Toon posts:

[BC3] Ervaringen met navulsetjes cartridges??

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of jullie goede ervaringen hebben met navulsetjes voor jullie printers...en dan met name de HP 900 serie :)

Ik heb laatst bij http://www.start-europe.net een refillkitje besteld (vreselijk lelijke website trouwens) voor m''n hp970 cxi. Iemand ervaring met deze leverancier/ setjes?

Verwijderd

Topicstarter
Monoloog:

Dus elke tweaker is zo gek om originele inkt te kopen :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zover ik weet wordt t altidj dikke rotzooi

ik use t nooit, omdat me moeder ze via t werk besteld, dus mijn nix kost :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:07 schreef Agressive het volgende:
zover ik weet wordt t altidj dikke rotzooi

ik use t nooit, omdat me moeder ze via t werk besteld, dus mijn nix kost :)
Ja, dat t altijd aanklooien is weet ik :P . Maar zijn er ook mensen tevreden met t printresultaat van bijgevulde cartridges :?

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:26 schreef AirHead het volgende:
Ik vraag me af of jullie goede ervaringen hebben met navulsetjes voor jullie printers...en dan met name de HP 900 serie :)

Ik heb laatst bij http://www.start-europe.net een refillkitje besteld (vreselijk lelijke website trouwens) voor m''n hp970 cxi. Iemand ervaring met deze leverancier/ setjes?
Ik heb zelf hier in België bij http://www.millennium.be (die ok een verschrikkelijke site hebbe) ook een setje gekocht, en ik ben er heel tevreden van.

Enkel als je veel inkt gebruikt, trekt die een beetje door in de vezels (fijne lijntjes rond sommige lettertjes).

(mijn printer HP 930, dus zelfde cartridges)

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb een canon BJC-6200 gekocht, omdat mn ouwe 620 dood was gegaan. Maar er zat nog inkt in die cartridges.

Met een injectienaald heb ik de inkt uit de ouwe cartridges gehaald en in de nieuwe gespoten, werkt perfect.

Ik heb alleen geen ervaring met van die gare cheapo inkt

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik heb mijn hp420 eens met een naald proberen na te vullen, werd een dikke terignzooi en werkte heel slecht, als je wat wil besparen moet je gewoon die wecare zooi ofzo kopen, dan hebben zij het al nagevult en krijg je geen rotzooi

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:19
[opschepmode]Ik kan voor mijn HP950C gewoon de originele cartridges krijgen voor 35 piek[/opschepmode]

Maar ik had ooit eens voor mijn antieke epson een refill-kitje gekocht, in het begin ging het nog wel, maar later kreeg ik allemaal strepen op alles wat ik printte. Koppen gereinigd etc. mocht niet baten, na een nieuwe originele cartridge deed ie het weer goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:22 schreef Statix het volgende:
[opschepmode]Ik kan voor mijn HP950C gewoon de originele cartridges krijgen voor 35 piek[/opschepmode]

Maar ik had ooit eens voor mijn antieke epson een refill-kitje gekocht, in het begin ging het nog wel, maar later kreeg ik allemaal strepen op alles wat ik printte. Koppen gereinigd etc. mocht niet baten, na een nieuwe originele cartridge deed ie het weer goed.
:P Logische vraag :P Waar kun je die krengen voor die prijs krijgen ? :P :P :P :P

Verwijderd

Ik heb al redelijk wat ervaring met de bijvulsets van www.goedkoperprinten.nl , zowel voor mijn vorige printer een lexmark z12 als mijn huidige een Hp 959C, de kwaliteit is gelijk of beter aan die van de originele cartridges, het geklooi met naalden valt 100% mee en op een paar druppeltjes na mors ik niks... Heb het ook al aan een aantal mensen uit mijn omgeving aangeraden en de reacties zijn tot nu toe altijd nog behoorlijk positief geweest! Raad het iedereen aan om het eens te proberen, er kan bijna niks fout gaan en met een kwartiertje werk spaar je je zo 2 cartridges van 90 piek uit! Bovendien kost een setje van 50ml zwart en 3*25ml gekleurde inkt maar 60 piek... hiermee kan je je cartridges dus een keer of 5 bijvullen, tel uit je winst!

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Tja, je moet er wel een dik pak ouwe kranten onderlegggen

En een flesje peut erbij voor de zekerheid als je TOCH morst

Verwijderd

Statix, die strepen op je prints komt gewoon doordat de printkop van je cartridges na een keer of 5/6 bijvullen versleten is. Dit komt ook wel voor bij printers waar de printkop standaard ingebouwd is(weet het merk en types zo gauw niet meer), deze zul je ook eens om de zoveel cartridges moeten vervangen... Dus je bent helaas toch nog aangewezen om eens in de zoveel tijd een originele cartridge te kopen....

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen de kleuren trouwens in die catridge (HP 900 serie) mengen, stel je doet er teveel in ? Dat zou kut zijn :P

Verwijderd

Nee de kleuren kunnen niet mengen omdat je zoals je waarschijnlijk bij de cartridge kunt zien er 3 aparte reservoirs zijn voor de kleuren,zitten 3 kleine plugjes bovenop je cartridge die je vantevoren eventjes moet doorprikken met bijgeleverd priempje. Natuurlijk wel de goeie kleur in ieder reservoir spuiten ;)

Verwijderd

Heb het met een Canon en Hp printer gebruikt en de kwaliteit was even goed, alleen bij de hp was dat dopje niet goed en was hij leeg gelopen in de printer, was 3 uur bezig om dat ding schoon te maken.

Verwijderd

Binnenin de cartridge zit trouwens een spons die ene bepaalde hoeveelheid inkt kan absorberen, als je er teveel inspuit zul je de cartridge even een tijdje in een bakje met wat keukenpapier moeten laten uitlekken, kijk ook eens bij de faq van www.goedkoperprinten.nl hier staat alles nog eens uitgebreid uitgelegd!

Verwijderd

Welke Hp was dat?? Bij mijn Hp zitten bij de kleurencartridge de aansluitingen bovenop dus kunnen ze zoiezo niet leeglopen, bij de zwarte cartridge zit het bijvulgat onderop, bij de set worden 5 kleine balletjes geleverd die je na afloop van het vullen onderin de opening duwt, zodat ze er NO WAY uit kunnen vallen, heb er ook nog nooit problemen mee gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:33 schreef Slayer2001 het volgende:
Nee de kleuren kunnen niet mengen omdat je zoals je waarschijnlijk bij de cartridge kunt zien er 3 aparte reservoirs zijn voor de kleuren,zitten 3 kleine plugjes bovenop je cartridge die je vantevoren eventjes moet doorprikken met bijgeleverd priempje. Natuurlijk wel de goeie kleur in ieder reservoir spuiten ;)
Thnx :) En wat die kleuren in het juiste reservoir betreft: Maakt dat uit dan? :P
(Airhead denkt na: Geel en blauw wordt groen..............) :)

Verwijderd

Nog even een kleine hint hoewel er een kleine handleiding op een a4-tje uitgeprint wordt bijgeleverd altijd even vantevoren even met je naald een klein beetje inkt er uit halen om te controleren welke kleur het is, je wilt niet per ongeluk je plaatje op zijn kop hebben liggen >:)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb bij mijn oude hp690 wel eens geprobeerd. maar echt goed werkte het niet. waren ook al oude catridges. dus misschien was dat het probleem.

maar is dat de zelfde inkt als voor de 930 ? kan geen kwaat om het nog eens te proberen als dat het zelfde is.

ikt komt van die goedkoperprinten.nl

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Is die http://www.goedkoperprinten.nl niet tzelfde als deze website:

http://www.refillink.nl/Dutch/html/inktwinkel.html :? zelfde prijslijst :) via bestelformulier, HP, en dan 970cxi...

Verwijderd

Even wat meer info over welk type printer enzo je hebt is natuurlijk wel prettig!
Wat was er foutgegaan trouwens dopje aan de onderkant eruitgeschoten ofzo, lijkt me sterk dat zo''n cartridge zomaar in 1 keer leegloopt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:44 schreef Slayer2001 het volgende:
Nog even een kleine hint hoewel er een kleine handleiding op een a4-tje uitgeprint wordt bijgeleverd altijd even vantevoren even met je naald een klein beetje inkt er uit halen om te controleren welke kleur het is, je wilt niet per ongeluk je plaatje op zijn kop hebben liggen >:)
Is idd wel een goeie tip :)

Verwijderd

Cosmo0 de inkt van de 690C is NIET dezelfde als die van de 700/800&900 series... je kunt het ook nog even controleren op die website van www.goedkoperprinten.nl ! En wat die prijslijst betreft, volgens mij zijn het een aantal particulieren die ieder apart een klein bedrijfje hebben opgericht en de inkt allemaal bij dezelfde distributeur inkopen!
Heb dus alleen nog maar ervaring met die www.goedkoperprinten.nl maar ben er erg tevreden over aangezien ze altijd binnen 2 dagen leveren en je tevens éénmalig een bepaald bedrag van je rekening kan laten afschrijven zodat je niet met rembours en dergelijke hoeft te gaan lopen klooien!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
ben zeker NIET tevreden oevr navulZOOI! eerst dacht ik ah fijn goedkoper printen. Na mijn laatste keer navullen, en ik had het echt goed gedaan, is mijn cardridge na drie dagen leeggelopen in mijn printertje, over de vloer en alles zat onder die teringzooi. en printerje hardstikke dood. dus navullen----> BLEGH

http://specs.tweak.to/6635

• Stampre
  • Laatst online: 28-06 21:37
Was een hp 695, heb netjes bovenop dopje gedaan, lucht eruit gezogen, plakabandje aand eonderkant verwijdert, en nog geprint en 3 dagen later had ik zooi

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Lijkt erop dat je waarschijnlijk hetzelfde probleem had als flex, dus dat je plakband niet goed vastzat of het niet hield... dus voor alle bezitters van wat oudere hp-printers: goed VASTTAPEN die zooi!! Is bij latere modellen in ieder geval geen probleem meer volgens mij, die werken allemaal met een ander systeem!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Hmmm jullie hebben me overtuigd. Zat er ook over te denken om es zo''n refill setje te proberen voor m''n 970Cxi want twee lege cartridges is toch weer snel 160 piek :(
Eens kijken waar ik dat spul kan kan bestellen dan...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik heb de link volgens mij al vaak zat gegeven maar hier istie dan weer:
[reclamemodus] www.goedkoperprinten.nl [/reclamemodus]
:)

Verwijderd

Topicstarter
Toch tussendoor nog maar ff een vraag aan STATIX: Waarruh haaljuh diejuh cartridges voor 35 piek :?
Lijkt me eigenlijk vrij stug, maar ok :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 20 mei 2001 14:00 schreef Slayer2001 het volgende:
Cosmo0 de inkt van de 690C is NIET dezelfde als die van de 700/800&900 series... je kunt het ook nog even controleren op die website van www.goedkoperprinten.nl ! En wat die prijslijst betreft, volgens mij zijn het een aantal particulieren die ieder apart een klein bedrijfje hebben opgericht en de inkt allemaal bij dezelfde distributeur inkopen!
Heb dus alleen nog maar ervaring met die www.goedkoperprinten.nl maar ben er erg tevreden over aangezien ze altijd binnen 2 dagen leveren en je tevens éénmalig een bepaald bedrag van je rekening kan laten afschrijven zodat je niet met rembours en dergelijke hoeft te gaan lopen klooien!
op die site zie ik alleen maar 50ml zwart fl... e.d. geen specs voor printer. maar zal vast wel ergens staan. maar iig bedankt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Je kunt het zien als je eerst even naar de internetwinkel van ze gaat! Maar heb het al voor je nagezocht en zoals ik al dacht is die inkt van de 690c niet geschikt voor de 900-series, je kunt het natuurlijk altijd wel proberen , maar
[disclaimer mode]ondergetekende staat niet voor de eventuele gevolgen in :P [/disclaimer mode]

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zondag 20 mei 2001 15:07 schreef Slayer2001 het volgende:
Ik heb de link volgens mij al vaak zat gegeven maar hier istie dan weer:
[reclamemodus] www.goedkoperprinten.nl [/reclamemodus]
:)
Ik weet t maar ik wilde ff kijken of die t goedkoopste was :)

• BC3 Victim
niet moeilijk doen en gewoon een nieuwe cartrige kopen gaat toch niet snel op en is nit vreselijk duur, als hij wel snel op zou gaan hecht je waarde aan kwaliteit .... en zou je dus gewoon een nieuwe kopen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

niet moeilijk doen en gewoon een nieuwe cartrige kopen gaat toch niet snel op en is nit vreselijk duur, als hij wel snel op zou gaan hecht je waarde aan kwaliteit .... en zou je dus gewoon een nieuwe kopen
Grootste onzin die ik ooit heb gehoord... Ik print dus behoorlijk veel en op hoogst mogelijke afdrukkwaliteit, dit zuipt dus behoorlijk veel inkt dus volgens jou zou ik honderden guldens per maand aan cartridges moeten besteden terwijl ik met een kwartiertje werk + een paar tientjes gewoon hetzelfde resultaat kan krijgen...
Wat doe je hier trouwens in godsnaam op tweakers, is het tweaken niet de bedoeling met zo min mogelijk middelen een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, sorry hoor maar hier :r ik gewoon op.....

Verwijderd

Ik vind het maar ranzig en de kwaliteit is echt een stuk minder met m''n 970cxi... geef mij maar de originele cartridges, ze zijn dan wel duur maar zo''n printer koop je natuurlijk voor de kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 18:47 schreef Slayer2001 het volgende:

[..]

Grootste onzin die ik ooit heb gehoord... Ik print dus behoorlijk veel en op hoogst mogelijke afdrukkwaliteit, dit zuipt dus behoorlijk veel inkt dus volgens jou zou ik honderden guldens per maand aan cartridges moeten besteden terwijl ik met een kwartiertje werk + een paar tientjes gewoon hetzelfde resultaat kan krijgen...
Wat doe je hier trouwens in godsnaam op tweakers, is het tweaken niet de bedoeling met zo min mogelijk middelen een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, sorry hoor maar hier "piep" ik gewoon op.....
Die gedachtengang volg ik ook :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 18:54 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Ik vind het maar ranzig en de kwaliteit is echt een stuk minder met m''n 970cxi... geef mij maar de originele cartridges, ze zijn dan wel duur maar zo''n printer koop je natuurlijk voor de kwaliteit.
t nadeel is: Ik heb geen geld teveel ....

Verwijderd

FF een bezoek gebracht aan Beverwijk
daat hadden ze echt goed kope busje
zo het ik voor mij Epson 640 color
een zart wit gekocht voo 11,50 (was 11,75)
en voor kleur 19,50

merk Dulin ik ken het niet maar het werkt wel

is van duite makelij

http://www.dulin.de/

en bij afname van meer dan 1 op Beverwijk krij je korting 8-)

Verwijderd

Ranzig kun je het moeilijk noemen tenzij je een ongelofelijke afkeer hebt van spuiten :P, meer dan een paar druppeltjes zul je echt niet morsen tenzij je natuurlijk zo slim bent om het potje met inkt over je tafel heen te gooien ;) de afdrukkwaliteit met mijn 959c, zelfde mechanisme& afdruk-kwaliteit als de 970cxi, is precies hetzelfde als de originele cartridges, bovendien kan ik nu veel relaxter printen nu ik niet zo erg op het verbruik hoef te letten en zet ik de kwaliteit gewoon standaard op "beste", zeker met een klein budget als het mijne komt dat mooi uit!

• Statix
  • Laatst online: 16-08 22:19
Op zondag 20 mei 2001 15:53 schreef AirHead het volgende:
Toch tussendoor nog maar ff een vraag aan STATIX: Waarruh haaljuh diejuh cartridges voor 35 piek :?
Lijkt me eigenlijk vrij stug, maar ok :)
Ik ken een gozer die bij HP werkt, hij neemt ze altijd voor me mee voor 35 piek. Geen winkel dus oid helaas.

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb het gedaan met een setje van refillink gedaan, en het valt me echt 100% mee.

Totaal geen grote kliederboel, keurige uitleg over hoe en wat, prima kleuren en zwarte inkt. Echt petje af!

het scheelt trouwens enorm veel pieken; met een introductieset kun je 2,5 maal de cartridges hervullen voor maar 80 piek :)

Scheelt dus (zwart+kleur) 2*2,5*80=400-80=320 gulden.

Is btw voor een HP 840c.

En je moet niet bang zijn voor injectienaalden ;)

Verwijderd

Settler, kan het niet zijn dat je teveel inkt in de cartridges gespoten had?? De spons kan maar maximaal een bepaalde hoeveelheid aan en de rest zal weglekken en zou die vlekken veroorzaakt kunnen hebben!

Verwijderd

Ik heb een lexmark 3200. Gebruik ook van die navul setjes. Ik moet met een dikke spuit inkt in de cartridge spuiten, nadat ik hem open heb gesneden. Het is geen moeilijk karweitje, maar ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik een lekkende cartridge had. Waarschijnlijk was het membraampje onderin de cartridge kapot gegaan. In m''n printer zat toen een laag inkt van 1 cm. En dat is niet echt lekker. Je moet er dus wel voorzichtig mee zijn. Maar 100 gulden per cartridge betalen is ook niet lekker. Ik blijf dus lekker navullen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 19:57 schreef Statix het volgende:

[..]

Ik ken een gozer die bij HP werkt, hij neemt ze altijd voor me mee voor 35 piek. Geen winkel dus oid helaas.
da''s nog es balen. Voor mij dan :P

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

laatst bij ons op het werk ook zo''n setje uitgeprobeerd (weet niet meer hoe die heet, als ik er aan denk morgen zal ik het er nog bij posten)

wij de cartridges bijgevult en al, printen, en alleen maar inktvlekken op op het papier, strepen etc.

Dat setje wat wij hadden was ook behoooorlijk dunne inkt, dat zou het probleem ook nog geweest kunnen zijn.

Maar voor mij hoeft dat hele setje niet, ik koop wel nieuwe cartridges :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm ik heb t besteld nu, 1x50ml zwart en 3x25ml kleurtjes voor de 970Cxi, ik ga t gewoon eens testen, dat lijkt me toch de enige manier om erachter te komen. En anders moet ik maar wat gaan sparen voor nieuwe originele.. :(

• BC3 Victim
Ik heb gisteren voor het eerst mijn HP 930 (zwart) cartridge bijgevuld. Dat ging probleemloos en zonder knoeien. Hij print weer als de beste. Helaas blijft de inkt-indicator aangeven dat de cartridge nog steeds leeg is. Weet iemand een oplossing om dit probleem op te lossen?

• Luiaard
  • Laatst online: 16-08 17:13
Ik kan voor Lexmark de setjes van Omniwell aanraden, goede handleiding, zwarte inkt is watervast zoals bij origineel en de kleuren zijn ook goed.
Natuurlijk kun je een cartridge niet blijven bijvullen, op een gegeven moment is de kop op. In de C''T van juni staat ook een heel artikel over navullen.

Ook is het erg belangrijk dat je de cartridge navult voordat hij helemaal op is, anders droogt hij uit. Daarom moet je ook altijd je printer met zijn eigen knopje uitzetten, niet gelijk met zo''n stekkerdoos met knop!

Import van EVs

Pagina: 1