[BC3] Extra fans op HQ08

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Binnenkort schaf ik een nieuwe PC aan en neem als case de HQ08 van Aopen. Ik zit er echter sterk aan te denken er extra fans bij te nemen om voor wat meer koeling te zorgen.

Ik kan helaas nergens vinden hoeveel (en welke maat) fans er bijgeplaatst kunnen worden zonder te gaan modden.

Kan iemand dit vertellen?

Thnx. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn er standaard plaatsen voor 2 80*80 en 2 120*120 fans, maar ben niet 100% zeker. Zal ff checken. BRB

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

2x 80*80 achter-boven
1x 80*80 voor-onder

er kunnen er natuurlijk veel meer in maar dan moet je wel modden ;)

Where is it?

• BC3 Victim
Dank!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
ik heb zelf een HX08 maar daar zit weinig verschil tussen. bovenin-achter gaan idd 2 80*mm''s en voorinonder 1 80mm fan maar die doet niet erg veel hoor.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 21 mei 2001 20:24 schreef Kaap het volgende:
ik heb zelf een HX08 maar daar zit weinig verschil tussen. bovenin-achter gaan idd 2 80*mm''s en voorinonder 1 80mm fan maar die doet niet erg veel hoor.
Verschil tussen de HX08 en HQ08 is toch alleen het ''frontje'':?

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 16:11
klopt

• BC3 Victim
Ik heb een HQ08.
Ik heb 2*80mm achter men schijven zitten, en
1tje voor-onder.
Verder kan er standaard niks meer bij.

• BC3 Victim
Ik heb de midi-versie van die kast en ik heb een triple-fan HD-cooler in een van m''n 5,25" bay''s zitten. Werkt ook...

• ubermaestro
In die HQ08, waar je achterin zulke gaatjes hebt zitten, blokken die de airflow veel? Had wel eens gelezen dat het best flink veel uitmaakte

• ubermaestro
Niemand die daar ervaring mee heeft?
En: is die voeding niet slecht geplaats :? het zou toch veel beter zijn als de voeding helemaal bovenin zat en dat je daaronder die fans kan vastmaken, zodat de cpu-warmte gelijk wordt afgevoert

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:09 schreef ubermaestro het volgende:
Niemand die daar ervaring mee heeft?
En: is die voeding niet slecht geplaats :? het zou toch veel beter zijn als de voeding helemaal bovenin zat en dat je daaronder die fans kan vastmaken, zodat de cpu-warmte gelijk wordt afgevoert
die voeding is juist perfect geplaatst hierdoor gaat de airflow van je dvd spelertje er ook uit en als je voeding er achter had gelegen niet. boven in de kast zit ook nog rekje waar je 3 hd''s in kan plaatsen. Wat natuurlijk ook voor warmte zorgt.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Heb de mijne ook zo onder handen genomen, die standaard prutsgaten is echt niks. Zelfde gedaan met de frontfan. Zitten nu 80mm Delta''s met fingerguards. Staat leuker en werkt een stuk beter.

Flickr | Lego collectie

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 22 mei 2001 16:16 schreef ubermaestro het volgende:
In die HQ08, waar je achterin zulke gaatjes hebt zitten, blokken die de airflow veel? Had wel eens gelezen dat het best flink veel uitmaakte
wat denk je zelf? >:)

die miezerige gaatjes (3 mm ofzo) laten echt heel weinig lucht door...
ik heb zelf die gaten boven achter uitgezaagd en vooronder waar de 8x8 zou moeten zitten een gat gezaagd waar een 12x12 cm fan achter hangt
en dat scheelt echt een hoop!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb in mijn HQ08 ten hoogte van de agp en de cpu twee 80mm gaten bijgemaakt, waardoor die fans dus recht op de cpu blazen, scheelt een graad of 9!!!!!

• ubermaestro
Op zaterdag 26 mei 2001 11:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik heb in mijn HQ08 ten hoogte van de agp en de cpu twee 80mm gaten bijgemaakt, waardoor die fans dus recht op de cpu blazen, scheelt een graad of 9!!!!!
Hoe heb je die daar gekregen, dat past toch helemaal niet :? Pics?
Pagina: 1