Ik vraag me af hoeveel we voor X-Box games moeten uitgeven.
Zo''n X-Box lijkt me stukken beter/goedkoper dan PS2.
Meningen?
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
299 dollar 600 gulden?? dachtut nie!!Op zondag 20 mei 2001 00:38 schreef Xu het volgende:
Zat net CNN te kijken, De X-Box wordt verkocht voor 299 dollars(ongeveer 600 guldens (is wel goedkoper dan PS2)).
Ik vraag me af hoeveel we voor X-Box games moeten uitgeven.
Zo''n X-Box lijkt me stukken beter/goedkoper dan PS2.
Meningen?
op dit moment kan je rustig 1:2,6 aanhouden.. ongeveer 775 dus.. + 25 gulden om het mooi af te ronden ;P kom ik op 800 gulden uit... best behoorlijk voor een PC in console verpakking... Alleen de gamecube lijkt op dit moment "betaalbaar" te gaan worden.. en als de nieuwe metroid/zelda hierop uitkomen wil ik die toch dan liever hebben
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Over het beter zijn kan niemand een uitspraak doen totdat de console echt op de markt verschijnt. Het voordeel van de PS2 is dat hij nu al beschikbaar is, het grote nadeel is dat de kwaliteits titels op zich laten wachten. Verder zit Sony al langer in de console markt, en dat is weer een voordeel voor hun.
Er bestaat overigens flinke vraag of het wel ''nuttig'' is een X-Box aan te schaffen aangezien het gewoon een veredelde pc is. Maar goed, we shall see zou ik zeggen
stomme typos!
Misschien duurder? gezien we in europa worden gestaft voor onze piraterij.Op zondag 20 mei 2001 00:44 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
299 dollar 600 gulden?? dachtut nie!!
op dit moment kan je rustig 1:2,6 aanhouden.. ongeveer 775 dus.. + 25 gulden om het mooi af te ronden ;P kom ik op 800 gulden uit... best behoorlijk voor een PC in console verpakking... Alleen de gamecube lijkt op dit moment "betaalbaar" te gaan worden.. en als de nieuwe metroid/zelda hierop uitkomen wil ik die toch dan liever hebben(X-box is 40% PC conversies en 60% komt op beide systemen uit!)
Gamecube beelden gezien, ook errugg cool!
Ik zie(CNN) in principe weinig of geen bigger, better kwaliteit.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
En de gemiddelde PC trekt toch wel ff de X-Box eruit.
Ja je moet echt zelf testen om te zien wat bij je past denk ik.Op zondag 20 mei 2001 00:47 schreef Sixkiller het volgende:
Beetje rondkijken en je zou weten dat de PS2 in de US voor ongeveer hetzelfde bedrag verkocht wordt. Verder is dit een suggested retail prijs, dus de kans is vrij groot dat deze nog omhoog gaat en de kans is nog groter dat het apparaat in Europa flink duurder is dan in de US (netzoals de PS2)...
Over het beter zijn kan niemand een uitspraak doen totdat de console echt op de markt verschijnt. Het voordeel van de PS2 is dat hij nu al beschikbaar is, het grote nadeel is dat de kwaliteits titels op zich laten wachten. Verder zit Sony al langer in de console markt, en dat is weer een voordeel voor hun.
Er bestaat overigens flinke vraag of het wel ''nuttig'' is een X-Box aan te schaffen aangezien het gewoon een veredelde pc is. Maar goed, we shall see zou ik zeggen
edit:
stomme typos!
Het probleem met Nintendo is weer dat veel mensen het merk en hun consoles zien als typische speeltjes voor kinderen. Ik geef toe, er zijn een aantal titels die ook wel leuk zijn voor de wat ouderen onder ons, maar het overgrote deel zijn van die gare kinderspelletjes. Daar vind ik en met mij een boel andere mensen geen ruk aanOp zondag 20 mei 2001 00:52 schreef Flexx het volgende:
FF kijken wat de gamecube allemaal kan. En natuurlijk naar de PS2 internet add-on
Uiteindelijk zal er geen enkele ''winnaar'' zijn, elke console heeft zijn eigen sterke en minder sterke punten, en elke console zal zijn eigen groupies hebben. Ik ben momenteel zelf in het bezit van een PS2, ik moet zeggen dat ik er voorlopig tevreden over ben, wellicht dat, mocht er aanleiding zijn ik ook een X-Box koop.
Verwijderd
Ik meen me zelfs te herinneren dat dit bij de X-Box ook moet. Die HDD die erin zit was daar ook voor bedoeld (dat en het opslaan van updates, savegames, enz...).Op zondag 20 mei 2001 06:18 schreef Kloeloos het volgende:
Maarja, er zijn veel mensen die dat geklooi met installeren enzo niet willen, die willen gewoon die cartrige/cd whatever erin douwen en spelen, maarja de Xbox blijft iets van M$ dus.......
Verwijderd
Kun je niet vergelijken. Het zijn allemaal totaal andere architecturen. Netzoiets als een P3 vergelijken met een Alpha CPU ofzo...Op zondag 20 mei 2001 10:40 schreef Schum1 het volgende:
als je de specs van gamecube xbox en pas2 gaat vergelijken is de xbox het beste, maat qua prijs wordt waarschijnlijk de gamekjoep beter
PS2 en Xbox kosten evenveel in de States en dat zal hier dank ook zo zijn, vergeet even niet dat US prijzen ALTIJD zonder hun vorm van BTW zijn, afhankelijk van de staat komt er tussen de 6 en de 10% bij de kassa bij.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Iddd, waarom zou je een console kopen, dat is iets wat ik nooit begrepen heb...Op zondag 20 mei 2001 06:18 schreef Kloeloos het volgende:
Maarja, er zijn veel mensen die dat geklooi met installeren enzo niet willen, die willen gewoon die cartrige/cd whatever erin douwen en spelen, maarja de Xbox blijft iets van M$ dus.......
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
De x-box is van microsoft
De Gamecube heeft James ''007'' Bond.
Ik weet wel welke ik ga kopen
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Steeds veranderende hardware specificaties.Op zondag 20 mei 2001 10:53 schreef spok9 het volgende:
[..]
Iddd, waarom zou je een console kopen, dat is iets wat ik nooit begrepen heb...
voorbeeld: heb in 1997 een pc gekocht en in 1999 kon ik alle spellen well vergeten(kan wel spellen maar errug traag).
ah ja, dat vind ik.
Verwijderd
_ALS_ Microsoft het toelaat dat mensen de boel gaan upgraden. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een of ander speciaal systeem is dat NIET te upgraden valt, behalve de externe ''upgrades''. Verder draait de X-Box out-of-the-box geen DVDs, je moet eerst een speciale DVD remote kopen.Op zondag 20 mei 2001 13:12 schreef Herodion het volgende:
De X-Box draait op een PIII 750 MHz. Je kan em dus wel veel makkelijker upgraden dan een PS2, kwestie van een nieuwe proc erin en wat aanpassingen (bios ofzo)... de games staan op DVD schijfjes, maar de X-Box leest geen DVD films heb ik me laten vertellen (door de productmanager van X-Box, lijkt me wel een vertrouwelijke bron:) )... zal vast wel iets aan te doen zijn
Bij X-box is dat veel minder, omdat hij zoveel op pc lijkt.
Dus ik denk dat PSX2 misschien toch wel sneller is dan X-box.
Bovendien moet je spellen instaleren op de X-box, grote vooordeel andere consoles is juist dat je meteen kan spelen.
Bovendien is het de vraag of de X-box stabiel wordt.
Verwijderd
Dat bedoel ik dus, er zijn altijd dingetjes die je tegenwerken, bios etc... maarjah, zijn we toch tweakers voorOp zondag 20 mei 2001 13:17 schreef Sixkiller het volgende:
[..]
_ALS_ Microsoft het toelaat dat mensen de boel gaan upgraden. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een of ander speciaal systeem is dat NIET te upgraden valt, behalve de externe ''upgrades''. Verder draait de X-Box out-of-the-box geen DVDs, je moet eerst een speciale DVD remote kopen.
Verwijderd
Waar haal je je informatie vandaan ?Op zondag 20 mei 2001 13:24 schreef Diablow het volgende:
Grote voordeel van de consoles is dat de software er helemaal voor geoptimaliseerd is.
Bij X-box is dat veel minder, omdat hij zoveel op pc lijkt.
Dus ik denk dat PSX2 misschien toch wel sneller is dan X-box.
Bovendien moet je spellen instaleren op de X-box, grote vooordeel andere consoles is juist dat je meteen kan spelen.
wat een bullshit.
de spellen op de x-box zijn speciaal voor de x-box gemaakt. heel de x-box is gemaakt in samenwerking met spelletjes fabrikanten.
speelen draaien ook gewoon vanaf de DVD er zit namelijk maar een 8 gig schijf in. de hdd wordt gebruikt om savegames op te slaan.
ik zou het ook knap vinden als de ps2 sneller is dan de x-box aangezien de x-box een gf3 chippie heeft.
Duidelijk dat jij je huiswerk niet gedaan hebt. Nogmaals, je kunt nooit zeggen dat het een beter is als het ander als het om totaal verschillende dingen gaat. Da''s appels met peren vergelijken. Verder is het niet een GF3 die in de Xbox zit maar een speciaal voor Microsoft gemaakte GPU, die misschien wel overeenkomsten heeft met een GF3, maar daar blijft het ook bij.Op zondag 20 mei 2001 13:33 schreef NEMESIS22 het volgende:
[..]
Waar haal je je informatie vandaan ?
wat een bullshit.
de spellen op de x-box zijn speciaal voor de x-box gemaakt. heel de x-box is gemaakt in samenwerking met spelletjes fabrikanten.
speelen draaien ook gewoon vanaf de DVD er zit namelijk maar een 8 gig schijf in. de hdd wordt gebruikt om savegames op te slaan.
ik zou het ook knap vinden als de ps2 sneller is dan de x-box aangezien de x-box een gf3 chippie heeft.
Verwijderd
X-Box heeft toch embed pocket-pc(win CE) als os?quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 20 mei 2001 13:24 schreef Diablow het volgende:
[...]
--------------------------------------------------------------------------------
inschietertje
... wie heeft ervaring met win CE/pocket pc??
Da''s dus de vraag.. Volgens mij draait dat ding op een variant van Win2K. Tenminste, dat werd vaker gezegd.Op zondag 20 mei 2001 21:11 schreef Xu het volgende:
[..]
X-Box heeft toch embed pocket-pc(win CE) als os?
... wie heeft ervaring met win CE/pocket pc??
btw. zou je met een hd ook last krijgen van hd thrashing? halo deed het laatst zeer haperig bij een demo (d8 dat ik dat op HBO had gelezen, weet het niet zeker)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
There were also indications that the hardware is not entirely stable yet - a crash during Nightcaster revealed a familiar looking PC boot screen, and a Microsoft representative explained that the memory configuration on the floor models was different than that of the final version.
fijn :?:?
wel herkenbaar MS
In 1992? was ongeveer 200 piek voor snes.
In 1996? moest je voor nintendo64 ongeveer 300 piek dokken.
Zal de gamecube te verkrijgen zijn voor 400 piek?(waarschijnlijk niet..)
Vroeger waren de games duurder vergeleken met een console... tegenwoordig moet je al dik 6 games kopen om in de buurt van de console prijskaart te komen.Op zondag 20 mei 2001 22:51 schreef -OverSoft- het volgende:
X-box = 299$ x 2.6 x 1.19 (BTW die je moet betalen als je iets importeerd) = fl 925,- en dat zal dus wel 1000 piek worden, best pittig.
iets meer dan 1000 piek heb je een geforce3.
Niet geheel realistische getallen, he :?Op zondag 20 mei 2001 23:06 schreef Xu het volgende:
Toen ergens in 1989 of moest je ongeveer 100 piek betalen voor nes.
In 1992? was ongeveer 200 piek voor snes.
In 1996? moest je voor nintendo64 ongeveer 300 piek dokken.
Zal de gamecube te verkrijgen zijn voor 400 piek?(waarschijnlijk niet..)
Dit zijn NIET de release prijzen!!! voor een SNES of N64 betaalde je dus echt wel meer!!! (N64 tussen de 400/500!!) De door jou genoemde prijzen zijn de laagste adviesprijzen voor de systemen geweest... kan me ook nog wel herinneren dat de Saturn import 1500!! (met 3 spellen) op moest brenge .... MAW release/eindprijzen liggen uit elkaar
daar heb je wel gelijk in, ik heb de prijzen gewoon uit mijn grijze massa eruitgetrokken.Op zondag 20 mei 2001 23:14 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
Niet geheel realistische getallen, he :?
Dit zijn NIET de release prijzen!!! voor een SNES of N64 betaalde je dus echt wel meer!!! (N64 tussen de 400/500!!) De door jou genoemde prijzen zijn de laagste adviesprijzen voor de systemen geweest... kan me ook nog wel herinneren dat de Saturn import 1500!! (met 3 spellen) op moest brenge .... MAW release/eindprijzen liggen uit elkaar
Waarschijnlijk waren het allemaal laagste adviesprijzen.
Omrekening naar een nederlands bedrag?
800/900 piek?
Een X-Box is voor een groot deel toch een pc?
Op dinsdag 22 mei 2001 09:35 schreef AnotherFruitcake het volgende:
Is het mogelijk dat er na de release van de X-Box wel proggies voor de pc uitkomen die een X-Box emuleren?
komen vast wel
Een X-Box is voor een groot deel toch een pc?
als goed is, wel!