Toon posts:

[BC3] FF een dom vraaggie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
heb net een nieuwe voeding gehaald (300watt ATX)... Maar hijs anders dan me andere voeding... ik ben nog newbee maar ja..

Er zit geen knoppie 8er op maar 2 ingangen...

Ik maak em nog ff niet open want anders moek em weer helemaal gaan inpakken enzo als ie fout is...:)

PS.: ATX = tog voor zo''n niet-desktop kast?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je 2 ingangen hebt, dan heb je een oude AT-voeding. Vermoedelijk heb je een ATX-kast (als je een niet al te antieke PC hebt), dus het lijkt erop dat je de verkeerde voeding hebt. Die gaat dan dus niet werken. Heb je de bon nog? Zo ja, gewoon omruilen voor een ATX-voeding.

ATX heeft verder overigens niks met het formaat van de kast te maken.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 21 mei 2001 16:25 schreef MrFreeman het volgende:
Hoi,
heb net een nieuwe voeding gehaald (300watt ATX)... Maar hijs anders dan me andere voeding... ik ben nog newbee maar ja..

Er zit geen knoppie 8er op maar 2 ingangen...

Ik maak em nog ff niet open want anders moek em weer helemaal gaan inpakken enzo als ie fout is...:)

PS.: ATX = tog voor zo''n niet-desktop kast?
atx is de standaart voor de nieuwe mobo''s of lul ik uit men nek

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Zu speet, habe kein Umlaut

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15

Flexx

This side up

Dat zal wel een Voeding in en Voeding voor monitor out zijn. Volgens mij is het een AT Voeding.

Als je hem aan kan zetten:

Als hij de lucht naar binnen blaast is het een AT.
Als hij de lucht naar buiten blaast is het een ATX.

Verwijderd

Topicstarter
uhhh... ik heb zo''n staande kast en das toch ATX of niet... en op het stickertje staat ook 300ATX...

Is ATX nou voor een liggende of een staande kast?

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb dus een mannetjes en een vrouwtjes ingang op dat nieuwe voedingblok van me...

jeweetwel een met puntjes en een met gaatjes...

• Flexx

Flexx

This side up

ATX kan liggen en staan. Zo heeft mijn vader een staande AT kast.

AT voeding is meestal groter dan een ATX.

Maak er anders ff een foto van.

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat erom dat er op me ouwe voeding een knoppie it om em aan en uit te doen en deze 2 in/uitgangen hebben... klopt dat??? of hoort dat niet?

Verwijderd

voor zover ik weet heeft atx niets te maken met liggend of staand.

Op je moederboard zit een aansluiting voor een stekker, en als je nog een moederboard hebt van een pentium 1 dan is het AT en als je een nieuwere hebt dan is het waarschijnlijk ATX, Dus je moet ff kijken of die stekker op je moederboard past, zo ja geen probleem, zo nee, dan moet je hem ff gaan ruilen.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Dat je twee aansluitingen hebt, kan wel kloppen. Tegenwoordig zit er weer een aansluiting op je voeding om je monitor op aan te sluiten. In het begin van de ATX-voedingen zat dit er niet op.

Ik heb hier 3 ATX-en liggen, die allemaal een monitor-uitgang erop hebben.

Van dat aan/uit knopje weet ik het niet, volgens mij hoeft die er niet op te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
okee... maar het formaat is d8 ik hetzelfde maar het is dus normaal dat er 2 uitgangen opzitten... maar is dat dan voor je monitor stroom ofzo? maar ik moet em dus gewoon openmaken?

En ut klopt dan ook wel want de vrouwelijke ingang (:)) is 230 watt... dat is dan voor je monitor of niet?

• BC3 Victim
De laatste tijd komen er steeds meer voedingen op de markt die inderdaad geen on/off switch meer hebben, en in plaats daarvan een monitor uitgang, die samen met de PC uitgeschakeld wordt.

Je kunt hem dus zondermeer gewoon gebruiken.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ok, kij naar de stekker die op je mobo moet; zijn dat 2 kleine melk witte (ik geloof 4 of 5 aders per stekkertje) stekkertjes : at
is het een grote een beetje transparante stekker : atx
en die extra stekker is om je monitor van stroom te voorzien (dus je monitor gaat uit als je pc uitgaat).

Verwijderd

Wat is eigenlijk het probleem?
Sluit aan en als dat niet kan dan heb je de verkeerde..zo we zijn dŽr uit.

• Flexx

Flexx

This side up

Hier een paar pix:

Oude Aopen 235Watt ATX.
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/v1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/v2.jpg

En dit is een nieuwe(re)

300Watt ATX voeding.
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/v3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja okee... hij zit erin en tis wel de goeie (grote beetje trasparante steker op me mobo) maar nu moet ik de stekkers aan gaan sluiten...

maar ut uit hoe dat gaat of moet ut alleen een gesloten circuit worden? die kleine moet iig op me diskette drive en die andere (4 dacht ik) moeten op me hd en cdrom... maar welke? aan die diskette drive-stekker zaten nog 2 andere van een grotere maat voor me hd en cdrom... maa er is ook nog een andere met 2 van die stekkers...

Maakt dit uit?

• BC3 Victim
Nee, je kunt elke willekeurige connector gebruiken, mits hij normaal past, niet gek gaan zitten forceren :)

• Skippy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

Zal ik het dan maar zeggen
je ziet of het een at of atx voeding is aan de connector van die op je mobo moet een at voedingconnector is in twee gesplitst.
en die van een atx voeding is een groot blok.
en dan maakt het niet uit of achter op de voeding twee uit gangen staan of dat er daar maar een zit met een knopje of een switch voor 110 240 dat is vaak een rood knopje by the way.

dus als je voeding zo''n groote connector als hier boven op het plaatje staat dan is het een atx voeding.
en als je een gesplitste hebt dan heb je een at voeding.

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt jongens!

Hij zit er nu in en hopelijk is dit probleem ook weer opgelost:

gathering.tweakers.net/showtopic.php/174310

Hij ook heerlijk stil...! dus kank rustig :z :)

THNX jongens (en meiden)!

Wat mij betreft kan er nu een slotje op...

Verwijderd

Topicstarter
PS.: zonet zak bij me pa 8er de pc... :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

trouwens: domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden >:) :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 16:29 schreef Flexx het volgende:
Dat zal wel een Voeding in en Voeding voor monitor out zijn. Volgens mij is het een AT Voeding.

Lucht naar binnen blazen of naar buiten blazen heeft NIETS met ATX spec te maken.
Een voeding kan zo ontworpen zijn dat hij idd lucht aanzuigt aan het achterpaneel waar ook de net entry''s zitten. Maar het is dus absoluut onzin als je AT/ATX gaat bepalen aan de hand van luchtstroom richting. Je kan wel zeggen dat je kijkt naar de (uitgangs)voedingsstekkers. Volgens de AT spec moet je 1 voedingstekker hebben (meeste AT voeding hebben die stekker in 2 helften gedeeld) waarbij er een aantal massa draden (zwart) in het midden van de connector zit. (bij gedeelde connectors zitten ze dus aan het uiteinde, wanneer je connectors tegen elkaar houdt zitten de massa draden weer in het midden.

Ok ik zie dat iemand dit al uitgelegd had ;-)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 20:52 schreef HaaZie het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens..

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 20:52 schreef HaaZie het volgende:
Yep dat klopt als een bus, sterker nog wie noiit iets vraagt zal altijd dom blijven.:*

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 21 mei 2001 16:29 schreef Flexx het volgende:

jah en als er in lampje in gaat knipperen issie kapot! :? :? |:( Waar gaat dit nu over.

ff serieus, kijk eens naar de aansluiting, de moederbord voeding, pastie? Vertel anders even hoe die er uit ziet. is het een blok van 20 pinnen in 2x10 rijen?(ATX) Of zijn het twee losse stekkertje die naast elkaar 2x6, 12 pins vormen?(AT geloof ik?)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 20:56 schreef mpegernie het volgende:

[..]

jah en als er in lampje in gaat knipperen issie kapot! :? :? |:( Waar gaat dit nu over.

ff serieus, kijk eens naar de aansluiting, de moederbord voeding, pastie? Vertel anders even hoe die er uit ziet. is het een blok van 20 pinnen in 2x10 rijen?(ATX) Of zijn het twee losse stekkertje die naast elkaar 2x6, 12 pins vormen?(AT geloof ik?)
Eeh, 1 van de twee natuurlijk ;-)
Pagina: 1