Toon posts:

[BC3] Freecom pcmcia en IBM Thinkpad problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe cdrw van freecom die via de pcmcia poort op mijn IBM Thinkpad wordt aangesloten. Op de notebook draai ik Win2K Professional en probeer een verbinding te maken met de writer door de Freecom drivers te installeren.

Ik krijg helaas de melding dat het pakket drivers geen geldige 2000 drivers zijn, terwijl ik toch echt de 2000 drivers (nieuwste revisie) heb gedownload.

Klinkt iemand dit probleem bekend in de oren?

Verwijderd

Deze vraag hoort eerder bij software sectie maarjah, win2k zegt dat ze niet geldig zijn of zoiets als jij denkt dat je ze dan toch aan de praat krijgt probeer je het nog 10x en anders probeer je gewoon de op 1 na laatste versie? wat ik dus zou doen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik juist de nieuwste revisie moet gebruiken. De oudere drivers ondersteunen het type niet.

Ik kan me nl. voorstellen dat dit een typisch IBM Thinkpad compatibiliteitsprobleem is.

Zijn er misschien drivers van een ander merk die tevens Freecom kunnen aansturen?.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik denk dat freecom vast gebruik maakt van een ander merk voor het echte brander gedeelte. Schroef ''em ff open als dat makkelijk gaat. Hopelijk staat daar iets van een merk op.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 09:43 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ik denk dat freecom vast gebruik maakt van een ander merk voor het echte brander gedeelte. Schroef ''em ff open als dat makkelijk gaat. Hopelijk staat daar iets van een merk op.
Freecom is in werkelijkheid een Philips brander, maar het gaat hem juist om de pcmcia verbinding. Zonder drivers kan de pcmcia niet functioneren als datapoort voor de brander.

De brander wordt neem ik aan vanzelf gedetecteerd in de brandsoftware.