" beeldscherm en Matrox G400 (was ik nog ff vergeten :P )

enige wat draait is Win98SE zelf... verder geen virusscanner of andere background appz.

/me weet iig 99,9% zeker dat het een hardware probleem is :)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Kan het niet gewoon (opnieuw?) je voeding zijn?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:03
Ik zou ook in eerste instantie aan de voeding denken, 250 is niet echt heftig hoor, als ik jouw hardware lijst zo bekijk!

Als je echt denkt dat dat het niet is, brak geheugen kan ook een hoop gekke dingen veroorzaken. Probeer anders een een ander plankje erin te zetten om te kijken of het probleem blijft optreden.

Brak geheugen zou een verklaring kunnen zijn omdat alles goed kan gaan tot het moment dat Windows inderdaad een ''kapot'' stukje aanspreekt. De BIOS test is zo snel dat die wel eens wat over het hoofd ziet.
Pagina: 1