Ik stond eigenlijk op het punt een Canon G1 te gaan kopen valt mijn oog op de Canon Pro 90 IS. Ja en nu weet ik dus niet welke ik moet nemen
. Als ik op de bekende digi-sites kijk kom ik er ook niet uit, ze worden beide hoog aangeprezen. Misschien heeft er iemand van jullie ervaringen met beide camera''s en kan hij mij uit de brand helpen.
Verwijderd
Gewoon NU kopen wat jij het mooiste vind.
Ik heb afgelopen februari op St. Maarten een Sony S-70 gekocht en zag al twee weken later op Curaçao de S75 staan.
Dit blijf je houden en als je nu niet beslist
bestaat je fotohobby puur en alleen uit:
"Nog even wachten of ze nog goedkoper worden of dat er nog een nieuwer model uitkomt"
Ik heb afgelopen februari op St. Maarten een Sony S-70 gekocht en zag al twee weken later op Curaçao de S75 staan.
Dit blijf je houden en als je nu niet beslist
bestaat je fotohobby puur en alleen uit:
"Nog even wachten of ze nog goedkoper worden of dat er nog een nieuwer model uitkomt"
Voordelen G1:
Kleiner van formaat
Grotere bestanden (3,3 Mpixels)
Nadelen G1:
Bij geen gebruik van het schermpje, maar van het kijkvenstertje soms last van parallax
Voordelen Pro 90 IS:
Vette zoom met gestabiliseerde lens (heb je wel nodig bij 10x zoom)
Door z''n gestabiliseerde lens kan je in low-light condities beter schieten zonder de flits te gebruiken of de ISO op te krikken. Voordeel daar weer van is: kleurechtere foto''s en minder ruis
Nadelen Pro 90 IS:
Groot van formaat
Soms last van vignetting (donkerdere hoeken; hoewel er wordt beweerd door veel eigenaren dat dit niet vaak voorkomt: variërend van 1 op de 100 tot 1 op de 1000. Ik twijfel aan deze getallen; gezien ik redelijk wat foto''s MET het probleem zie op internet)
Sterkere chromatische aberatie
Lagere resolutie (maar nog genoeg om scherpe afdrukken te maken op A4-formaat; tis dus maar wat je een nadeel noemt)
Ik zou zeggen ga maar aan het afwegen
Kleiner van formaat
Grotere bestanden (3,3 Mpixels)
Nadelen G1:
Bij geen gebruik van het schermpje, maar van het kijkvenstertje soms last van parallax
Voordelen Pro 90 IS:
Vette zoom met gestabiliseerde lens (heb je wel nodig bij 10x zoom)
Door z''n gestabiliseerde lens kan je in low-light condities beter schieten zonder de flits te gebruiken of de ISO op te krikken. Voordeel daar weer van is: kleurechtere foto''s en minder ruis
Nadelen Pro 90 IS:
Groot van formaat
Soms last van vignetting (donkerdere hoeken; hoewel er wordt beweerd door veel eigenaren dat dit niet vaak voorkomt: variërend van 1 op de 100 tot 1 op de 1000. Ik twijfel aan deze getallen; gezien ik redelijk wat foto''s MET het probleem zie op internet)
Sterkere chromatische aberatie
Lagere resolutie (maar nog genoeg om scherpe afdrukken te maken op A4-formaat; tis dus maar wat je een nadeel noemt)
Ik zou zeggen ga maar aan het afwegen
Moet ik ff kwijt...
Yep!! En ik heb zojuist de sony DSC-S75 besteld.. verwacht hem begin juni binnen i.v.m. leveringsproblemen bij Sony.
Waarom bestel je niet gewoon deze camera dan? Ik wilde in de eerste instantie ook de G1, maar i.v.m. de komst van de S75 viel mijn keus snel hiervoor..
Klik hier voor meer info:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=sony_dscs75
Yep!! En ik heb zojuist de sony DSC-S75 besteld.. verwacht hem begin juni binnen i.v.m. leveringsproblemen bij Sony.
Waarom bestel je niet gewoon deze camera dan? Ik wilde in de eerste instantie ook de G1, maar i.v.m. de komst van de S75 viel mijn keus snel hiervoor..
Klik hier voor meer info:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=sony_dscs75
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
[quote]Op zondag 20 mei 2001 10:27 schreef ApoeItoe het volgende:
Das nou precies het eiland waar mijn nieuwe toestel ook vandaan gaat komen
Das nou precies het eiland waar mijn nieuwe toestel ook vandaan gaat komen