Toon posts:

[BC3] Beide systemen brak :''(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jezus wat zit het me weer mee vandaag. Maar ik vind het wel knap van mezelf hoor, om 2 goed werkende systemen in zo''n korte tijd te verprutsen. :'(

Nouja hier is het probleem (problemen eigenlijk):

Ik lekker aan het overclocken op mn 1e systeempje (Abit KT7 met Duron750, SCSI, etc), een paar keer te hoog ingeschat, dus CMOS gecleared. No problem, right? |:(
Dus ik na een tijdje 132MHz erbij geclocked, niet onaardig voor OEM-geheugen, met standaard voltage. Nou, wil ik winXP booten... "Your computer has caused an interupt storm and is being shutdown to prevent further damage to your system". :'(
Safe mode, CMOS clear, alles behalve videokaart en SCSI + HDD eruit.. niks werkt dus!
ESCD reconfiguration (in bios) hielp ook niet.

Kan please iemand zeggen wtf ik nou weer verkeerd gedaan heb? :( Voor de duidelijkheid: ik heb opzich niets aan mn systeem veranderd (qua hardware enzo), alleen CMOS gecleared.

En dan mijn andere computer ook nog verprutst:

Ik heb op mijn MSI K7T Turbo (RAID) drie IDE devices, plus mn HDDs (2 IDE) dus die passen net niet allemaal op mn 2 IDE channels. Dus ik kwam op het idee om ze aan mn RAID controller te hangen (onboard Promise "lite"), niet in RAID maar gewoon twee afzonderlijke arrays.
Dus ik mn twee HDDs (op eenzelfde channel) aan de primary raid controller verbonden, en geboot.

"No array is defined ..."
"Press <Ctrl-F> to enter FastBuild blabla"

oke Ctrl-F, even gekeken, maar ik kon het niet zo snel vinden, dus ik hield het maar voor gezien. Ik heb verder niet rebuild drive array gedaan ofzo, eigenlijk helemaal niks, behalve kijken. Bij het hoofdmenu lukte ESC niet dus ik drukte op CTRL-ALT-DEL (ik ben ongeduldig), comp. uit en weer op normale IDE channels.
En als ik dan wil booten zegt ie : "NTLDR missing" ??? |:( :'(

Ik verdien een award, vinden jullie niet? "Dumbest AMD overclocker of the month", one vote and counting. :+ :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik gebruik de ponsmachine uit Florida om ook op jou te stemmen :P

Maar hoe je dit probleem nou weer moet oplossen?? Geen idee... sorry :'(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Bij het tweede systeem mis je alleen een NT systemfile. Probeer ''s een herstelinstallatie van NT (win 2000)?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

iemand please? ;(

zeg niet dat ik 70GB aan data kwijt ben! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 23:14 schreef Hyp Hyper het volgende:
Bij het tweede systeem mis je alleen een NT systemfile. Probeer ''s een herstelinstallatie van NT (win 2000)?
Maar er stond gewoon een werkende config op! Maargoed ik ga het even proberen, momentje.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu even mijn twee IDE HDDs erbij gegooid, maar via SCSI geboot. Data gelukkig niet verloren :Y)
En niet te vergeten 35000 blocks van mijn }:O tje.
En DivX en mijn examen-leerbladen.. en en..
.. :)

Zou Promise Light gewoon mijn MBR verprutst hebben?
kun je wel weer makkelijk terugkrijgen..

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand toelichting geven op het volgende:

"Your computer has caused an interupt storm and is being shutdown to prevent further damage to your system"

Deze melding krijg ik bij het booten van XP (2462a) nadat ik mijn CMOS heb gecleared.

systeemconfig:

Abit KT7
AMD Duron 750@750
128MB SDRAM
Adaptec SCSI 24xx UW
Quantum SCSI drive

Win98 wil wel gewoon booten. Ik denk dat interupts ofzo veranderd zijn, maar weet iemand hoe ik XP weer draaiend krijg?

Mijn 1e probleem (2 IDE HDDs) heb ik nu verholpen, met enige moeite.

Thanx :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is *ECHT* heel erg vaag.
Ik krijg een Interupt Storm als ik mijn PS/2 muis aansluit, met de muis eruit (maar wel PS/2 keyboard erin) boot ie wel gewoon.

Brak! :(

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 01:29 schreef CiPHER het volgende:
Oke dit is *ECHT* heel erg vaag.
Ik krijg een Interupt Storm als ik mijn PS/2 muis aansluit, met de muis eruit (maar wel PS/2 keyboard erin) boot ie wel gewoon.

Brak! :(
Probeer eens een andere PS/2 muis.
Als dat niet lukt, vrees ik dat er op het bord iets rot is.

Het is ook niet voor niets zo dat garantie vervalt zodra er overgeklokt wordt }:O

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik me ingehouden met overclocken hoor ;)
Duron 750 -> 860 MHz is toch niet schrikbarend?
Voltage standaard 1,7V en alleen FSB geoverclocked, ik geloof niet dat het probleem hierdoor komt.

Meer dat door de CMOS clear de interupts gewijzigd zijn, en dat winXP dit niet zo fijn vond, denk ik :(

PS/2 poorten gebruiken wel interrupts, dus hier kan alles mee te maken hebben. Een andere muis heb ik al geprobeerd. Ik ga denk ik maar winxp opnieuw installeren.

Sigh...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarschijnlijk had je voor je cmos clear, pnpos op yes staan, na de clear staat ie op default (no) en windhoos kan daar slecht tegen, soms helpt t om m weer terug te zetten, maar meestal moet je windhoos op nieuw installen.. Dat je bord rot is geloof ik niet, je hebt gewoon windows over de zeik gekregen. Het kan ook een andere bios instelling zijn, maar ik heb dit zelf ook vaak zat gehad met pnp os... :7

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Denk ik ook ja, dit keer maar weer win2k erop, winXP was leuk maar nog niet stabiel genoeg vond ik.

Bedankt in ieder geval :)
Pagina: 1