[BC3] Philips USB boxen, irritant als je een cd afspeelt

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb usb boxen van philips (DSS USB digital multimedia Speakers), het probleem is dat wanneer ik een cd wil afspelen, hij vaak overslaat. Weet iemand hier antwoord op, moet ik een usb update hebben of ligt het aan me cdrom (niet geschikt hiervoor?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
het schijnt dat die dingen nogal geheugen vreten....

correct me if i''m wrong

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kan je dat ding niet gewoon aansluiten op een geluidskaart zoals elke andere speakerset ?

• BC3 Victim
ja klopt alles wat over die usb poort moet moet door het systeem verwerkt worden, kost dus cpu tijd en geheugen...

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Argh, ik heb een HEKEL aan usb..nu gaan ze er ook nog speakers aan hangen :r

Verwijderd

weeeeer zo iets dom''s van PHILIPS >:)

daarom haat ik PHILIPS wie maakt er nu USB BOXEN |:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Waarschijnlijk moeten die USB speakers de data digitaal aangevoerd krijgen...

dus wat krijg je dan -> de audio-cd wordt eerst ''on the fly'' geript
(want bij normale geluidskaarten is er een apart kabeltje dat analoog audiocdgeluid naar de geluidskaart stuurt; dit ontbreekt dus bij USB - correct me if I am wrong ;))

en ik weet niet he het zit met de rip-kwaliteiten van je cdromspeler :)

• BC3 Victim
Ik zag die dingen op koninginnemarkt voor 20 piek. Ik twijfelde nog. Dus ik heb ze terecht niet gekocht. Ik denk dat er geen echte oplossing voor is, misschien weet philips het zelf? Anders zit er niks anders op als een geluidskaartje erbij te kopen.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Bij USB Boxen MOET het geluid digitaal van de cdrom-speler gehaald worden, omdat het interne audiokabeltje geen nut heeft. Sommig cdrom-spelers verslikken zich nog wel eens in het digitaal versturen van cd-audio.

Gaat rippen (audiocatalyst ed) wel goed ?

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Ik heb zelf een USB speakerset. Deze set kun je ook gewoon aan je geluidskaart hangen. Dan kun je nog steeds de audio CD afspelen zoals je gewend bent. Daarmee omzeil je problemen zoals boven beschreven.
USB speakers zijn GEEN goede vervanging van je geluidskaart, maar een aanvulling. Je mist namelijk zaken als line-in en microfoon aansluiting.
Ze geven wel een mooi geluid.

Verwijderd

Harmon Kardon hebben ook USB speakers, beluisterd en getest, echt helemaal geen probleem, niet meer ram of cpu time...
Denk dat het van de drivers af hangt

• BC3 Victim
als ik een cd rip, dan slaat ie ook over eenmaal naar mp3 gezet. Als ik hem aansluit op geluidskaart staat het geluid heel zacht en kan ik niet harder zetten

• BC3 Victim
dingen waren 100 piek, als ik ze op de geluidskaart aansluit is het geluid knetterzacht, en welke instelling dat is weet ik niet, heb al veel veranderd

Pagina: 1