Toon posts:

[BC3] UPC internet en telefoon kastje, specs??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet (sjello) en bellen (priority) van UPC, nu heb ik dus ook zo''n mooie (not) grote witte doos in mijn meterkast. Weet iemand welk merk dit is, oorspronkelijk, en wat de specs zijn van dit apparaat? (aan de onderkant zit nl. nog een lege "data" poort. type UTP. Iemand??

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hehe dat vroeg ik me ook al af :). Ik dacht eerst, "Is het zoooo makkelijk een chello verbinding te krijgen, gewoon een utp kabel naar je PC trekken vanaf die uitgang?"

Niet dus... Die aansluiting is voor zaken als Plus-TV e.d.

Verwijderd

Topicstarter
maar er moeten toch ergens specs van te krijgen zijn? upc wil zelf niks zeggen, en op de kast of meteen onder z''n plastic cover staat ook niks....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:01 schreef unstable het volgende:
maar er moeten toch ergens specs van te krijgen zijn? upc wil zelf niks zeggen, en op de kast of meteen onder z''n plastic cover staat ook niks....
het gaat natuurlijk allemaal om de upload en download limieten, en of daar hardware matig wat aan gedaan kan worden...

• MaanBanaan
  • Niet online
Dat heeft niets, maar dan ook NIETS met jouw witte kast te maken. Limieten liggen opgesloten in je Terrayon modem.

Verwijderd

Topicstarter
tog nie, door tegenvallende snelheden is hier afgelopen maandag een monteur geweest van sjello en die heeft "iets" wat "fout" zat in het kastje bij mij in de wijk veranderd, en ziedaar. Eeen heuse verbetering in snelheid, en plots was het ontvangst op m''n televisie ook beter..:)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Op zondag 20 mei 2001 23:04 schreef JRTB het volgende:
Dat heeft niets, maar dan ook NIETS met jouw witte kast te maken. Limieten liggen opgesloten in je Terrayon modem.
Of Lancity of Com21

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:53 schreef unstable het volgende:(aan de onderkant zit nl. nog een lege "data" poort. type UTP. Iemand??
Zal wel voor een tweede lijn zijn zo te horen

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 23:21 schreef Daneel het volgende:

[..]

Of Lancity of Com21
Natuurlijk.

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 23:22 schreef PvH het volgende:

[..]

Zal wel voor een tweede lijn zijn zo te horen
Daar zit een aparte aansluiting voor.

Verwijderd

Is dat niet om straks te kunnen tv surfen :?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zondag 20 mei 2001 23:21 schreef Daneel het volgende:

[..]

Of Lancity of Com21
Volgens mij zitten de limieten niet in het modem maar bij chello ofzo. Ik heb een keer een beetje probleempjes gehad, lag er een paar uur uit, (Dat was toen ook het langst dat ie plat gelegen heeft. Mij hoor je niet klagen over chello :P) maar toen ie weer in de lucht kwam, had ik dus voor de rest van de dag een upload van 145 KB !!!!!! :9~. Zoals ik al zei, mij hoor je niet klagen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

hehehehehe dat had ik ook dat er "iets" fout was

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmm ik heb die dingen zelf geinstalled

er zit idd een data poort op alleen die wordt niet gebruikt.

kabeltelefonie en internet staan totaal los van elkaar.

Die telefoonmodem wordt trouwens gemaakt door TelLabs

En als die monteur wat aan je verbinding gedaan heeft , heeft hij de signaalsterkte verhoogt in de straatkast zodat je niet zoveel fouten meer in je data hebt zodat je verbinding sneller wordt :) vandaar dat het tv beeld ook beter is

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1