Toon posts:

[BC3] wie helpt me met me burner ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb problemen met het branden van mn cd''s.74 min lukt soms nog wel,maar als ik 80min wil doen dan krijg ik deze foutmelding:

stroomkalibreringsgebied is vol.

ik heb een philips cdd3610.
mn cdrom speler heeft ook kuren gekregen door het niet meer willen lezen van gebrandde cd''s.

aan mn ide-interface ligt het volgens mij niet, want dan zou mn harde schijf ook kuren moeten krijgen.

wie o wie kan me hiermee helpen ??
ligt het misschien aan een instelling (UDMA bijvoorbeeld??)

Thnx.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jammer dat je je geld weg hebt gegooid... Dat ding stinkt namelijk :r

Een vriend van mij had dat ding ook (binnen 2 maanden was hij de pijp uit) btw. die vriend heet Ubermaestro

mzzl Martijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
HAHA LOL @ Mdkiller.

• ubermaestro
Probeer eens een ander merk cdr''s
Werkt ie nog niet moet je als je nog garantie hebt -> laten repareren. Geen garantie -> Opschroeven, met 96% alcohol(:P) de lens voorzichtig schoonmaken en de ''laser guiding rails'' schoonmaken. Dan zou die het weer voor 2 maanden ofzo moeten doen, als je geen zin hebt om elke twee maanden dat ding open te schroeven en schoon te maken, moet je ff een maandje wachten en een Plextor 24X writer kaufen :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 17:56 schreef ubermaestro het volgende:
Probeer eens een ander merk cdr''s
Werkt ie nog niet moet je je garantie hebt -> laten repareren. Geen garantie -> Opschroeven, met 96% alcohol(:P) de lens voorzichtig schoonmaken en de ''laser guiding rails'' schoonmaken. Dan zou die het weer voor 2 maanden ofzo moeten doen, als je geen zin hebt om elke twee maanden dat ding open te schroeven en schoon te maken, moet je ff een maandje wachten en een Plextor 24X writer kaufen :Z
ja ja dat weet ik dat ik een plextor moet hebben,maar ja moet je er wel ff poen voor hebben. heb trouwens al alle merken cdr''s gebruikt.

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Toen ik nog een CDD3610 had, kreeg ik die melding ook, maar alleen bij gebruik van Mmore cdr''s.
Bij andere cdr''s no probs at all.

(en op mijn aopen 1232 helemaal niet meer :) )

Verwijderd

Topicstarter
ja jullie zijn erg grappig vandaag, maar wat houd die foutmelding nou precies in ???

• ubermaestro
Op maandag 21 mei 2001 18:00 schreef fredlwd het volgende:
ja jullie zijn erg grappig vandaag, maar wat houd die foutmelding nou precies in ???
Dat ie fucked up is >:)

[serieus mode]Weleens gelezen dat de voeding niet genoeg power trekt maar als de brander altijd al werkte zou ik geen oplossing weten. Maar meestal komt het doordat de lens en de rails van lens vuil is.[/serieus mode]

• BC3 Victim
HAHA, lol @ Ubermaestro.

Als ik jou was zou ik een nieuwe brander kopen, dat ding zuigt gewoon. <--- zijn geen oplossingen voor >:)

mzzl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Zeker wel...

Open maken en geleide staafjes schoonmaken en daarna insmeren met goed vet.
(gebruik zelf kettingvet voor m''n CD2000:9

Lees dit ook maar door:P
http://forums.delphi.com/n/main.asp?webtag=cldavid&nav=messages&msg=288

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Stroomkallibratieerror? :?
NL versie van EZ Cd Creator ofzo?

In Nero krijg je hoogstwaarschijnlijk "Power Callibration Error"

En dat betekend dat je eerst nog alleen ff met alleen kwaliteitscd''s door kan branden

Maar vroeg of laat gaat ook dat niet lukken.

/me zijn advies: als er nog garantie opzit, dat ding dan NU omruilen! (En het liefst tegen een niet Philips CDD36x0 ;)

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 21:42 schreef James_Watt het volgende:
Zeker wel...

Open maken en geleide staafjes schoonmaken en daarna insmeren met goed vet.
(gebruik zelf kettingvet voor m''n CD2000:9

Lees dit ook maar door:P
http://forums.delphi.com/n/main.asp?webtag=cldavid&nav=messages&msg=288
ok, dan doetie het weer 2 maanden >:)

Verwijderd

De melding (power calibration area e.v.) wil zeggen dat het test gedeelte om de laser juist af te stellen vol is gelopen.
Dwz dat de brander niet snel genoeg zichzelf gecalibreerd heeft. Dat had ik ook vroeger bij dit type en vooral met Mmore cdŽs.

Het is ook een teken dat het overlijden van het ding voor de deur staat, een paar maanden na die errorŽs was die van mij ook kassie.

Gelukkig kosten nieuwe 12x > branders geen drol meer en ze zijn allemaal beter dan die 3610...
Pagina: 1