Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT server probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik probeer hier een dedicated UT servertje te bouwen (DM InstaGib) maar dat wil niet echt lukken.

Hij werkt wel alleen via LAN. Via I'net als er iemand probeert in te loggen dan blijft hij connecten en komt dus niet binnen. Ik weet niet wat je extra moet zeggen om hem via i'net te laten werken.
Als ik netstat -an doe dan staat er wel 0.0.0.0 :7777, 77778,7779, 7780, 7781 en 8777 op listenening naar *.* dus het zou goed moeten zijn. M'n ftp server (21)werkt wel gewoon dus het is niet een blok probleem ofzo.

Dus zou iemand even kunnen vertellen wat je extra moet doen? B.v.d.

BDW je kan het proberen op 24.132.13.162 :7777

Verwijderd

Vraag het ff aan Dolfm. Hij draait namelijk de UT GoT CTF server. Suc6!

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 20:29

ragger78

ehm...ja

Hmm, met de server kan ik je niet echt verder helpen, maar als je wilt checken of ie toch
iets doet dan kun je linkje hieronder gebruiken voor opvragen van de server status.
http://poing.yi.org/cgi-bin/query.exe?24.132.13.162

• Gert
Da's mooi, dan hoef ik niet steeds mensen te vragen of ze ff willen testen.

De site doet 't helaas niet...

Iets doet hij trouwens wel, want via m'n lan werkt het wel gewoon.

Verwijderd

Bij mij loopt ie op de server, niet de client. Alles staat standaard ingesteld, inclusief "advertise server" aan, maar stats logging uit. Hij gebruikt de standaard poort, 7777 geloof ik, daar heb ik niets aan veranderd. Zelfs de ingebouwde admin web server geeft geen problemen.

Op de server draait Sygate 3.11 en Lockdown2000 firewall, verder niets. IP 192.168.0.1, Subnet 255.255.255.0. Netbeui voor filesharing & TCP/IP op de server->client kaart. Op de Server->internet kaart Mijn IP ingesteld, en subnet, DNS en gateway van a2000. Het zijn eigenlijk standaard instellingen.

Hoe staat ie precies bij jou geconfigureerd?

• Gert
Hij zou precies hetzelfde moeten staan, maar dan met ICS in Win 98 SE. Ik draai ook een ftp server en daar kom je gewoon op dus de instellingen lijken mij ok.

Hij draait hier ook op de server, vanaf de client speel ik. Er stond eerst in de console dat webserver disabled was. Nu heb ik bEnabled op True gezet en nu maakt hij ook contact met de epic server. Als ik nu via LAN connect dan zie je bij favorites ook dat er iemand ingelogt is, dus misschien werkt het nu wel gewoon. Ik kan niet via i'net bij de server connecten maar dat heeft waarschijnlijk met het delen van het internet te maken.

Dus zou iemand even zo vriendelijk willen wezen het te proberen.

24.132.13.162: 7777

Oja, Dolf draai jij de gekraakte versie als server of als client (ik als server). Tenminste ik neem aan dat je het spel niet 2x hebt gekocht. Of is het gewoon de server opstarten en cd eruit. Hoewel ik niet denk dat het daaraan zou kunnen liggen.

Verwijderd

Op de server draait versie 4.05 met patch. NP hier.

Je kunt idd vanaf de client je UT server niet via het web benaderen (via 24.32...) maar alleen via je LAN IP. Waarom weet ik ook niet, maar het scheelt weer aan upstream bandbreedte :)

• Gert
Ok hij doet 't. Nu win95 en een nieuwe install en het werkt. Hoe weet je hoeveel players je kan draaien? 'k Heb nu een c366 met 64 MB en bij 5 players + 1 bot zit de cpu of 40 %. Dus een mannetje of 8 moet zeker kunnen. Maar goed als je InstaGib leuk vindt, kom dan zeker even buurten. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
ben ff geweest..vond het best leuk!
instaBibben is gewoon het best!

sgaap

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op die celly moet het qua CPU kracht geen probleem zijn, ook bij mij een celly (450) met 12 spelers nog geen 40% belasting. Vooral het geheugen en de uitgaande bandbreedte zijn de bottlenecks.

• Gert
Er zit nu dus 64 MB in, hoewel dat niet veel verschil met 32 MB maakt in prestaties (zolang je er niets naast doet), maar de pings zijn behoorlijk bagger af en toe. Hij schommelt van 75-500, ligt dat aan het servertje of gewoon aan het de kant van de players?

Als ik ergens anders speel vanaf de client dan haal ik de bekende +/- 60 ms. Dus of de upload is niet lekker (a2000, 30 MB/s) of ik kan er niets aan doen (behalve onderdeel dat minder lag gevoelig is draaien).

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 20:29

ragger78

ehm...ja

Misschien moet je in de unrealtournament.ini
de waarde van MaxClientRate wat naar beneden brengen (in sectie [IpDrv.TcpNetDriver]).
Deze waarde is in bytes/sec.
MaxPlayers x MaxClientRate moet ongeveer gelijk zijn aan je upload bandbreedte.

meer info over UT servers: http://unreal.epicgames.com/utServers.htm
Pagina: 1