[BC3] beste ondergrond voor optical muizen?

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hoi, nou heb ik sinds kort zo''n optical ifeel van logitech maar op elke ondergrond happert dat ding als de pest, en heb ik maar uit frustratie weer een muis met bal aangesloten.

Dus wat is een goede ondergrond voor optical muizen?
zelf heb ik een beuken blad dus dacht dat het daarop wel werkte de tv gids niet enz enz enz..

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik heb tot nu toe m''n muis bijna overal op gebruikt. Spiegels vind hij niet lekker, maar verder...... geen problemen.

Of de instellingen van je muis zijn niet goed of de muis zelf is niet lekker. Ik vermoed het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb voor mijn Microsoft Intelli explorer optical gewoon een muismat hoor en werkt perfect, wel gein die muis trilt of niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21916

Ik heb al minstens een jaar zo''n ding en hij doet het zo''n beetje op alles. Die van mij is een Microsoft Intellimouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Beukenhout heeft een houttextuur toch? Je moet ''m op een egaal gekleurd oppervlak gebruiken, en dan niet spiegelglad maar een hele fijne textuur zodat ie de plaats duidelijk kan bepalen.

Ik heb zelf een MS Explorer op een glad wit bureaublad, en dat werkt zalig :P Met medium acceleration en een iets hoger dan standaard sensitivity is het een perfecte muis, en dat zal voor de logitech ook wel gelden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 mei 2001 12:31 schreef ServerElite het volgende:
ik heb voor mijn Microsoft Intelli explorer optical gewoon een muismat hoor en werkt perfect, wel gein die muis trilt of niet?
Hij heeft het niet over het trillen... maar als hij dat heeft ingeschakeld, heeft hij volgens mij meer een vibrator dan een muis met trilfunctie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ik werk ook op een nogal glad beuken blad, m''n MS Intellimouse Explorer vindt dat ook niet echt lekker, last van haperingen. Dus ik gebruik nog gewoon een matje eronder. Maak me niet uit, want het gaat me om de nauwkeurigheid van het ding, en niet zozeer om geen muismat meer te hoeven gebruiken.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 mei 2001 12:33 schreef Exirion het volgende:
Beukenhout heeft een houttextuur toch? Je moet ''m op een egaal gekleurd oppervlak gebruiken, en dan niet spiegelglad maar een hele fijne textuur zodat ie de plaats duidelijk kan bepalen.
niet waar.
Hij reageert op lichte oneffenheden (op die manier worden door de led schaduwen gecreëerd, en daarmee dus contrast). Verder reageert hij dus ook op de hoeveelheid licht die gereflecteerd wordt; op kleuren reageert hij dus ook.
Alleen als hij te weinig contrast heeft, werkt hij niet. Bijvoorbeeld op een rood-witte, gladde ondergrond zal hij problemen krijgen. Hij krijgt geen contrast door schaduwen. Het wit weerkaatst dan ongeveer net zoveel licht van de LED als het rood.
Spiegels en andere zo glad mogelijke oppervlakken reflecteren nagenoeg al het licht; dus ook geen contrast.
Verder moet het geen ruk uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hmmz ik zal wel even idd proberen op een stukje meubelpaneel misschien dat dat helpt, nee het ging mij niet om het trillen dat dat ofzo te hard was (wel tof in UT trouwens).

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hmmz op de metalen kappen van me kast doet hij het wel weer goed :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:03
Ik heb bij de V&D een egaal grijze muismat gekocht voor 8 piek. Doet het perfect. Bij mijn oude muismat bleef m''n logitech cordless optical wel eens hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Een snijmat... kan ik gelijk me CDhoesjes maken... (ik kan toch niet snijden en muizen tegelijk...)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23992

Je kunt gewoon een muismat gebruiken. Hierdoor glijdt de muis ook lekkerder imho. Let er wel op dat de muismat niet dezelfde kleur heeft als het licht van je optical muis. Ik gebruik dus een Pocahontas (Disney) muismat dat overwegend blauw/zwart/geel is voor mn Logitech Optical Mousman (rood licht). Dit wekt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Laatst online: 02-07 14:50

Flexx

This side up

Hij moet het overal doen. Allen met een rode LED moet je niet op een rode ondergrond gebruiken (staat in de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 09:13

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik heb ook een Ifeel mouse op het werk en ik kan d''r absoluut nix mee als ik beweeg met dat kreng dan stottert die constant.....
dus ipv vloeiende beweging schiet ie telkens stukjes weg hij doet het alleen als je heeeeeeeeeeeeeeeeel :o voorzichtig beweegt maar dan ook niet schuin en ik heb de zelfde ervaring met andere Ifeel mousjes..... gewoon optical is d''r nix aan de hand! :?
raar maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf zo''n muismat van stof...dat zijn die muismatten die je oude muis (met een balletje) juist niet fijn vond omdat ie al het stof en draadjes ervan op at...
Dat stof heeft lekker veel texture en levert bij mij het beste resultaat (probeer maar ff op je broek!). Ik heb de slechtse resultaten met glimmende oppervlakken...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb een houtenplaat met houtstructuur gewoon zichtbaar blanke lak)
af en toe pledge eroverheen, zodat ie weer glad word.. slijt sosm wel es wat hout weg :7

wat ook lekker is, die 4 plastic nopjes onder je muis weghalen, glijd ie stukken beter!

dus; geen nopjes, houtenplaat + pledge is toch wel alles O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 20 mei 2001 13:09 schreef Agressive het volgende:
ik heb een houtenplaat met houtstructuur gewoon zichtbaar blanke lak)
af en toe pledge eroverheen, zodat ie weer glad word.. slijt sosm wel es wat hout weg :7

wat ook lekker is, die 4 plastic nopjes onder je muis weghalen, glijd ie stukken beter!

dus; geen nopjes, houtenplaat + pledge is toch wel alles O+
Een tip: Maak je muis nooit schoon >:) Na verloop van tijd worden de nopjes vettig en stoffig, net zolang totdat de stoflaag steeds dikker wordt. Dan is het net vilt, en glijdt je muis echt over je bureau heen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12449

Ook ik heb een ms intellimouse explorer en ik gebruik van die sticker mousepads. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
glade muismatten werken idd erg slecht vij optical.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb een Logitec Optical Wheel mouse, gewoon op een houten bureaublad, hapert soms wel een beetje als ie boven een groef is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ik gebruik gewoon een niet echt gladde muismat, werkt perfect
en is nog zacht ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16633

Bij mij haperde ie op een witte muismat met een behoorlijk groot zwart gedeelte erop komt denk ik omdat een massief zwart vlak het led licht "absorbeert".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
een woord: everglide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21237

Ik heb op mijn bureau een heel groot placemat liggen. Gewoon zo''n zo''n ding van de V&D. En hij heeft trouwens een hele mooie rode kleur. Hij werkt perfect, en hij is zo groot dat ik altijd wel een paar cm2 zie om hem te gebruiken.

p.s Hoe komen ze er bij dat hij het niet doet op een rode ondergrond? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 mei 2001 13:03 schreef Flexx het volgende:
Hij moet het overal doen. Allen met een rode LED moet je niet op een rode ondergrond gebruiken (staat in de handleiding).
Staat er inderdaad in. Het gebeurt inderdaad ook wel dat de muis problemen heeft met een rood oppervlak (zeker als het glad en glimmend is), maar op een rode ondergrond die bestaat uit een stuk stof (voor mijn part een rode trui), heeft hij meestal niet zoveel problemen. Dat komt weer doordat het oppervlak niet glad is (bestaat immers uit in-elkaar-geweven-draden). De LED werpt z''n licht op de stof. Een gedeelte zal wel licht ontvangen van de led, een ander gedeelte niet. Dit geeft als gevolg dat er dus weer contrast wordt gezien door de sensor. Geen probleem dus op dat moment.
Het belangrijkste woord is nog steeds CONTRAST :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Bij mij op een beukenblad van mijn bureau doet hij het perfect, alleen soms als je hem niet vast heb dan trilt hij op een mm heen en weer, zal wel door een groef komen.
Pagina: 1