[BC3] vastloper bios na pentium 3 at 450

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41
Ik heb een probleem
Als ik mijn computer opstart blijft ie hangen in de bios, hij zegt als laatste pentium 3 at 450, en dan hoort ie normaal mijn geheugen te testen, maar zover komt ie niet, verder kan ik ook niet in de bios komen. Maar het vreemde is na het ongeveer tien keer proberen, deed hij het opeens weer, maar toen ik het nog een keer probeerde deed ie het niet meer.

Please Helpme,

Thanks

• helpme
hier wat specs over bovenstaand systeem
p3-450
40 speed cd-rom
8,2 GB harddisk van Western Digital
56 k interne Rockwell modem
64 mb intern geheugen 100 mhz-bus
235 watt voeding
chaintech/atx moederbord 100 mhz-bus
8 mb AGP 3d chaintech vga kaart

en hij is vorig jaar bij de aldi gekocht(gelukkig niet mijn computer :P)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
weer een duidelijk geval van onderdeeltjes verwisselen. trek het geheugen er een keer uit en kijk of tie gaat piepen piept ie dann geheugen een keer in een andere computer stoppen.
Groeten,
boot

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Reset anders je CMOS. Dan zet hij alles op default. Dit kan door middel van het omzetten van een jumper op je mobo als het goed is.

Kijk of alles goed vastzet, druk je geheugen nog even aan (voorzichtig, hou je ene hand aan de ijzeren kast vast).

• helpme
ik heb dus alles wat aangeduwd stekkertjes processor en geheugen, en alles wat schoon gespoten met lucht, en wonderbaarlijk doet alles het weer normaal

maar hoe werkt dat met het geheugen er uit halen en dat opstarten, hoort ie dan te piepen, of juist niet?

Bedankt voor jullie reacties

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja bij het entbreken vaan enkele fatale onderdelen geheugen vid kaart etc geeft je computer een aantal piepjes waaraan je kunt horen dat iets ontbreekt of dat je computer zeker weet dat het bepaalde onderdeel niet werkt
Groeten,
boot

ps faq''s lezen daar staat veel in

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1