Toon posts:

[BC3] De stap van 256 mb geheugen naar 512 mb de moeite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nu sterk aan te denken om mijn computer (grafisch werkstation) uit te breiden van 256 naar 512 mb werkgeheugen. Kan iemand mij misschien vertellen of de werking van mijn computer nu merkbaar verbetert?

(ik gebruik nu photoshop 6 en andere grafische pakketten zoals 3d studio max R3 en daarbij verwacht ik een grote verbetering)

Dit is de configuratie van mijn computer:

Pentium III 800 @ 900
256 Mb (2 x 128 mb)
Geforce 2 32 MB.
Windows 2000 Eng.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik zou zeggen: start een taskmanager. Komt je geheugen gebruik nooit boven de 256 MB, dan win je er nix mee.
Zit ie regelmatig ruim boven de 256 MB, dan is extra geheugen mooi meegenomen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Iddd, ook als je veel progjes tegelijk wilt draaien kan het trouwens handig zijn.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

photoshop die doet het aanzienlijk beter van 256 > 384
van 384 > 512 merk ik nix meer
en van 512 > 640 ook niet :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ah da''s mooi, dan weet ik dat ik m''n geld in waterkoeling kan gaan steken, ik heb namelijk al 384 MB.
Mijn geheugengebruik is nog nooit boven de 300 MB gekomen, dus je zult gelijk hebben jah :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik zit behoorlijk vaak boven de 256MB gebruik, vooral als ik PS6 en Illustrator of wat dan ook tegelijk open heb (maar zelden boven de 512~640). Overigens moet je ook even naar je Systemcache kijken (ook in taakbeheer), dit is naast het reguliere geheugengebruik ook geheugengebruik, maar dan met lagere prioriteit; het wordt direct out-paged (of hoe je het ook wil noemen) als er andere processen ram nodig hebben. Mocht je data nodig hebben welke je al eerder gebruikt hebt dan is er een gerede kans dat dat zich in het Systemcache bevindt (en dus sneller tevoorschijn getoverd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

In de grafische wereld zijn de standaardsystemen uitgerust met een G4 met 256 Mb en dat werkt niet lekker, de betere systemen zijn uitgerust met 512Mb dus voor grafisch werk ga je het wel merken

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 21 mei 2001 18:07 schreef CB het volgende:
In de grafische wereld zijn de standaardsystemen uitgerust met een G4 met 256 Mb en dat werkt niet lekker, de betere systemen zijn uitgerust met 512Mb dus voor grafisch werk ga je het wel merken
ja inderdaad, gooi maar eens photoshop, illustrator, flash en nog wat proggies tegelijk open, dan merk je het gelijk.
en als er wel iets irritant is, is het wel dat je je programma''s elke keer moet afsluiten en daarna weer opstarten wegens geheugentekort :r

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je video wil bewerken waar die apple G4''s met standaard IEEE1394 veel voor worden gebruikt, kan ik je inderdaad 512MB aanraden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
als je alleen video bewerking doet en verder niks erop heb staan (ook geen internet heb je aan 128mb genoeg)
had ik ook en werkte perfect.
tot dat ik hem voor andere dingen ging gebruiken internet een hele zooi met progs, nu heb ik ook aan 384mb niet meer genoeg.:(

met een schoon systeem kom je toe met 128-256mb

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
How the fuck kun je je P3 op 900 mhz laten lopen ik had begrepen dat dit bijna onmogelijk was ,, en hoe zit het dan nog met EB

ik heb een 800mhz maar hij moet ik weten of hij EB is?

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 17:54 schreef ServerElite het volgende:
How the fuck kun je je P3 op 900 mhz laten lopen ik had begrepen dat dit bijna onmogelijk was ,, en hoe zit het dan nog met EB

ik heb een 800mhz maar hij moet ik weten of hij EB is?
sorry ?!?!

Verwijderd

Voor de meeste toepassing voldoet 256MB ram.
Alleen die-hard gamers, video/muziek/foto-bewerkers en servers hebben meer ram nodig, 512MB is prachtig, maar kan je niet gebruiken, tenzij je Linux heb.

Als je 512MB heb dan kan je veel ram reserveren voor:
-AGP-texture ram instelling in de bios 32MB=>128MB
-harddisk caching op schroeven naar 64MB per harddisk.
-cdrom caching naar 5MB per slikker vergroten.
...
Pagina: 1