[BC3] Stille en Sneller SCSI harde schijf ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stille en tevens snelle SCSI harde schijf. Met minimaal 7200 toeren. Ik heb 1 keer een 7200 toeren in mijn systeem gehad en moest mijn SBlive set bijna helemaal opendraaien om dat ding te overstemmen.

http://www.xbmcfreak.nl/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat was de oude serie dan, want mijn Maxtor is een stuk rustiger als de Quantum die ik had...
Sneller en Stiller zijn meestal trouwens elkaars tegenpolen...
Waarom eigenlijk geen 10.000rpm?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
10.000 vind ik ook prima.. Maakt dit niet helemaal een pokke herie ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• BC3 Victim
Ik heb een IBM SCSI-HD van 10.000 rpm.
Deze schijf maakt veel minder lawaai dan mijn "oude" UW-HD''s van 7200 rpm.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb eerst een 4,3gb Seagate Barracuda UW gehad (7200rpm) en dat maakte al gigantisch herrie, toen maar overgestapt naar een 9,1gb U2W Seagate Barracuda 7200rpm met 2mb cache. Maakt HELEMAAL een pokke-herrie. Wat me opviel is dat de scsi-schijven van IBM stukken stiller zijn, ik weet alleen niet of dat voor alle types geldt. Mijn pc maakt echt een klote-herrie, ik word er niet vrolijk van. Dus ik ben ook op zoek naar een stillere harddisk.

• BC3 Victim
ik vind scsi geluiden echt heel mooi.
een ide schijf ratelt veel te veel vind ik(5400rpm)
een scsi schijf komt zo''n lekker knetterend geluid uit.

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 22:47 schreef dragak het volgende:
ik vind scsi geluiden echt heel mooi.
een ide schijf ratelt veel te veel vind ik(5400rpm)
een scsi schijf komt zo''n lekker knetterend geluid uit.
idd

Verwijderd

knetteren my ass..... ik ben die herrie meer dan beu.... dat het snel is geloof ik allemaal wel, maar ik hoef het niet te horen. mijn backup-schijf is een 30gb ide 5400rpm (maxtor udma/100) maar die dingen zijn merkbaar trager en hebben een pruttel-geluidje zeg maar, maar je hoort ze absoluut niet! Dan liever zoiets, maar wel de snelheid van scsi svp! :P
Pagina: 1