P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Bij veel Packerdbells zit de HD standaard verticaal dus het moet geen prob zijn
Verwijderd
gaat perfect, ze zitten ook zo in de oude desktops prolinea van compaq, ook in de nieuwere deskpro''s
Oke,Thanx voor de snelle replies.
Greetz Copycat
Greetz Copycat
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Yep, heb ook eens een Fujitsu gezien waar de HD verticaal tegen de voorkant van een kast aanzet. Werkte perfect hoor, no worry!
Mijn Quantum Bigfoot vond het niet zo fijn, maarjah.. dan heb je het ook over iets.. Zou dus gewoon moeten willen..
kan prima hoor..
Have a wheelie good weekend!
en ondersteboven?!?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Liever toch maar niet.Op dinsdag 22 mei 2001 07:53 schreef Osdorp-Dude het volgende:
en ondersteboven?!?
Eh even 1 opmerking. Je kunt hem op alle manieren plaatsen, ook op de kop MAAAAAAR als je er mee werkt als ie verticaal staat moet je hem daarna niet meer horizontaal gebruiken en andersom. De koppen krijgen door de zwaartekracht een hele lichte druk naar beneden en als je dan weer op een andere hoek de schijf gaat gebruiken dan krijg je snel lees- en schrijffouten.
Ik spreek uit ervaring.
PS: bij laptops is dit niet zo want die zijn er op gebouwd.
Ik spreek uit ervaring.
PS: bij laptops is dit niet zo want die zijn er op gebouwd.
Hoeft niet per se een probleem te zijn. Ik heb hier een 8Gb schijf die van PC naar PC is gegaan en daarbij normaal, op de zijkant en verticaal tegen de voorkant heeft gehangen. Nooit een probleem gehad.
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
Ik dacht dat het niet kunnen overzetten van staan naar liggen allen maar voor oudere drives gold. Jaren geleden was toen het advies om de drive opnieuw te formateren. Bij de huidige drives wordt (correct me if i am wrong) meestal 1 site van een platter gebruikt om de koppen op te kunnen richten. Fabrieks uit hebben ze een sporen patroon waarop het daarzittende kopje zich kan positioneren. Hiermee zitten de andere koppen meteen ook op de goede plek. Doordat er per drive dus 1 site gebruikt wordt om te leiden hebben de drives tegenwoordig een oneven aantal koppen.
Maar dit komt allemaal uit m''n grijze celletjes en mischien heb ik ondertussen er zelf het een en ander bij verzonnen. Misschien iemand met meer kennis van zaken om mijn kennis te refreshen ?
Maar dit komt allemaal uit m''n grijze celletjes en mischien heb ik ondertussen er zelf het een en ander bij verzonnen. Misschien iemand met meer kennis van zaken om mijn kennis te refreshen ?
Er zal altijd een lichte afwijking zijn, dat heeft iets met calibratie te maken.
Ik denk neit dat het optimaal werkt, verticaal, maar ja, probeer het eens uit.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Maar voor de calibratie maakt een drive toch gebruik van die ene platter kant?Op dinsdag 22 mei 2001 10:24 schreef FerryHeibrink het volgende:
Er zal altijd een lichte afwijking zijn, dat heeft iets met calibratie te maken.
Pffft, ben blij dat alles bij mij gewoon plat is.
Ik bedoel de calibratie dat de koppen precies op het goede spoor komen, dit is btw ook hetgene waardoor de seek time het langst duurt.Op dinsdag 22 mei 2001 10:40 schreef ascii het volgende:
[..]
Maar voor de calibratie maakt een drive toch gebruik van die ene platter kant?
Pffft, ben blij dat alles bij mij gewoon plat is.
Pagina: 1