De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En dan instellen op UTP..
Mocht je in Dos kunnen komen tenminste..
Zoveel agressie?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb ik gedaan. Dan werkt ie dus nog niet. Kan het aan de kabel liggen? Duurt het soms even voordat je andere mensen ziet?Op maandag 21 mei 2001 10:29 schreef The Fox het volgende:
Jumpertje niet, misschien kun je proberen het kaartje in dos te configgen met 3c90xcfg.exe (zoiets in ieder geval)
En dan instellen op UTP..
Mocht je in Dos kunnen komen tenminste..
Sorry, maar ik ben er gewoon pissig over, heb er nu alweer 2 weekenden aan verspild.Op maandag 21 mei 2001 10:32 schreef Markiedam het volgende:
Waarom geen ander woord voor fucken??
Zoveel agressie?
Het lampje bij poort 2 (waar die compu op zit) gaat branden als ik compu opstart en knippert af en toe wat, maar niet veel. Of zou er misschien nog wat mis zijn met protocollen ofzo. Ik zal vanavond of morgen mijn complete config wel even posten, misschien dat dat meer duidelijkheid geeft.Op maandag 21 mei 2001 10:16 schreef Joopisgek het volgende:
knippert je link lampje op de kaart? NN, op de switch of hub?
Het kan bij TCP/IP een uur duren voordat je een PC ziet in netwerkomgeving. Een oplossing is om bij "run" de PC naam in te kloppen. Oftewel "\pc-naam" en je ziet alle shares op die PC. Probeer anders eens te pingen.Op maandag 21 mei 2001 14:40 schreef Escobar het volgende:
Heb ik gedaan. Dan werkt ie dus nog niet. Kan het aan de kabel liggen? Duurt het soms even voordat je andere mensen ziet?
Eat right. Stay fit. Die anyway.
Zou ik toch eens gaan doen dan
lijstje om te doen
-andere utp
-niet toevallig in uplink van hub gepropt?
-niet toevallig cross ipv straight?
-staan je protocollen wel goed
blup
Sorry, ik kan je niet verder helpen
Wat bleek nou: het UTP-poortje maakt heel slecht contact met de stekker, eigenlijk praktisch nooit. Omdat de LED slecht te zien is merk je niet dat dat niet lukt.
De oplossing is om ''n oud kaartje te pakken en de UTP-poort daarvan over te solderen naar je Etherlink XL.
Ik heb dat ook gedaan en had dus ''n gratis Etherlink XL
suc6 met het repareren van je kaartje, als je even doorzet doet ''ie ''t in een kwartiertje weer goed
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Hebbik geprobeerd, maar haalde niets uit. Lampje op kaart brandde wel, maar wederom alleen zenden en niet ontvangen van packets.Op maandag 21 mei 2001 15:27 schreef Smurff het volgende:
toch wel knap je hebt er 2 weekenden aangezetten en je hebt nog niet geprobeerd met ander stuk utp ?!?!
Zou ik toch eens gaan doen dan
Hier hebbik nou wat aan. Ik merkte dat de connector van de kabel wat te breed was voor mijn Etherlink XL (overigens Combo). Dus een beetje van het stekkertje afgeschuurd en doet het perfect!!!!Op maandag 21 mei 2001 17:37 schreef Tony Vroon het volgende:
Is een bekend probleem met deze kaart denk ik, ik heb er ook eens eentje van iemand gekregen die alles wilde behalve UTP.
Wat bleek nou: het UTP-poortje maakt heel slecht contact met de stekker, eigenlijk praktisch nooit. Omdat de LED slecht te zien is merk je niet dat dat niet lukt.
De oplossing is om ''n oud kaartje te pakken en de UTP-poort daarvan over te solderen naar je Etherlink XL.
Ik heb dat ook gedaan en had dus ''n gratis Etherlink XL. Ik heb de poort van ''n Ne2000 Plus 3-ISA kaart van Novell gebruikt, die paste zonder de pennetjes te hoeven verbuigen, maar ik denk dat elk poortje wel past (let wel even op, poortjes van Realtek-kaartjes missen wel eens pennetjes, ik weet niet of de 3Com meer pennetjes kan gebruiken, maar die heeft ze in ieder geval alle 8 in de poort zitten).
suc6 met het repareren van je kaartje, als je even doorzet doet ''ie ''t in een kwartiertje weer goed.
Thanx voor alle reacties guys!!!!
Als ''ie ''t doet is het een lekker kaartje.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b