[BC3] Problemen met USB printer

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb sinds kort een USB printer van HP en nu heb ik problemen met printen.

Wanneer ik iets wil printen doet hij dit niet! Wanneer ik echter de pc reset geeft hij bij het opstarten van W98 een melding dat er nog printopdrachten in de wachtrij staan en of ik die wil afdrukken... Dit doet het vervolgens goed, dus de printer doet het gewoon.

Hoe komt dit en hoe kom ik er vanaf? Komt het misschien doordat ik hem in een USB-hub heb zitten?

Verwijderd

Ik heb ook een HP-USB-printer en had hetzelfde probleem. De USB-kabel had ik ook aangesloten aan een hub. Probleem was opgelost om de kabel direct aan je pc aan te sluiten.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je toevallig een Via chipset ? Deze heeft namelijk nogal wat USB problemen. Had zelf een USB modem, die het niet goed deed. Zorg dat je de laatste bios geflashed heb, dat je de laatste mobo drivers geinstalleerd hebt, dat je de USB patch van VIA geinstalleerd hebt(zie www.viatech.com), ACPI in de bios gedisabled etc etc etc. Voor een complete lijst met oplossingen, zie: www.usbman.com (in mijn geval was een simpele bios flash overigens voldoende)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De via chipset heeft niet zozeer problemen met usb wel bijv. de abit kt7a. Dit heeft met name te maken met het energieverbruik van je usb apparaat. Een usb hub kan, hoeft niet, helpen.

Verwijderd

misschien de spooler uitzetten, dwz spooler settings op DIRECT NAAR PRINTER STUREN zetten
(Printerproperties)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hannes,
VIA is wel degelijk de meest problematische chipset wat USB betreft, lees ook www.usbman.com. Problemen zijn echt niet beperkt tot de kt7a (ik heb zelf bijvoorbeeld een Aopen AK33).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nog een mogelijkheid.... Kijk eens bij de instellingen van de printer...
Ik had een tijdje geleden ook problemen dat hij niet wilde afdrukken. Wat bleek nou; om de een of andere reden stond ergens in de instellingen dat de printer ''offline'' gebruikt moest worden. |:(
Die optie uitvinken loste bij mij de problemen op.

Verwijderd

Staat bij printer eigenschappen|details|wachtrij instellingen ingesteld printen na het laden van de eerste pagina ?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 16:02 schreef BBL the 2nd het volgende:
misschien de spooler uitzetten, dwz spooler settings op DIRECT NAAR PRINTER STUREN zetten
(Printerproperties)
Dit heb ik geprobeerd, maar zodra ik op OK druk zegt hij dat het niet kan :( Misschien dat het inderdaad hieraan ligt.
Op zondag 20 mei 2001 14:48 schreef I.M Weasel het volgende:
Ik heb ook een HP-USB-printer en had hetzelfde probleem. De USB-kabel had ik ook aangesloten aan een hub. Probleem was opgelost om de kabel direct aan je pc aan te sluiten.
Dit zal bij mij niet gaan ... ik heb namelijk 2 usb poorten en de volgende apparaten:

]> usb muis
]> usb printer
]> usb webcam
]> usb scanner

Ik wil mijn muis graag direct op de computer aansluiten.
Makkelijk spul dus zo''n hubje...
Pagina: 1