[BC3] monitorkabel 3 meter verlengen, zichtbaar verlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn monitor kabel is 1,8 meter. Kan ik deze met 3 meter verlengen zonder al te veel kwaliteitsverlies? Als het zichtbaar verlies wordt, dan doe ik het niet, als het geen probleem is, doe ik het wel. Ga uit van goede 19" monitor en Ati-radeon. Alvast bedankt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

ligt eraan!!! koop gewoon een kabel die
edit:
5
meter lang is en werk iig niet met verleng(k*t)stukjes, of als je bnc hebt gebruik die!

• BC3 Victim
Koop een goede kabel, met een el cheapo kabel krijg je el cheapo kwaliteit. Verder is een hoge resolutie en refresh met veel kleuren storingsgevoeliger dan het omgekeerde. Maar 3m extra van goede kabel zou geen verschil moeten uitmaken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Met elke onderbreking in je kabel (dwz. een verlengkabel erop) heb je signaalverlies en kans op "schaduwen".

Idd beter om een 8 mtr. HQuality vgakabel te nemen ipv verlengen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

zoals anderen al zeggen: koop een nieuwe kabel van 5 meter (kwaliteitskabel)

• BC3 Victim
Ik sluit me bij deze aan bij de anderen, inderdaad is 1 kabel beter dan 2 kabels aan elkaar. |:(

• BC3 Victim
elk tussen connector is kwaliteit verlies, als je eeen nieuwe kabel koopt en die aan je monitor maakt heb je nouwelijks kwaliteits verlies als je er een van goede kwaliteit pakt

• BC3 Victim
ah, da''s in ieder geval ook al een tip voor de nog te kopen 19", afkoppelbare kabel!:Y)
thx.:D

Verwijderd

Ik heb weleens monitor kabeltje in handen gehad van 45meter :9

ik merk geen verschil als ik een kwaliteits verleng kabel er tussen doe

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 21:47 schreef victorb het volgende:
Ik heb weleens monitor kabeltje in handen gehad van 45meter :9

ik merk geen verschil als ik een kwaliteits verleng kabel er tussen doe
:? 45 meter?
Zeker voor een z/w monitor ;)
Of geisoleerd met een dikke laag goud ofsow?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had eenzelfde probleem. Ik moest mn monitorkabel ook verlengen. Eerst had ik een verlengkabel gekocht. Ik heb deze maar teruggebracht. Het beeld werd superwazig. Tekst was erg moeilijk te lezen. Toen heb ik een kabel van 5m gekocht. Die gebruik ik nu nog steeds. Helemaal geen kwaliteitsverlies.

Het komt er dus op neer dat je geen verlengkabel moet kopen, maar een nieuwe langere kabel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:12 schreef stokkie het volgende:

[..]

:? 45 meter?
Zeker voor een z/w monitor ;)
Of geisoleerd met een dikke laag goud ofsow?
nee voor videowalls

Verwijderd

Ik zoek dus ook een monitorkabel en ps2 verlengsnoer, maar hoe kan ik nu zien of de kabel van goede kwaliteit zijn? Zijn de kabels van de t.net webshop van goede kwaliteit?

ik weet dat dit een oud topic is, maar mn vraag is toch relevant?

Verwijderd

Ik heb mijn monitor kabel ook verlengd met simpelweg 2 x1,5 m aan elkaar te brijen. Ik heb nu wel last van een soort witte lijntjes naast een zwarte balk :(

Verwijderd

nah ik wil een gewone goeie kabel, lieftst zo kort mogenlijk (30 cm) en van de beste kwaliteit, prijs maakt niets uit.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Ouwe koe
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.