[BC3] router

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb nog een oude pentium 90 staan met 8x cd-rom , 8 MB ram enzo kan ik hier een fatsoenlijke router van maken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
sure netwerkkaartje erin linux erop
configgen en klaar

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BC3 Victim
mowet het linux zijn , ik heb namelijk allemaal windows workstations / servers

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Om een beetje fatsoenlijk als router te fungeren (veilig) heb je in geval van windows toch wel NT4.0 of W2K nodig.
Dat gaat niet echt best in 8MB. Linux draait daarentegen prima, mits je een niet te zware distro neemt, iets als debian, slackware, of een speciaal bedoeld als router (freesco, smoothwall). Neem iig geen SuSE, Mandrake, Redhat of zoiets.

• BC3 Victim
kan het met 16 MB wel ?

Verwijderd

Gewoon Freesco erop, die 16 mb erin douwen, een kleine hdd voor een swap file, en klaar is kees.

Vervolgens Samba erop zetten, en niemand heeft in de gaten dat het een Linux bak is.

• BC3 Victim
reacties graag !

Verwijderd

Met 8 Mb zou ik inderdaad een Free gebruiken. Gebruik zelf NT 4 met Winroute Pro maar dan heb je toch wel 32 Mb nodig. Met 16 heb ik nog niet geprobeerd.
Pagina: 1