Toon posts:

[BC3] Scanner vraag voor 300-400 gulden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil graag een scanner kopen. Eentje die een beetje goed is. Ik ben er helemaal uit. Ik weet niet waar ik op moet letten. Ik heb een HP4C scannneer koste ooit 2000 piek. Maar die SCSI1 kaart is ISA en mijn nieuwe Comp slikt die kaarten niet :(. Ik ben dus opzoek naar een scanner. Echter ik kom de vaagste specs tegen. Mijn scanner 4c had echt een heeeeele hoge dpi weet niet meer precies. Maar nu lijken die van 300 piek het zelfde aantal te halen ???? Zouden jullie een aantal aanbevelingen kunnen doen?

Ik heb de search reeds gebruikt...kon niet heel veel nuttigs vinden...

bedankt!!

Verwijderd

acerscan 3300u
als je een scsi wilt
4400u

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil USB. En ik heb nog verder gekeken. En ik zit nu voor het dillema.
HP 4300c of HP5300c...of een AGFA????

Verwijderd

Een scanner van 300 - 400 gulden zijn goede scanners. Je moet letten op de DPI en op de hoeveelheid kleuren die hij kan onderscheiden (bv. 36 bits)

Ik heb zelf een USB scanner van 150 gulden (HP ScanJet 3300C) Deze werkt perfect. Resoluties boven de 600 DPI gebruik je toch nooit. (ik tenminste niet)

Verwijderd

Ik heb er nog twee staan een HP 4100C en een HP 5100C stuur maar ff mailtje bij interesse hdtvh@hotmail.com

Verwijderd

Ik wil er ook eentje gaan kopen in die prijsklasse ,en zelf zit ik te denken aan een
Agfa e40 of een Hp 4300 of een Canon N1220U of goedkopere broertje N656U
De Canon N1220U en N656U hebben geen voeding ingebouwd zij krijgen voeding via de USB .
Ik ga der eerst even een paar nachtjes over slapen/wakkerliggen voordat ik de knoop doorhak ! :9~

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die dingen van Hewlett Packard zijn volgens mij niet zo stil... (verder wel super *D)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

Ik heb een Flatbed Relisys Mercury en die bevalt me supergoed! Ooit gekocht voor 89 piek en de kwaliteit is om te :9~

Owja en ik heb op het werk een HP Scanjet die ooit voor 400 piek is aangeschaft, maar die haalt het bij lange na niet bij die hierboven...

Verwijderd

Hier staan wat scanners ( A t/m Z )
Met korte text en uitleg !

http://www.usbworkshop.com/hardware/list.php3/subcategory-56

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 15:18 schreef MichaelJackson het volgende:
nee ik wil USB. En ik heb nog verder gekeken. En ik zit nu voor het dillema.
HP 4300c of HP5300c...of een AGFA????
Veel mensen zitten te twijfelen wat voor
harware ze moeten kopen ,ik ook ( heb nu nog steeds geen scanner gekocht ! )

Maar net zoals dit ;Michael Jackson zit te twijfelen omtrend een Hp en Agfa .
Zijn er nu mensen die ervaring hebben met deze bijde sanners of ( dus 1persoon die met beide scanners gewerkt heeft ? )
Ik ben benieuwd welke hij uiteindelijk gekocht heeft !
Ik zelf ben nog steeds op zoek naar een scanner in die zelde prijsklasse .
Eentje die snel ,stil en mooi scant .
Eentje waarbij je kunt kiezen tussen foto en tijdschrift/krant .
Ik heb nog ggeen idee ! ;(

Verwijderd

Heb zelf een 4300c op de usb hangen, maar je moet er wel rekening mee houden dat die HP''s echt lompe bakken zijn.

Lawaai maken ze absoluut niet, en al helemaal niet vergeleken met mijn Mustek die ik eerst had. En ze zijn lekker snel, en mooi natuurlijk.

Software moet je zelf maar zoeken, want die hp software is echt bagger.

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een scanner in deze prijsklasse. ik kom ui top de Epson 1240u met 1200dpi@42b
Mustek Bearpaw schijn ook goed te zijn.

En HP is al jaren overpriced en helemaal overgewaardeerd.

testje bij chip.de

ik kan er nu zo gauw meer vinden. Maar de Epsons zijn bloedsnel, en prima scanresultaat.

Verwijderd

Ik laat het wel weten welke ik ga kopen
of welke ik gekocht heb !
Thx !

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
je kan ook gewoon een PCI scsi kaart kopen en daar je 4c aan hangen, werkt perfect

Verwijderd

Ik heb nu net de Canon N1220U scanner gekocht !
Mooi en compact scannertje met een resolutie van 1200x2400dpi .
Krijgt zijn voeding via het Usb kabeltje dus
geen gevogel meer met adaptertjes of netsnoeren !
Deze scanner voldoet aan mijn wensen !
Het was deze of de Agfa e40 ,het is dus de Canon N1220U geworden (zelde resolutie)
Ik heb em bij de Block gekocht voor 449,-
En ik hoop dat ik de scanner over een paar jaar bij "beste hardware die je gehad hebt"
mag plaatsen !
Ik hoop dat ik lang van de scanner plezier zal hebben !

bdw. mijn 1e scanner (Avision 363C) doet zijn werk ook al gauw zo''n 5 jaartjes trouw !
(kan ook langer dan 5jaar zijn !)
Aan m''n pa geschonken die gebrijkt dat oude parallel beest bijna iedere dag !
Toen bij Graficall gekocht voor 235,- als beste getest toen !
Pagina: 1