[BC3] freesco probleem

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb net proberen freesco te installeren op een router zonder HDD, 8 mb ram , netwerkkaart voor home netwerk en netwerkkaart voor kabel modem, er zit ook een on-board netwerkkaart op maar ik heb besloten die niet te gebruiken. Als ik boot via diskette dan gaat hij naar DHCP netwerk kaart ofzoiets zoeken maar dan vindt hij niets , ik kom er niet uit met de manual, kan iemand mij aub helpen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dhcp staat voor het opvragen van ip van server. dit moet hij doen voor de netwerk kaart van kabelmodem. maar niet voor thuisnetwerk.

gewoon netwerk kaarten even omwisselen kan misschien werken. maar moet software matig ook op te lossen zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Verwissel je kabels eens, dus eth0 in eth1 en vica versa.

Hij wacht dan totdat ie van de DHCP server van je kabelboer een IP krijgt toegewezen.

• BC3 Victim
maar maakt het niets uit of er een on-board netwerk kaart op de computer zit die ik niet gebruik?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon geen DHCP gebruiken en ip-adres, DNS servers en dergelijke inkloppen. Werkt als een trein.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Verwissel gewoon ff de kabels en laat ons weten of het is opgelost.

• BC3 Victim
Het is wat Mr.Blonde zegt. Je moet eens proberen de kabels achter in je netwerkkaarten zitten effe om te draaien. Dat hielp bij mij ook.

En voor je DHCP goed in te stellen, moet je wel de host naam van je provider invullen en de domein naam van je provider invullen.
De onboard netwerkkaart kun je waarschijlijk uitzetten in de BIOS.

Op de site van Freesco staat trouwens ook een Nederlandse handleiding, das misschien makkelijker dan een nederlandse.
Succes...

Pagina: 1