Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] 200Watt Voeding trekt Max. 80 Watt ???

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een digitale stroommeter tussen mijn stopcontact en PC geplaatst. Ik lees maximaal 80 Watt verbruik af, is dit mogelijk?
Ik draai een standaard systeem met een PIII 667 (Niet overgeclocked) 2 HDD en 2 CD-ROM drives en voor de rest de standaard zooi.

Wie weet dit want ik wil weten of die meter niet naar de kl#te is.

20*350ZO45°

Verwijderd

Volgens mij is dat redelijk normaal voor zo''n systeem.

Verwijderd

Een 200 watt voeding trekt niet constant 200 watt, het betekent gewoon dat hij in theorie 200 watt kan leveren. Dus al zou je een 650 watt voeding aan dat systeem aansluiten dan zou je nog steeds "maar" 80 watt meten.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je niet zomaar de stroom kon meten van een geschakelde voeding om zijn opgenomen vermogen te bepalen. Zo''n ding heeft namelijk een hele rare belasting.

Ik kan er naast zitten, maar ik dacht dat je er -net als voor TL''s- een speciale hele dure vermogensmeter voor nodig had. Dus je uitkomst kan niet geheel kloppen met de werkelijkheid.

Toch zal 80 watt wel redelijk kloppen...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
duh!

In je meterkast zit een 16Ampere zekering.

En toch trekt die ene groep niet altijd 16x220 = 3520 Watt

De Wattage van de voeding (eigenlijk Totaal Amperage, en dan zelfs nog een beperking per apart voedingskanaal: 3.3V, 5V, 12V, -12V etc) is het Maximaal Leverbaar Vermogen.

Maar wel leuk om te weten dat je pc''tje 80watt verbruikt gemiddeld... vroeg ik mij al een tijdje af wat tegenwoordig het verbruik was, en het valt me eigenlijk best wel mee...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 00:41 schreef Vaagharses het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je niet zomaar de stroom kon meten van een geschakelde voeding om zijn opgenomen vermogen te bepalen. Zo''n ding heeft namelijk een hele rare belasting.

Ik kan er naast zitten, maar ik dacht dat je er -net als voor TL''s- een speciale hele dure vermogensmeter voor nodig had. Dus je uitkomst kan niet geheel kloppen met de werkelijkheid.
Wel raar dan dat het electriciteits bedrijf het al honderd jaar kan met een simpel meterontwerp wat in al die tijd niet echt veranderd is...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 16:06
"Ik heb hier een digitale stroommeter tussen mijn stopcontact en PC geplaatst. "

hey cool, waar kan ik zo''n ding kopen?
naam/model/merk ?
prijs ?

thnx alvast

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja, dat een 200 Watt voeding géén 200 Watt trekt is wel duidelijk, zo dom ben ik ook niet, maar ik zat dan toch wel met volle belasting te denken aan een wattage van 150 ofzoiets omdat je hier weleens mensen hoort zeggen dat ze met een 300 Watt voeding de zaak niet kunnen trekken!

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:49 schreef Renkie het volgende:
"Ik heb hier een digitale stroommeter tussen mijn stopcontact en PC geplaatst. "

hey cool, waar kan ik zo''n ding kopen?
naam/model/merk ?
prijs ?

thnx alvast
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/125/G1/125318G1.JPG

Energiekostenmeetapparaat EKM 265

Produktinformatie

Eenvoudig tussen de stekkerdoos en de verbruiker aansluiten en u heeft het antwoord op de stroomrekening van het energiebedrijf. De EKM 265 geeft de volgende informatie weer: het actuele stroomverbruik in Watt, de kosten per uur, de werking in kWh en de inschakel- en registratieduur van de verbruiker. De uitgekiende elektronica komt zelfs de meest verborgen stroomvreters op het spoor, zoals tv-, video- of satellietapparaten die op stand by staan. Het apparaat werkt volgens een principe waarbij noch de werkingsfactor (cos j) noch de stroom- en spanningskromme het meetresultaat beïnvloeden. Net als bij de apparatuur van het energiebedrijf het geval is wordt, ongeacht welk soort gebruiker, altijd het effectief vermogen gemeten en dat bij een nauwkeurigheid van meer dan 1% ( ± 3 digits) over een totaal meetbereik van 1,5 W tot 2.650 W.
Gebruiksmogelijkheden: 1. Vermogensmeting:In deze bedrijfsmodus geeft het apparaat het actuele werkvermogen van de aangesloten verbruikers weer. Er kunnen twee stroomvreters op het spoor geprogrammeerd worden. Gebaseerd op deze tarieven berekent het apparaat de kosten van de verbruiker per uur.
2. Meetmodus:In deze modus wordt de vermogensopname opgeteld, wat betekent, dat bij een normale EVU-verbruiksteller Wh of kWh wordt weergegeven. Gelijktijdig wordt de duur van de meting alsmede de inschakeltijd van de aangesloten verbruiker bijgehouden. Zonder deze meting te beïnvloeden, kunnen tijdens, maar ook na de meting de waarden voor de actuele vermogensopname, min. en max. vermogen, alsmede de opgelopen kosten worden weergegeven. Alle gegevens worden in een EEPROM opgeslagen, zodat er geen batterij nodig is om de gegevens bij stroomuitval te behouden.
Technische spec.: Vermogensbereik 1,5 W - 2650 W · Resolutie 0,1 W · Tolerantie 1% + 3 digits · Verbruiksmeting 1 Wh tot 9.999 kWh · Metingsduur max. 400 dagen · Voedingsspanning 230 V ±10% · Eigenvermogensopname ca. 1 W.
Stroomvreters op het spoor!
Voor alle verbruikers van 1,5 tot 2.650 W
Voor privé en zakelijk gebruik
Bijv. koelkast, wasmachine
Instelbaar stroomtarief
kWh-teller tot 9.999 kWh
Bedrijfsurenteller tot 400 dagen
Weergave van de kosten/h.
Meet het werkvermogen

Hfl. 62,95

Bij Conrad ( www.conrad.nl ) Zoeken op: EKM

20*350ZO45°

• Renkie
  • Laatst online: 26-11 16:06
Hey thnx man !

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 18:30 schreef Renkie het volgende:
Hey thnx man !
Lijkt het je wat?
(beter gezegt: Ga je er 1 bestellen?)

• BC3 Victim
btw. 200 watt betekent dat dat z''n maximum is... minder kan natuurlijk ook :p

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 21:38 schreef mdkiller het volgende:
btw. 200 watt betekent dat dat z''n maximum is... minder kan natuurlijk ook :p
JA DUH, zo lomp ben ik niet hoor, maar ik vond 80 Watt gewoon weinig, ik dacht dat ie dan toch wel aan de 150 zou komen!

20*350ZO45°

Verwijderd

Dus je bent zuinig en dat is ook weer niet goed :?

Ik ben trouwens erg benieuwd of je het op die meter ook meteen terugziet als je de }:O ff pauzeert.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 06:57 schreef HlpDsK het volgende:
Dus je bent zuinig en dat is ook weer niet goed :?

Ik ben trouwens erg benieuwd of je het op die meter ook meteen terugziet als je de }:O ff pauzeert.
OK, vanavond zal ik mijn }:O effe voor je gaan pauzeren, ik kan dan ook gelijk zien hoeveel cent dit scheelt per uur, maar volgens mij maakt dat weinig uit. Ik weet wel dat opstarten 80 watt "trekt" en het gewoon werken +/- 70-75 Watt.

Vind ik echt weinig, echt kewl.

20*350ZO45°

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Op maandag 21 mei 2001 08:50 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, dat een 200 Watt voeding géén 200 Watt trekt is wel duidelijk, zo dom ben ik ook niet, maar ik zat dan toch wel met volle belasting te denken aan een wattage van 150 ofzoiets omdat je hier weleens mensen hoort zeggen dat ze met een 300 Watt voeding de zaak niet kunnen trekken!
ja duh, da''s een athlon en die trekt heel wat meer dan een p3 (athlon + geforce is meestal het probleem)

• BC3 Victim
Best kewl, zo''n meter... Ben benieuwd wat mijn 300watt voeding nou echt verbruikt :P

Verwijderd

Ik heb er nu een 431 Watt in hangen. En een 22" .. brrr .. dat zal wel schandalig zijn.

• coolgoza
  • Laatst online: 20-11 09:07
Meter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/reuvekamp/other/meter.jpg
gewoon bij de lokale onderdelenshop voor 60 piek.

Make everyday a good day!

• BC3 Victim
eeuh tis toch zo dat die 200watt op de 12volt is, en die 80watt gaat over je 230 volt, daar zat verschil in....hoe weet ik niet meer helemaal.....helaas
correct me if im wrong (ik hoor het dus wel)

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 15:40
Heb laatst ff een Athlon met 300Watt voeding (en }:O ) achter de UPS gehangen (met display waarop je het vermogen kunt aflezen)

Zonder Koe, idle, 74 Watt
Met Koe binnen 2 sec. naar 89 Watt!

Dus jah.... de }:O is meteen meetbaar :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb géén koeien, maar dat "Kankeronderzoek" (Think)

Met Think: 68 Watt

Zonder Think: 54 Watt

Dit verschil is inderdaad direct te zien!

}:O uit--->teller d#nderd naar beneden.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 19:56 schreef ikbenveldmuis het volgende:
eeuh tis toch zo dat die 200watt op de 12volt is, en die 80watt gaat over je 230 volt, daar zat verschil in....hoe weet ik niet meer helemaal.....helaas
correct me if im wrong (ik hoor het dus wel)
Ff correcten dan maar: Watten zijn Watten. Op 230V doet een Watt evenveel als op 23V, alleen loopt er bij 23V een tien keer zo hoge stroom als bij 230V. En zijn je verliezen 100 keer zo hoog, maar dat terzijde.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:45 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

Wel raar dan dat het electriciteits bedrijf het al honderd jaar kan met een simpel meterontwerp wat in al die tijd niet echt veranderd is...
Het ligt eraan hoe die apparaten meten. Normaal gesproken ga je voor een vermogensmeting uit van een spanning en een stroom die allebei een 50Hz sinus zijn. Door de geschakelde voeding is de afgenomen stroom geen sinus meer, maar een of andere vage brij met allerlei hogere harmonischen. Die HH''s leveren weer leuke problemen op met de aarding bijvoorbeeld. Zo zijn er kantoorgebouwen waar de aardleiding (dun draadje dat geen stroom hoort te voeren), wegfikte omdat ie een paar ampère voor de kiezen kreeg.
Pagina: 1