[BC3] A-Open CRW9624

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb sinds een tijdje deze CD-writer, hij is eigenlijk van een vriend van me, maar hij had er problemen mee en toen heeft ie maar een Plextor 16x gekocht. Dus ik heb hem nu even hier om te testen.

Nou is er het volgende aan de hand met deze brander.. Hij is overigens al een paar keer getest bij diverse mensen, en het lijkt erop dat ie het eerst een paar keer op 6-speed doet, maar daarna opeens niet meer.

Brandsoftware maakt niet uit, ik heb geprobeerd met Nero, CDRWin, BlindWrite etc, etc. Als ik met Nero ga branden dan zie ik de buffer vol lopen, hij komt tot 3% completed, en dan bij 4% kapt hij af met de volgende fout:

Unspecified Recorder Error
Brandproces mislukt met 6x (900 kb/s)

Maar als ik nou eigenwijs ben en ik probeer het echt 30 keer achter elkaar dan komt er een keertje dat ie het WEL doet. Alleen dus heel erg onregelmatig. Op 4x brand hij bijna altijd (hooguit 1 of 2x dat ie failt).

Overigens als deze error voorkomt heeft hij nog NIETS op het CD-tje geschreven, die is gewoon nog volledig in tact, en dus leeg.

Iemand ideëen? Ik dacht er aan om hem open te maken en dan schoon te maken maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste moet doen.

PS. Zeg niet, koop een andere brander want het gaat nou juist om de kick om deze weer te fixxen want ik weet dat hij niet kaduuk is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Al bij de winkel geweest :?
Ik zou hem iig niet gaan sleutelen als ie nog terug kan (garantie).
suc6 ermee :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Nou zeg, ik heb ECHT precies hetzelfde probleem als jij eruit bent geef effe een gil

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een HP8200 CDWriter. Heel lang mee zitten klooien voordat bleek dat de buffer kapot was. HP gebeld en de volgende dag werd ie opgehaald. :)

• ScuL
Hij kan niet meer terug, daar is ie al te oud voor. Ik vermoed dat het buffergeheugen rot is, of de lens gewoon vuil. 4x werkt nog prima, dus ik gooi hem sowieso niet weg :)

Verwijderd

nieuwe firmware-update al geprobeerd? Als je het niet kan vinden: die a-opens zijn hetzelfde als de ricoh''s :) Succes!

• ScuL
Jep nieuwste staat erop. Oudere terugzetten helpt niet.

Verwijderd

tja a-open staat wel bekend om de slechte support en slechte updates wat hun producten betreft. (voor firmware en bios dan he).

heeft Ricoh geen nieuwere versies?

al gekeken naar het volgende:
-hang de brander APART aan een kabel
-harddisk en cd-romspeler aan 1 kabel. als je cd-romspeler udma33 is, mag deze samen met de harddisk aan de udma66-kabel, maar let er wel op dat de grijze aansluiting in de cd-romspeler zit dan, en de zwarte in de harddisk. Waarom dit moet, weet ik niet precies, het was slechts een tip die zowel Asus en A-open me gaf op het werk, toen ik soortgelijke problemen had met oa. de Plextor 8x4x32-branders en de HP 82xx-series.

• ScuL
Bovenstaande heb ik in pricipe al uitgeprobeerd want de brander is getest in meerdere PC''s.. (heb je misschien overheen gelezen). Dus daar kan het niet ana liggen. Overigens is de firmware van Ricoh gelijk aan die van A-Open, de laatste dus.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb het probleem met 80 minuten cd''s en 6x branden :(

• ScuL
Oja nu je het zegt, verschillende CD''s maakt niet uit. TDK/Sony/Philips noem maar op, zowle 74 als 80 geven de melding. Ligt dus vrijwel zeker aan de brander.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb ergens op tweakers ooit iets gelezen over open maken en een stang vetten :? (maar dat was meer ivm met 80 min cd''s welke helemaal niet wilde dacht ik)
kan het niet meer terug vinden helaas.

Ik heb wel Firmware een keer geflasht waarme hij RAW zou moeten kunnen schrijven.
(hier ooit gevonden) Nog steeds niet getest of het nu werkt ;) laatste maanden weinig gelopieerd.

Verwijderd

pak een wattestaafje, een fles spiritus en sloop dat ding eens open en maak dat ding een schoon. Zou ook best een halfgare lens kunnen zijn. Nog iets: bij die verschillende systemen: wat voor cd-romspelers zaten erin? Ik hoop niet dat het bij elke pc dezelfde was :)

• ScuL
van alles wat ASUS 50x, A-Open 48x, en nog veel meer, maar het gaat niet om 1:1 kopiëren hoor, gewoon van de harddisk!
Bovendien moet ik nog even melden dat hij al een jaar of wat perfect heeft gebrand op 6x bij die vriend van me. Totdat hij opeens die kuren ging geven en toen kwam ie bij mij terecht!

Verwijderd

ik denk ook dat het stangetje en de lens is ik heb het ook met mijn cdspeler

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smeerbeurt
Van de Ricoh MP7040/MP7060 modellen (AOpen CRW9624 = Ricoh MP7060A) is bekend dat deze problemen veroorzaakt worden door onvoldoende smering. Het probleem kan opgelost worden door een smeerbeurt. Een handleiding voor dit klusje (in het Engels) is hier te vinden.

Wat gesmeerd moet worden is het wormwiel van het mechanisme dat de laserkop heen en weer beweegt. Het meest tricky gedeelte van deze klus is het verwijderen van de boven-deksel zonder het front te beschadigen.

Als smeermiddel kun je het beste olie met teflon toevoeging gebruiken. De olie die ik heb gebruikt is "Quilube Super Lubricante", aangeschaft bij een modelbouw winkel (verpakking van 7ml).

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 18:17 schreef RobtH het volgende:
pak een wattestaafje, een fles spiritus en sloop dat ding eens open en maak dat ding een schoon. Zou ook best een halfgare lens kunnen zijn. Nog iets: bij die verschillende systemen: wat voor cd-romspelers zaten erin? Ik hoop niet dat het bij elke pc dezelfde was :)
Dan blijft dat spul wat spiritus blauw maakt lekker achter op je lens, lijkt me geen goed plan.

• ScuL
CornelisJ, bedankt voor je reply, ik laat wel weten hoe het verloopt en of het helpt :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Heb toevallig gister zo''n brander gefixt... gewoon zover mogelijk losschroeven, stofvrij maken binnenin, en de lens met keukenpapier schoonmaken... Dingetje werkt weer perfekt :)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1