[BC3] Laptop vs Desktop Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een nieuwe computer aanschaft, niet perse voor spelletjes. Wat zou je dan doen? Een laptop of een desktop computer?

(we gaan wel uit van goede kwaliteit spul en ze kunnen in principe evenveel)

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Hmmmm dat is wel een moeilijke keuze :P

Ik zou nu nog een desktop PC nemen omdat ik er daar nog een aantal van bij gaan nemen, maar zodra ik die heb en ik heb opnieuw de keuze zou ik toch zeker gaan voor een laptop.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Wat ben je dr mee van plan ?
Ik ben niet zo heel vaak thuis en ik heb nou gelukkig een laptopje...
Maar thuis staat er een leuk desktoppie vol ongeduld op me te wachten die een }:O -tje draait om zichzelf te vermaken ...
Maar als ik zou kunnen kiezen ...nu ... dan een leuke desktop ...
Lekker me werk op me werk laten ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou voor de laptop gaan : Dell Inspiron 8000 :)
specs:

The only computer you''ll ever need, the Dell Inspiron 8000 combines supreme power, capacity and connectivity into a single highly expandable and colourful platform. To take a closer look at this high performance system, check out our 3D Product Tour in the Product Views area below.

Product Views Product Highlights Tech Specs

The following specifications detail the range of options with the Inspiron 8000 series.

System

Processors

--------------------------------------------------------------------------------

Intel® Pentium® III processors at 600, 700, 750, 850, 900MHz and 1GHz

Intel® Celeronprocessor at 600 MHz

On-die 256 KB cache (Pentium® III), on-die 128 KB cache (Celeron)

32 KB Internal Cache (L1)

100 MHz external BUS frequency

Intel® 815e AGPSet Chipset with 4X AGP

Memory

--------------------------------------------------------------------------------

64 MB SDRAM standard, upgradeable to 512 MB maximum

SDRAM configurations include one of 64, 128, 192, 256, 384 or 512 MB

2 x SoDIMM sockets

I/O Ports

IEEE 1394 integrated port

9-pin serial connector

25-hole pin parallel connector

Serial infrared communications port (lrDA-1.1 compliant)

Audio jacks: headphones out, speakers out, microphone in

15-pin monitor connector

6-pin PS/2-style keyboard, mouse, and keypad

2-USB (Universal Serial Bus) compliant 4-pin connectors

S-Video for TV-Out includes S-Video adapter cable for composite televisions, includes NTSC PAL adapter

S/PDIF port for AC-3 digital audio out (Sony, Philips, Digital Interface)

3-pin AC adapter

Kensington Lock socketr

Optional: RJ11 and RJ45 connector

Chassis

Height: From 44 mm (depending on display size)

Width: From 326 mm (depending on display size)

Depth: From 276 mm (depending on display size)

Weight: From 3.26 kg (depending on display size)

Colours: QuickSnap removable inserts available in Golden Yellow, Royal Purple, Tahoe Blue, Storm/Midnight Grey

Power

Primary Battery and Secondary Battery (optional): 8-cell "Smart" Lithium Ion battery

59W/hr

Approximate charge time (approx.): ~2.5 hours (computer on), ~1 hours (computer off)

Approximate operating time: Up to 2 hours per battery (depends on usage)

AC Adapter: Input voltage: 90 to 264 VAC

Input current (maximum): 1.5 A at 90 VAC, full load

Output current: 3.2 A continuous

Output power: 70 Watts

(H) 28 mm x (W) 58 mm x (D) 133 mm, 0.40 kg

Input Devices

Keyboard: 88 keys (Europe and Japan) with 12 function keys

PS/2compatible Touchpad pointer; 20 points/mm (500 points/inch) resolution - Single Point standard, DualPoint optional

Optional: Midnight gray PS/2 Wheel Mouse and midnight gray external full size keyboard

Displays

Ultra XGA, Super XGA+

15-inch UXGA active-matrix display

Resolution: 1600 x 1200 pixels, 16 million colours

14.1-inch/15-inch SXGA+ active-matrix display

Resolution: 1400 x 1050 pixels, 16 million colours

LED status display

Graphics Cards

ATI® MobilityM4 video controller

Choice of 8, 16 or 32 MB of video memory

Dell Movie Studio Video Editing Solution

Optional: MGI Video Wave III digital video editing software and 3-ft. 1394 cable kit for Windows Millennium

Storage

Hard Drives

5, 10, 20 or 32 GB ATA-66 hard drives ATA-100 available for 10 and 20 GB hard drives

Optical Devices

24x max. CD-ROM

6X DVD and 4X CD-RW combo drive

4x/4x/20x CD-RW

Audio

Speakers

Internal Included: Harman Kardon Premium Audio Sound System

Optional External: Midnight gray Harman Kardon 695 Speakers

ESS Maestro 3i audio providing 3D positional sound with SoundBlaster® Pro compatability

Communication Devices

Wireless Solutions

Optional: Dell TrueMobile 1150 Wireless PC Card Solution

Type II PC Card kit and Base Station kit

Optional: Integrated Mini-PCI True Mobile 1150 802.11b Wireless card

Networking

Optional: Integrated Mini-PCI 56K v.90 data/fax modem + 10/100 Ethernet combo card

3COM 10/100 CardBus PCMCIA network card

Modems

Optional: Integrated Mini-PCI 56K V.90data/fax Modem

Optional: 56K capable v.90 Psion Dacom Gold Card Global Modem

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

laptop is bedoeld als je veel met een PC moet sjouwen.
Een laptop altijd op dzelfde plek laten staan is dus wat onzinnig, desktop PCs zijn ook goedkoper.
Laptops wel wat zuiniger met de stroom.

edit:
bovenbuurman (blox): wat een onzin reactie, hij vroeg toch niet naar specs van een goede laptop, gaat hier om het verschil tussen een laptop en desktop met dezelfde specs.

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Ik zou gaan voor een desktop met een mooie monitor erbij. Ook schijnt het dat je van het toetsenbord van een laptop RSI-gevoeliger bent, en ook de muis vind ik zelf erg primitief op een laptop. Dit is dan wel op te lossen door een losse muis erbij te kopen maar dat is onhandig. (vind ik)

Under Construction

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je moet btw ook niet alleen kijken wat je ermee kan, maar ook hoe lang je er dat wil mee blijven doen.
Ik heb nl nu dik een jaar een laptopje, en ik zou er toch wel graag een harddiskje bij willen prikken, of ff me grafische kaart wat upgraden, maar dat kan allemaal niet (voor veel geld kan alles natuurlijk, maar goed, het gaat om het id).
Dat vind ik denk ik het grootste nadeel... hij is zoals ie is en verder nix...maar goed.. Laptop dus!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Smurff
  • Niet online
uhm laptop met docking bay

tenminste zou ik doen

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Gewoon een toetsenbord, muis en een goede monitor aan die laptop hangen.

Het enige nadeel van die laptops is hun prijs (en gamen gaat niet zo lekker, maar daar wordt nu ff geen rekening mee gehouden).
Ook upgraden is erg duur.

• BC3 Victim
Als je geen die-hard gamer bent zou ik voor de laptop gaan. Koop idd een monitor, toetsenbordje en muisie erbij en voila. Mooiste zou zijn als je een dockingstation hebt. Tegenwoordig kun je laptops met genoeg geheugen, opslagcapaciteit en videokracht kopen. Ik vind het wel handig zo een laptop, ken tenminste overal mee. Toch wel handig als je effe wat moet kopiëren ofzo. Mijn laptop (vd baas) heb een tv-out, 8Mb video en 20GbHD (van mij). Ik mis alleen een DVD speler, anders had ik gewoon een portable DVD player:)

Als je even kunt missen, zou ik voor de laptop gaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een laptop met een P3 1gig klinkt wel leuk, maar video en geluid zijn altijd kut!
Ik heb een ibm t20 (700mhz, 256 mb), maar brute spelletjes lopen gewoon niet.:(

Verwijderd

Voor spellen dus nooit een laptop nemen eh, behalve misschien zo''n nieuwe Toshiba met de Geforce 2 Go, maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor de rest is de performance van die laptops vette crap voor (3D) games. 2D-games verschillen, kweenie of die ati mobility een beetje aardige 2d-snelheid hebben...
Vaak is met games ook het toetsenbord een ramp..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:52
Houd er wel rekening mee dat de harde schijf van een laptop wel even een stukkie trager is dan die van een desktop. Dat vind ik zelf het grootste nadeel van een laptop. Ik had eerst een PIII 733 als werkstation en ging daarna over op een PIII 600 laptop + TFT + dockingstation en dat werd toch wel een stukje trager helaas.

Verwijderd

De HDD''s van laptops zijn aanzienlijk trager dan die van de gemiddelde desktop PC. En dat merk je echt wel. Een laptop is leuk maar dan alleen als extra. Zelf heb ik ook een laptoppie. Een compaq Armada E500. Dat ding is echt niet zo snel.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

hoe vaak zit je erachter? => laptop beeld is vermoeiender
wil je uitbreiden? => laptop is veel duurder
hoeveel ruimte heb je? wil je uitbreiden? Hoe veel mag het kosten? Laptop onderdelen zijn duurder als het stuk gaat.....etc...stel jezelf deze vragen eens, kritisch!!!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Laptop

* je kan ermee in de trein zitten en gebruiken (filmpje kijken, muziek luisteren, scripts schrijven e.d.)
* in de zomer in de achtertuin op internet via het netwerk
* met car adapter in de auto (gekd psies hetzelfde als de trein)
* licht gewicht
* kan je overal mee naar toe nemen
* weinig plaats nodig

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 16:24 schreef ReseTTim het volgende:
Laptop

* je kan ermee in de trein zitten en gebruiken (filmpje kijken, muziek luisteren, scripts schrijven e.d.)
* in de zomer in de achtertuin op internet via het netwerk
* met car adapter in de auto (gekd psies hetzelfde als de trein)
* licht gewicht
* kan je overal mee naar toe nemen
* weinig plaats nodig
* je loopt voor lul in de trein met je laptop
* je stoort mensen met je laptop (tenzij je netjes je koptelefoon opzet
* je kan''m overal mee naar toe nemen en hij kan overal gejat worden (sjonge wat zijn veel van die mensen makkelijke doelwitten, nee ik jat nooit wat, laat staan beroven)
* in de auto bellen is al bijna verboden, laat staan "laptoppen"
* je hebt eerder RSI
* games spelen gaat nauwelijks (zie eerdere reactie), alhoewel er genoeg goede 2d-games zijn :), maar zie ook "gebruik de koptelefoon"

Anyway, er zijn genoeg redenen om een laptop te nemen, en sommigen die je noemde zijn zo slecht nog niet (ik heb''r zelf ook 3 :]), maar tis niet allemaal maar positief.

• BC3 Victim
Het maakt niet zo heel veel meer uit.
De laptops van tegenwoordig zijn ook redelijk stabiel.

Ik heb zelf een Dell Inspiron 3800
specs:

celeron 600mhz
128mb sdram
8mb Ati mobile Rage videokaart
5gb HD
nog wat andere spulletjes erbij

De nog nieuwere Dell laptops zijn nog beter.
Als je er spellen of andere zware grafische programma''s op wilt draaien zou ik alleen zo''n GForce2 Mobile erin laten zetten.
En er een gewone goeie monitor bij kopen.
Want bij bewegende beelden zijn die laptop monitoren ook niet alles

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik doe alles op mijn laptop =>

*Scherm is VEEL rustiger voor je ogen (tft-LCD hè :9)
*Overal waar je wilt kan je werken
*Altijd je bestanden bij de hand
*Veel zuiniger, een beter milieu begint bij jezelf :7
*Als de stroom uitvalt kan je nog 3 uur door werken 8-)
*Nieuwe laptops ondersteunen -bijna- allemaal dualscreen :9 :P (Zwaar HANDIG)

Mogelijke nadelen =>
*Muis, nou dan hang je er toch een externe muis aan :z, ik zit vaak te ultiCappen/Boarden en dat zijn hele muis-intensieve applicaties, gaat perfect.
*Keyboard, tegen RSI kan je er ook een externe aan hangen...

Echte nadelen =>
*Laptops zijn trager, maar daar staat tegenover, dat ie zuiniger en mobieler(:+) is. En waarvoor gebruik je een laptop => niet om op te gaan gamen |:( Maar meestal zakelijke applicaties.
*Als je dat ding mee neemt, kan hij gejat worden. Je fiets echter ook...
*Onderdelen zijn helaas duur :(

Ik zou dus echt niet meer zonder laptop kunnen. En zit eigenlijk nooit meer achter een desktop PC, ik heb dat beetje extra power toch niet nodig. Mocht ik in nood(voeding vergeten |:() weer eens achter een school bak zitten, dan snap ik meteen waarom een laptop een must is op de HvA ;)

PS. vroeger liep je ook voor lul met een mobiele telefoon :D, over 5 jaar heeft iedereen een laptop. Bij mijn opleiding is het vrij normaal als je een laptop hebt :7 (En het is niet informatica:P)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Als je veel niet thuis ben en je wil computeren dan kies je voor een laptop.

Die-hard gamers die altijd thuis gamen/computeren kiezen natuurlijk voor een
edit:
Monster Tower PC
.

voordelen
-mobiel
-stroomuitvalbestendig
-laag energie verbruik
-plaatsbesparing
-stil en lekker koud ( geen 747 met dondervogels )

nadelen
-DDDUUUUUURRR
-niet die-hard tweakbaar
-je kan maar een aantal uren computeren, daarna moet je laptop herladen
-niet fragbaar in Quake 3 Arena en andere 3D-shooters
-ze kunnen gejat worden

Ik kies voor een server in my room zwaar log ding met dondervogels en 747''s.

Verwijderd

Een laptop blijft dus duidelijk niet koud, lijkt me geen voordeel.

En waarom zou je op een laptop niet kunnen gamen? Dat lukt mij anders uitstekend!~Je moet er idd wel een tb&muis bij kopen.

Extra scherm hangt af van je tft, ik heb zelf een 17" crt aan mijn desktop en een 15,4" TFT op mijn laptop, en ik moet zeggen, dat daar best goed op te gamen is :)

Verwijderd

Laptops hebben meestal geen hoog-ovens die meer dan 100W produceren.

Het is game-baar voor de light-gamers, lichte strategie-games (Tiberian Sun, Red Alert 2,...), brolgames ("gratis" shit van windhoos,...),...

Die-hard fraggers in ut en Quake 3 Arena en andere zware-systeemeisen-gamers kiezen voor een gamers-pc.

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
En je laptop is zeker tweakbaar => ik heb al in de datasheets gevonden, dat mijn chips op mijn Mobo aansluitingen hebben voor MIDI, TV-Out TV-in. en dat soort dingen. Die vallen best met een connectortje naar buiten te voeren, dit vraagt alleen precies soldeer werk :+.

Maar je bent echt lijp als je je laptop gaat overklokken |:(, het is bij een laptop juist de kunst om hem energiezuiniger te krijgen, zodat je accu een uurtje langer mee gaat :)

Dus een laptop valt zeker te tweaken, alleen is het niet een kwestie van een jumper omzetten, maar van Die-Hard soldeerwerk.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Ik bedoel met die-hard tweakbaar, overklokken, waterkoeling, case-modding,...

OK, een software-tweakje kan ook bij een laptop of een ander tweakje.

edit:

ik heb als abit mobo''s getweakt/gemodt door er meer connectoren en condensatoren op te solderen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 22 mei 2001 13:02 schreef Deleon het volgende:
Anyway, er zijn genoeg redenen om een laptop te nemen, en sommigen die je noemde zijn zo slecht nog niet (ik heb''r zelf ook 3 :]), maar tis niet allemaal maar positief.
wij krijgen er binnenkort 1 via pc prive project. ik mag dan iets kopen voor 5000 :P:P.

het wordt een Dell Inspirion 4000
* Intel Cel700MHz
* 128Mb ram (2x 64mb)
* 10Gb hdd
* 14"TFT
* interne combo 56k modem/NIC
* DVD
* draagtas
* voor de desktop een 12 speed lite-on brander :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op dinsdag 22 mei 2001 23:46 schreef Vaagharses het volgende:
Ik doe alles op mijn laptop =>

*Muis, nou dan hang je er toch een externe muis aan :z, ik zit vaak te ultiCappen/Boarden en dat zijn hele muis-intensieve applicaties, gaat perfect.
*Keyboard, tegen RSI kan je er ook een externe aan hangen...
en extra keyboard, mouse en monitor slepen jullie ook in de AH bag overal mee naartoe |:(|:(|:(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1