[BC3] Win2k Modem trouble

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Onder Win2k gaat me internet naar een tijdje hangen als ik grote bestanden ga uploaden. Ik heb dit probleem bij alle 3 me providers, dus daar ligt het niet aan en onder WinME heb ik dit probleem niet. Anybody a solution?
Ik heb trouwens een Cirrus 56k modem en ik gebruik nou Intel drivers, omdat Cirrus niet meer bestaat en ik door Windrivers.com doorverwezen werd naar Intel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Welk programma en welk protocol gebruik je om te uploaden? Verder, hoe groot zijn die uploads precies? Dan is het wat makkelijker om achter de probs te komen.
Op voorhand kun je twee dingen proberen:
Een standaard driver van windows 2000 voor het modem
Andere software voor het uploaden

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 09:04 schreef basdoorn het volgende:
Welk programma en welk protocol gebruik je om te uploaden? Verder, hoe groot zijn die uploads precies? Dan is het wat makkelijker om achter de probs te komen.
Op voorhand kun je twee dingen proberen:
Een standaard driver van windows 2000 voor het modem
Andere software voor het uploaden
1 Ik gebruik gewoon TCP/IP
2 De grootte verschilt, soms 1mb, soms tot 15mb
3 Standaard driver voor Win2k heb ik geprobeerd, gaf een hardwareconflict, die ik nu niet heb met de intel drivers
4 Software heeft er denk ik niets mee te maken, want als ik ga uploaden met SmartFTP, ICQ, of IE (via FTP, duh) dan gaat ie hangen... Me verbinding wordt niet verbroken ofzo, maar hij "hangt" gewoon... Die 2 monitortjes van DUN knipperen niet meer en het lijkt verder net of ik offline ben... Niets doet het dan meer :(

• BC3 Victim
Weet je wel zeker dat een Intel modem hebt? Je moet anders even via het FCC nummer op het modem de drivers zoeken. Op http://www.cirrus.com/drivers/ staat een FCC search link.
Verkeerde drivers zijn de oorzaak van heel veel problemen, dus je moet even checken dat je echt de juiste drivers hebt voor jouw modem

Verwijderd

Nah, klopt. Cirrus ----> Ambient -----> Intel.

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 22:48 schreef JanKees het volgende:
Nah, klopt. Cirrus ----> Ambient -----> Intel.
Precies, ik draai nou dus Ambient drivers die van de Intel site afkomen (vaaaaaag)... Maar ik heb een Cirrus MD5620 56k... oud dingetje, en die Ambient dingen waren de enige die ik kon vinden en in de buurt kwamen :'(

Pagina: 1