[BC3] Computer maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik mijn comp aanzet maakt ie vaak een hard zoemend :Z geluid. Dit gaat meestal een paar minuten door en daarna stopt het opeens, maar soms blijft het gewoon heel de tijd door gaan.

Ik denk zelf dat het mijn ventilator/koeler is. Wat moet ik hieraan doen om het op te lossen?!

Graag jullie hulp want het is echt heel erg irritant!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kast openschroeven, kijken waar het geluid vandaan komt, nieuw fannetje kopen, oude weghalen, nieuwe eropschroeven en klaar is Iggy :)

Je kan ook proberen de lagers van het fannetje in te spuiten met kruipolie, maar dat is slechts een tijdelijke oplossing..

• BC3 Victim
Maar het is pas net een nieuwe computer, 2 weken oud ofzo. Dus dan kan ik waarschijnlijk gewoon een nieuwe koeler krijgen?!

In ieder geval bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jah, dan gewoon even teruggaan, in de winkel even aanzetten en ze zullen er wel een nieuw fannetje opzetten lijkt mij :)

Verwijderd

Misschien een beetje flauw, maar zit er geen CD/DVD in de drive? Mijn DVD-drive wil ook wel eens een geluid maken alsof mijn buurman z''n 747 ff laat draaien en dat stopt dan ook na een paar minuten omdat er geen info van de CD wordt opgevraagd.

Test: Als je het geluid hoort, kijk of er een CD in de drive zit. Als je de drive open doet en dit stopt: TADAA.

Anders is het je koeler ofzo.

• BC3 Victim
dat had ik voeger ook.
ik weet dus bijna zeker dat er een kast koeler in zit (sleevekoeler)
snok die eruit en weg is dat irritante geluid of koop een ander

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk dat je voedingskoeler met zo''n weerstand werkt dat zodra je pc warmer wordt, ook je fan harder gaat draaien. Als je hem aan zet dan draait hij ff op volle toeren, en na verloop van tijd zou dat dan zachter moeten gaan lopen.
Pagina: 1