[BC3] IBM bij Appie Heijn

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Na ALDI is Appie Heijn weer aan zet en heeft een PCtje in de aanbieding,
een IBM NetVista A40i. Specs:

- Microtower behuizing in antraciet kleur
- 1 GHz Athlon CPU
- 128 MB RAM
- 45 GB HDD
- 16x DVD
- 8x4x32 CD-RW
- Creative Annihilator Prot x4 AGP video
- SB Live!
- 1 x parallel, 1 x RS232, 4 x USB (2 front, 2 back), MIDI, audio aansluitingen
- 56K modem
- speakersetje met subwoofer

Verder nog een hele rits software:

- Fifa 2000
- Lotus Smartsuite
- Norton AV
- Realplayer G2
- Easy CD creator 4.0
- Watergate PC doctor
- IBM online helps
- DVD Express
- IBM update connector
- IBM access 5.5

en verder wat instructie CD''s van davilex.

moet 3249 piek kosten, met 750 lucht mijlen voor 2999 piek.

IBM E74 17" Monitortje (1024x768, 85 Hz) voor erbij: 599 piek, met 150 lucht mijlen 549 piek.

Of een IBM T54 TFT monitor: 15", 1024 x 768 voor 1399 piek (ik weet niet of de energiepremie van 100 piek hier al bij inbegrepen is). Lijkt mij een interssante monitor.

Verder nog een Lexmark kleurenprinter voor 269 piek, met 150 lucht mijlen 219 piek.

Nou, kom maar op met commentaar ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klinkt als een goede koop. Weet je ook welk moederbord erin zit?

Iig ziet het leuk uit voor die prijs.

Virussen? Scan ze hier!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16

DJ

Die monitor (E74 17") is een ramp. Ik heb er ervaring mee op de zaak. Daar hebben we een 50 tal E74''s en een 200 tal G74''s (duurdere broertje). Nou dat verschil zie je met je ogen dicht . . .

Die E74 is een echte AFrader. Dus als je zo''n machine gaat halen, neem dan het TFT scherm erbij, want die is wel goed (die hebben we ook een aantal staan op de zaak).

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Overigens kan ik de PC niet vinden op www.ah.nl

Wel de P3-1 Ghz, maar die is er al een tijdje... en dat is nog een Fujitsu-Siemens, geen IBM...

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Ik heb em vanmiddag bij het boodschappen doen zien staan en heb een foldertje meegenomen. Even kijken of ik dat kan scannen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Staat er niet bij, ik zal eens op de IBM site kijken of daar wat te vinden is. De TFT monitor lijkt me vooral interessant. Ze worden steeds goedkoper. Wat specs staan op: http://www.pc.ibm.com/us/accessories/access_promo/flatpanel/tour/index.html

• BC3 Victim
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/matt.houben/AH-IBM-PC.jpg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, wel mooi, zo zwart kleurtje :)

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
haha stealth zwart, een echt reklametaaltje. Betekent dat als je ''s avonds het licht uitdoet je de PC niet meer ziet staan ;)

Verwijderd

Wel duur... klinkt mij... kom is mat wat meer details....

wat voor geheugen (merk, timings, speed)
Merk HD... plus type, merk DVD speler, merk CD RW... Wat voor MOBO gebruiken ze???

etc... staan echt te weinig details... en meestal doen ze dat alleen als het om inferieure onderdelen gaat,

een vriend van mij had ook bij AH een PC gekocht ondanks mijn afraden... hehehe :) hij heeft het geweten tot de dag van vandaag wordt dat ding niet stabiel.... meest bizarre problemen met muizen en Keyboardjes die opeens niet meer werken vastlopers slechte performace etc....

Hey maar het is jouw geld..... DUS gewoon doen ;)

Niet dus... kijk is bij een Lokale ComputerShop naar degelijke onderdelen... Ik vind zelf Graficall een goede winkel met lage prijzen en goede service..

Kan AH niet zeggen... zeker geen service

• Onno
  • Niet online
Het is gewoon een IBM pc hoor, AH verkoopt ''m alleen maar. Een pc niet nemen omdat ie door AH verkocht wordt is niet logisch. Daar verandert die pc niets van immers.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Hey, dat toetsenbord heb ik al. Heel fijn tikplankie :)

• BC3 Victim
Ikzelf ben eigenlijk het meest in de TFT monitor geinteresserd.

Meer specs van de PC staan op: http://commerce.www.ibm.com/cgi-bin/ncommerce/ProductDisplay?prrfnbr=1907353&cntrfnbr=1&prmenbr=1&cntry=840&lang=en_US

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op zaterdag 19 mei 2001 19:44 schreef -KOD- het volgende:
etc... staan echt te weinig details... en meestal doen ze dat alleen als het om inferieure onderdelen gaat,
Sorry hoor maar de ''Gothfather'' van de x86 pc''s zal heus geen inferieure onderdelen monteren, maar natuurlijk is die pc niet zo snel als een zelfgebouwde pc. het draait ook om gebruiksgemak..

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 19:44 schreef -KOD- het volgende:
Wel duur... klinkt mij... kom is mat wat meer details....

wat voor geheugen (merk, timings, speed)
Merk HD... plus type, merk DVD speler, merk CD RW... Wat voor MOBO gebruiken ze???

een vriend van mij had ook bij AH een PC gekocht ondanks mijn afraden... hehehe :) hij heeft het geweten tot de dag van vandaag wordt dat ding niet stabiel.... meest bizarre problemen met muizen en Keyboardjes die opeens niet meer werken vastlopers slechte performace etc....

Hey maar het is jouw geld..... DUS gewoon doen ;)

Niet dus... kijk is bij een Lokale ComputerShop naar degelijke onderdelen... Ik vind zelf Graficall een goede winkel met lage prijzen en goede service..

Kan AH niet zeggen... zeker geen service
Nog einmal.... ook voor Lamers hier die mijn post niet lezen.....

En nog iets.... tuurlijk omdat het AH is betekend niet dat het slecht is maar wel dat je zowiezo geen directe service hebt...

En nog een ander ding het is geen IBM computer!!! wat is er IBM aan dan??? DAMN alleen de assembleur...... en daar betaal je ook weer extra voor.......

Maar wat jij wil...

Voor t zelfde geld zet ik een betere computer inelkaar

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

1 x parallel, 1 x RS232

Dat is toch hetzelfde¿¿¿ ;?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 20:16 schreef -=!ME!=- het volgende:
1 x parallel, 1 x RS232

Dat is toch hetzelfde¿¿¿ ;?
Nee, RS232 = Com-port

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Vast weer allen on-board enzo...

Geef mij maar lekker een zelfbouw bakje :)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
Voor een comp met een merkje erop betaal je ALTIJD te veel, of er nu goede of slechte onderdelen in zitten.
Maar ok, het kastje ziet er geinig uit. Voor mij altijd zelfbouw, mooie kasten zijn immers ook los te koop.

Mijn fotografie en videografie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijnpaal!!

1e Athlon in supermarkt bakkie:9

Dat ff terzijde, was toevallig vanmiddag gratis kopje koffie drinken in Appie (je blijft student, vooral na zuurverdiend geld in een Logitec Cordless optical te halen die ochtend;)). Ding stond niet aan, maar de monitor is idd niet een topper. Flink bol, en het scherm was minder zwart dan de behuizing. M''n moeder had nog een G74 staan- die zijn idd ERG mooi (totdat de kat erin pist:().

Verder afwerking goed. Voorzover van buiten te zien betrof het een microATX mobo, videokaart (kaart ja*D) zat niet onboard, dus upgrade naar iets beters kan altijd. SBLive1024 lite was ook op een kaart. Kortom, welk mobo het is weet ik niet (10 tegen 1 een KT133 chipset), maar de rest zag er bijzonder goed uit voor een supermarkt bakkie.

Oslik blyat! Oslik!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1e Athlon in supermarkt bakkie
Nee hoor... de al wat langer te koop zijnde Fujitsu 1 Ghz-PC had ook een ''AMD Thunderbird Athlon K7 1000 Mhz'' (zoals zij het omschrijven, hoezo, 3x hetzelfde?) aan boord...

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
het enige nadeel dat ik kan vinden is dat het windows millenium is,
en dat is zonder DOS dus als er iets fout gaat kan je het ook niet meer in DOS rechtzette :(
maargoed misschien doe ik wel gewoon alles fout

• BC3 Victim
vraag anders of je die tft van die fujitsu mag erbij kopen ofzow :D

wij hebben ze bijde als showmodel in de winkel..
wat je soms hoort van mensen die erbij staan t ekijken.. doet je denken aan dat helpdesk-topic en "t domste wat je ooit gehoort hebt" aka inet op flopy enzo ;)

maar als je bij de klantenservice ff een praatje maakt, moet t wel te regelen zijn dnek ik

Verwijderd

Weet een van jullie of ze nog die x40i verkopen? Dat was die designpc van IBM met dat LCD-scherm in de computer gebouwd. Vond ik wel een leuk dingetje.
Ik vroeg het namelijk laatst aan een van de verkoopsters daar (}:O) en die wist niet eens wat IBM was :Z...

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 20:13 schreef -KOD- het volgende:

[..]
En nog een ander ding het is geen IBM computer!!! wat is er IBM aan dan??? DAMN alleen de assembleur...... en daar betaal je ook weer extra voor.......

Maar wat jij wil...

Voor t zelfde geld zet ik een betere computer inelkaar
Eeeh, als er IBM op het kassie staat, komt het toch echt van IBM. Bovendien is de PC ook gewoon rechtstreeks van IBM te krijgen, staat gewoon in de online catalogus.

En wat onderdelen betreft: Een SB Live! soundkaart is nou niet bepaald prul en ook de Geforce 2 kaart niet. M.b.t. de HDD, ik denk niet dat IBM wel echt een schijf van eigen fabrikaat erin zal zetten; de kwaliteit van IBM HDD''s is toch ook wel in orde.

Een betere PC zelf in elkaar te zetten: dat kan idd. Maar: AH biedt deze PC dan ook niet aan aan zelfbouwers, maar aan huis-tuin-keuken doorsnee PC gebruikers. Zeker voor degene die wat airmijltjes over heeft niet zo een slechte koop lijkt me.

Tot slot, dat TFT scherm ziet er anders wel goed uit. Daar moet ik nog eens even over nadenken of ik mijn 15" beeldbuisje niet vervang....

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Weet iemand waar ik meer details kan vinden over die tft?
Heb er namelijk ook wel interesse in!

Verwijderd

IBM''s zijn niet slecht, alleen de monitoren zijn wel snel kapot :( Is een interessante aanbieding, en de gebruikte onderdelen zijn ook niet slecht (ik zie veel creative). Tja helaas dat ibm ook die rescue-cd''s gebruikt :r

Verwijderd

JONGENS!!! AH pc''s ZUIGEN!!! Net zoals die vorige bagger pc van ze....dat ALDI systeem was nog beter....en die prijs van deze pfffffffffffffff moet je ook nogeens 500 piek voor monitortje dokken!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 mei 2001 19:21 schreef ThE_Wiz het volgende:
JONGENS!!! AH pc''s ZUIGEN!!! Net zoals die vorige bagger pc van ze....dat ALDI systeem was nog beter....en die prijs van deze pfffffffffffffff moet je ook nogeens 500 piek voor monitortje dokken!
Niet zeuren, maar lezen! Het is geen AH-PC, het is een IBM-PC, die alleen word VERKOCHT door AH. AH maakt ze niet zelf!

Virussen? Scan ze hier!

• Fault
  • Laatst online: 12-08 15:56
Zijn die tft schermen van ibm wat of heeft niemand er nog ervaring mee?
Het is wel heel erg goedkoop!

Verwijderd

jajajajajajajjajajajajaja.....drie-kwart jaar wachten voor je die bak een keer bij appie kan ophalen..en is ie kaduk en zou je hem wegbrengen kun je weer 3/4 jaar wachten totdat ie klaar is (als je hem zelf al niet gemaakt hebt) Ok het is een leuk systempje maar ik zou toch voor zelfbouw gaan scheelt weer wat $$$$..

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

albert heijn verkoopt die dingen, alles wordt idd door IBM verder geregeld (ook garantie etc.) en 3/4e jaar wachten :? pc kun je binnen een paar dagen ophalen hoor! :P

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 21:32 schreef MisterDon het volgende:
Vast weer allen on-board enzo...

Geef mij maar lekker een zelfbouw bakje :)
Toch niet echt SB live 1024 en een Creative Geforce Annihalitor. :)
Ik vind het best een coole bak.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Het is echt goedkoop hoor en de spullen die erin zitten is echt niet slecht, je doet er IMHO geen miskoop aan, het gebruiksgemak. Het zal niet snel winnen van een zelfbouw pc, maar met een GeForce1 DDR erin kom je nog heel eind.

check anders nog ff hier:
http://www5.pc.ibm.com/nl/products.nsf/wwwnetvista/05261CAF3FDD2FA280256A100019D620

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Op zondag 20 mei 2001 12:50 schreef broke-down het volgende:
en dat is zonder DOS dus als er iets fout gaat kan je het ook niet meer in DOS rechtzette :(
naja niet alles :)

bijna alles....als je em opstart met de cd-rom kan je (volgens mij met shift f5) in de dos prompt komen

[on topic]
Het design is heel mooi vind ik...das ook duurder dan een std kastje van 95 piek natuurlijk [/on topic]

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 12:50 schreef broke-down het volgende:
Daar is een patch voor te downloaden :) Het enige nadeel is alleen dat ie daarna weer trager boot. Anders kun je het altijd verhelpen met een opstart-diskette.

• BC3 Victim

Pagina: 1