Ik wil een nieuw ATX mobo in een AT computer gaan zetten. Het voedingsblok heeft een AT connector (2 x lijn connector). Kan mij iemand vertellen hoe ik deze connector kan ombouwen naar een ATX stekker ( een stekker met dubbele rij contacten). Thx!
Verwijderd
ja het kan wel daar voor heb je speciaalen omzetter voor die at naar atx omzet kost geloof ik 15piek
Verwijderd
kan niet( of heel moeilijk ) atx word ook via mobo aangezet, je kan beter ff atx voeding kopen.
Mmmmmm, en waarom lagen er op de HCC dan verloop stekkers.
ATX > AT
AT > ATX
ATX > AT
AT > ATX
And The Only One
Dus er zijn WEL verloopstekkers AT --> ATX. Waar kan ik die dingen bestellen?Op zondag 20 mei 2001 14:00 schreef Diamon het volgende:
Mmmmmm, en waarom lagen er op de HCC dan verloop stekkers.
ATX > AT
AT > ATX
![]()
Heb je nix aan voor je nieuwe Mobo want je hebt 3.3 volt nodig voor je proc en die levert die AT voeding niet.Op zondag 20 mei 2001 14:10 schreef App het volgende:
[..]
Dus er zijn WEL verloopstekkers AT --> ATX. Waar kan ik die dingen bestellen?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verloopstukjes bestaan idd (ATX -> AT en omgekeerd)...
Ik vraag me alleen af hoe je een ATX voeding aan de gang krijgt met een AT mobo eraan... Er is geen softpower button, of zou dat in het verloopstukje geregeld zijn ?
Ik vraag me alleen af hoe je een ATX voeding aan de gang krijgt met een AT mobo eraan... Er is geen softpower button, of zou dat in het verloopstukje geregeld zijn ?
By each crime and every kindness, we birth our future
Verwijderd
Als ik me goed kan herinneren zit er bij een AT ook een andere schakelaar op. Bij een AT zit deze rechtstreeks vast aan de voeding, terwijl bij een ATX er alleen draadjes (LEDjes, reset, power aan, pc speaker) naar het mobo gaan. Of haal ik nu wat door elkaar?
Volgens mij wil hij van een AT voeding naar een ATX Mobo niet andersom.Op zondag 20 mei 2001 14:14 schreef Freggel_United het volgende:
Verloopstukjes bestaan idd (ATX -> AT en omgekeerd)...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je hebt het al aardig op een rijtje...
en die verloopstekkers bestaan inderdaad, maar dan moet er wel op je mobo een circuit zitten die de 3.3V levert lijkt mij... (of zit er een 3.3V regulatorcircuit bij dat verloopje?)
http://www.hwb.acc.umu.se/co_MotherboardPower.html
Een ATX voeding:
->220V->Voeding->Mobo
met aan het moederbord een 2 polige maak/verbreek schakelaar (net als je resetknop)
Een AT voeding
->220V->Voeding->Mobo
met aan de voeding een 220V 4polige, 2 standen schakelaar (net als je lichtschakelaar).
Als je een bestaande AT kast ombouwd naar ATX, dan kan je de voeding verwisselen, de schakelaar laten zitten (even 1 plaatje weghalen zodat hij niet blijft hangen bij indrukken, maar een maak/verbreek wordt) en de schakelaar met 2 draadjes aansluiten op het (ATX-poweron) moederbord (het moederbord moet wel beiden specificaties (AT/ATX) aankunnen, maar dan hebben ze ook vaak beiden aansluitingen erop zitten (AT/ATX power + ATX-poweron bij frontpanel aansluiting).
en die verloopstekkers bestaan inderdaad, maar dan moet er wel op je mobo een circuit zitten die de 3.3V levert lijkt mij... (of zit er een 3.3V regulatorcircuit bij dat verloopje?)
http://www.hwb.acc.umu.se/co_MotherboardPower.html
Een ATX voeding:
->220V->Voeding->Mobo
met aan het moederbord een 2 polige maak/verbreek schakelaar (net als je resetknop)
Een AT voeding
->220V->Voeding->Mobo
met aan de voeding een 220V 4polige, 2 standen schakelaar (net als je lichtschakelaar).
Als je een bestaande AT kast ombouwd naar ATX, dan kan je de voeding verwisselen, de schakelaar laten zitten (even 1 plaatje weghalen zodat hij niet blijft hangen bij indrukken, maar een maak/verbreek wordt) en de schakelaar met 2 draadjes aansluiten op het (ATX-poweron) moederbord (het moederbord moet wel beiden specificaties (AT/ATX) aankunnen, maar dan hebben ze ook vaak beiden aansluitingen erop zitten (AT/ATX power + ATX-poweron bij frontpanel aansluiting).
Ja weet ik, maar ik vroeg het me zomaar af...Op zondag 20 mei 2001 14:19 schreef hirogen het volgende:
[..]
Volgens mij wil hij van een AT voeding naar een ATX Mobo niet andersom.
By each crime and every kindness, we birth our future
:):):)Op zondag 20 mei 2001 14:30 schreef Freggel_United het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik vroeg het me zomaar af...
''t knopje is ook niet zo''n probleem, die heb ik zelf ook omgebouwd, gewoon even een pinnetje eruit roppen en even 2 snoertjes aan het at-knopje solderen en even een connectortje aan de andere kant van die snoertjes en je zet het zo op je mobo, werkt perfect
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Pagina: 1