[BC3] .NET Technologie: Wat is het?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb een news bericht gelezen op T.net het adres is http://www.tweakers.net/nieuws/16982 het gaat over een .NET Technologie van Microsoft wie weet wat .NET is?????

PS ik wist niet waar ik het moest posten duzz dan maar hier...:)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

.NET is iets waar ik heel hard op :r

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is toch een technology om allerlei apparaten aan het internet te verbinden?
de eigenlijke techniek heet toch hailstorm?

http://www.microsoft.com/net/hailstorm.asp

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 20:56 schreef JJJ het volgende:
.NET is iets waar ik heel hard op :r
Bedankt voor je inbreng.

PS: ik :r over dit soort lui

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
.NET is toch dat je alle producten/functies van Microsoft "leased" via internet. Als je bijvoorbeeld wil spellingchecken dan betaal je daar $ 0,0002 voor b.v

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

in principe is .net
het online gebruiken van bv office applicaties

<microsoft propaganda>
microsoft: het is onnodig, dat de consument bv 1200 piek voor een office pakket neer moet tellen, terwijl ze alleen word maar een half uur per dag gebruiken, nu bieden we hun gewoon een soort "huur contract" aan
er wordt geregistreerd hoe lang je een pakket gebruikt (online!) het wordt dus NIET geinstalleerd op je pc) en aan de hand daarvan ga je aan microsoft betalen :(

ook voor bedrijven is dit een stuk fijner, want die hoeven niet te kloten met licenties, wel of niet etc,
</microsoft propaganda>

Verwijderd

.net is de opvolger van DCOM

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
.NET is eigenlijk alles wat hierboven beschreven wordt! Het moet het mogelijk gaan maken om je informatie op het internet op te slaan en dit op alle devices (computer, pc, gsm, etc) weer te kunnen geven.

Dit doet het onafhankelijk van het platform en de programma''s die je gebruikt. Alles word door een runtime gebruikt door XML zodat je verschillende talen in 1 applicatie kunt gebruiken.

.NET is de totale visie van Microsoft op dit gebied. Hailstorm is (waarschijnlijk) het eerste bruikbare wat hieruit voortkomt!

De andere bedrijven zijn zo boos omdat .NET de pasport service (o.a. Hotmail) en andere diensten hierin betrekt waardoor andere bedrijven weer buitenspel komen te staan!

Ik schrijf een scriptie over dit onderwerp en kom er redelijk wat over te weten, het idee erachter is best leuk, het blijft echter Microsoft en het is dus maar afwachten wat er nou van terecht komt en of het de volledige functionaliteit krijgt die het zou kunnen hebben!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

.Net is een technologie die naar mijn idee de monopolie positie van Microsoft een duwtje in de rug moet geven.

.Net Office zal dan in je browser worden geintegreerd waarna bijv. andere applicaties geen kans meer hebben.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 14:14 schreef Koeniemonster het volgende:

Ik schrijf een scriptie over dit onderwerp en kom er redelijk wat over te weten,...
Wellicht is het een idee om deze scriptie op te sturen naar T.net of te posten op GoT :?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 mei 2001 21:43 schreef Fr3aKER het volgende:
.NET is toch dat je alle producten/functies van Microsoft "leased" via internet. Als je bijvoorbeeld wil spellingchecken dan betaal je daar $ 0,0002 voor b.v
Dat is maar één klein onderdeeltje ja, maar .NET gaat nog véél verder dan dit soort simpele zaken hoor...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb voor school met bedrijvendag een dagje bij MS mogen doorbrengen. Erg leuk om te zien hoe het daar allemaal aan toegaat :).
Over die .Net technologie heb ik van mijn contactpersoon wat mpegjes gekregen, demo''s over de .Net technologie. Het gaat er samengevat over dat MS een verbinding wil leggen tussen verschillende hard- en software. Bijv: je gaat op reis en je neemt mee: je gsm! Vanaf die gsm is het mogelijk om je totale agenda, computer, afspraken, etc. te gebruiken. Klinkt heel futuristisch, is het ook wel, maar als het gerealiseerd kan worden zoals MS het zich voorstelt kan het wel leuk worden, afgezien dan van de monopoly-positie van het bedrijf, die dan weer behoorlijk misbruikt kan worden :'(

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dat .NET lijkt me ideaal als dat goed uitgewerkt en geïmplementeerd wordt...

Hoe zit dat dan met betalingen ?
Contractvorm ? Wat voor 1 ?
Vindt dat plaats in Nederland ?
Gratis/locaal tarief helpdesk ?

MAW: hoe gaat dit dan concreet in zijn werk ?
Wat moet ik als consument doen, en wat kan ik verwachten van een software-aanbieder (volgens mij moet daar een nieuw woord voor bedacht worden ;)) ?

D''r wordt nu wel leuk gepraat over wat er allemaal mogelijk mee is en wat er zo leuk/bagger aan is, maar over bovenstaande hoor je nooit wat officieels...

Ik vraag me af of het uiteindelijk ook echt gerealiseerd wordt; volgens mij blijft dit hangen als "visie naar de toekomst" o.i.d....

My 2 cents...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Van het leasen van applicaties via Windows XP weet ik niet al te veel af. Ik weet wel iets van het .Net FrameWork en Visual Studio.NET.

Een van de onderdelen waarop MS een grote nadruk legt in het XP gebeuren is de term Web Services, m.a.w. applicaties die op een server staan en die de gebruiker met zijn browser kan benaderen en gebruiken. Je bent hierin niet gelimiteerd tot 1 (of een handvol) programmeertaal, in principe kun je hiervoor iedere taal gebruiken (je kunt ook verschillende componenten, geschreven in verschillende talen met elkaar laten werken). Opvallende afwezige in de lijst met ondersteunde talen is JAVA. MS is nog steeds niet blij met de rechtzaak die Sun had aangespannen en heeft tot op dit moment geen plannen voor J++ in Visual Studio.NET. In de whitepaper van Visual Studio staat zelfs een uitdrukkelijke noot waarin MS uitlegt dat ze JAVA ondersteuning hebben uitgesteld totdat de rechtzaak meer duidelijkheid heeft opgeleverd :) ).

Even noot tussendoor: Deze rechtzaak is dus door Sun aangespannen omdat Microsoft extra extensies voor Java in J++ had ingebouwd waardoor een van de belangrijkste voordelen van Java verviel, namelijk de portabiliteit over verschillende systemen en OS''en. De extensies waren namelijk specifiek bedoeld voor Windows.

Zo, terug naar XP. De applicaties op de server praten XML met elkaar (als ik me niet vergis). De browser van de eindgebruiker praat HTML met de applicatie c.q. Web Services. Dit laatste heeft dus als voordeel dat de applicatie ook door andere apparatuur kan worden gebruikt (mits deze HTML eet). GSM''s, palmtops, je ziet ze allemaal voorbij vliegen op de presentaties van Microsoft. En natuurlijk staan de applicaties centraal op de server, dus kun je ook nog lekker je werk doen als je met je laptop in de Australische woestijn zit...

Klinkt allemaal heel leuk. Ben benieuwd wat de stand van deze technieken over vijf jaar is :)

Groeten,

ElGwappo

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Iedereen kotst hier op .NET (behalve deze microsoft worshipper) maar het maakt veel dingen voor programmeurs een heel stuk makkelijker.

Klein onderdeeltje: als je je webpagina''s schrijft in .NET, schrijf je je pagina, en de compiler poept automatisch de juiste code uit naar de browser, afhankelijk van de browser. Netscape/IE, wel of geen javascript, maar geen bal meer uit, het wordt allemaal makkelijker :)

http://www.macaw.nl/ bijvoorbeeld, heeft als een van de eersten zijn site in .NET gemaakt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 17:30 schreef brammus het volgende:
Dat .NET lijkt me ideaal als dat goed uitgewerkt en geïmplementeerd wordt...

Hoe zit dat dan met betalingen ?
Contractvorm ? Wat voor 1 ?
Vindt dat plaats in Nederland ?
Gratis/locaal tarief helpdesk ?

MAW: hoe gaat dit dan concreet in zijn werk ?
Wat moet ik als consument doen, en wat kan ik verwachten van een software-aanbieder (volgens mij moet daar een nieuw woord voor bedacht worden ;)) ?

D''r wordt nu wel leuk gepraat over wat er allemaal mogelijk mee is en wat er zo leuk/bagger aan is, maar over bovenstaande hoor je nooit wat officieels...

Ik vraag me af of het uiteindelijk ook echt gerealiseerd wordt; volgens mij blijft dit hangen als "visie naar de toekomst" o.i.d....

My 2 cents...
Als ik het goed heb gehoord ga je een soort abonnementskosten betalen. De mooie glimmende dozen verdwijnen uit de winkels, en je krijgt de nieuwste software en updates via internet. Er is ondermeer veel kritiek op de .Net technologie om de doodeenvoudige reden dat MS mensen gaat verplichten om internet te hebben. Dan doe je ut toch niet denk je? Jawel, want gewone software als 98/ME/2000 wordt niet meer gesupport op den duur, dan zou dus voor leken de enige optie zijn om naar linux over te stappen, dat verhaal kent iedereen wel:(.
Je kunt dat hele abonnementsgebeuren vergelijken met het MSDN (MicroSoft Developer Network): je betaald als groot bedrijf een paar duizend dollar per jaar, en krijgt in ruil daarvoor weer maandelijks updates, betasoftware, etc toegestuurd. .Net is dus in principe ook weer een doorontwikkeling van MSDN, met als verschil dat alles via internet gaat. Leuk hoor, serieus, maar monopoly? Neeeeeeuh |:(
Pagina: 1