De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is gewoon afhankelijk van de doel/gebruikers groep. Een grote organisatie (zoals banken e.d.) zal geen clone PC''s aanschaffen. Zij willen goede en langdurige ondersteuning op hun aangeschafte hardware (HP geeft hardware ondersteuning van minimaal 10 jaar geloof ik). Een clone zal na een periode van 1 of maximaal 2 jaar geen reserve onderdelen meer kunnen leveren.
Verder heb ik persoonlijk (relatief) weinig slechte ervaringen met A-merken wat betreft hardware storingen. Ook is de kans dat een producent van een A merk over de kop gaat iets kleiner dan dat een lokale PC-boer dat doet (en dan kun je meestal fluiten naar je garantie enzo) En zie je een driemans zaak ff een order van 500 PC''s afwerken in een periode van twee weken?
Voor de die-hard tweaker is een clone gewoon een betere keuze. Deze groep wilt immers continu uitbreiden en modden. Hier lenen A-merken zich wat minder goed voor. Ook de prijzen voor deze PC''s zijn minder interessant, omdat je ook voor service en andere zaken betaalt. (en natuurlijk krijg je ook service bij clones, maar deze zal toch minder zijn dan die van bijvoorbeeld Compaq).
Een clone is dus veel sterker in prijs en uitbreidbaarheid en dat is voor mij al reden genoeg om voor thuis gebruik clones aan te schaffen/te bouwen...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
De prijsWat is er nu, behalve afwijkende aansluitkabels, anders aan merk pc''s dan aan klonen?
Maar k geef toch de voorkeur aan zelf bouwen, omdat je dan precies die onderdelen hebt die je wilt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nee voor iemand die niet echt zo ver is op het pcgebied en dat graag wilt houden (''verder dan het internet en spelletjes ga ik niet'') is een Compaq prima. Maar gebruikers die veel o''clocken , dikke SCSI zooi d''r in, Harddisk cooler erbij etc. (zoals ik
Dus het ligt echt aan de gebruiker. Maar ik kies voor zelfbouwen bdw.
Als je vaak wilt upgraden dan is een merkpc meestal een ramp. De grote merken gebruiken vrijwel altijd niet-retail componenten. Dus je bent ook afhankelijk van Compaq voor bios en driver updates.
Merkpc''s zijn naar mijn mening vooral voor beginners en bedrijven waarbij ondersteuning het belangrijkst is.
Als ik jou was zou ik een gerenomeerde computerboer bezoeken en samen een mooi systeem samen te stellen
ingebouwde geluidskaart, geen agp slot. maar 3pci sloten (is echt minimaal en kost nog veel geld ook)
dat ding stottert als een gek.
beter zelf een pc bouwen met een fatsoenlijk bord en videokaart.
Niet ALLE anderen. De DeskPro EP is namelijk een heel fijn computertje, waar je veel plezier van kunt hebben. Er zit zowaar een los AGP slot op, zodat je niet met die irri geintegreerde VGA kaarten hebt te kampen.Op zaterdag 19 mei 2001 14:46 schreef MaTTeRs het volgende:
Ben het helemaal met OFfSpRINgEr eens, net als alle anderen op dit forum, koop nooit een compraq
BTW * FoolZero heeft er een van zijn werk gekregen voor thuisstudie en is hier zeer content mee.
Gegeven paard heh?
Heal the internet ...
en dat je bij zulke merken een groot deel betaald voor de service ?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
dat klopt zeker ze leveren een aangepaste cd met het besturingssysteem en een hele hoop software rotzooi erop wat ze bij de levering er allemaal op zetten.Op zaterdag 19 mei 2001 14:56 schreef whitehouse het volgende:
is het niet zo dat bij brands zoals Compaq, P''Bell e.a. de software vaak beetje anders is geinstalleerd ? vaak met allerlei onnodige zooi (kleine tools die het de thuisgebruiker makkelijker moeten maken, maar onwijs veel fouten veroorzaken),
gelijk format c:
onze eerste pc in huis was/is een packard bell celly 400 64mbOp zaterdag 19 mei 2001 14:59 schreef dragak het volgende:
[..]
dat klopt zeker ze leveren een aangepaste cd met het besturingssysteem en een hele hoop software rotzooi erop wat ze bij de levering er allemaal op zetten.
gelijk format c:
zit een 4.3gig schijffie in en die was na het installen van hun troep nog maar voor 60% vrij
format c: lost alles op ja
nu werktie als server voor mijn pc`s
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Raar maar waar...Op zaterdag 19 mei 2001 14:56 schreef whitehouse het volgende:
A-merken hebben los van de leverancier ook zelf een helpdesk. Over de kwaliteit zal ik me niet uitlaten, want daar verschillen de meningen toch altijd over. Trouwens bij GoT is iedere helpdesk (op onze eigene HlpDsK;)) na toch per definitie slecht. Kennelijk hebben de meeste tweakers een aversie voor helpdesken... of zijn ze te trots om deze te bellen...
Maar ook continuiteit is een van groot belang.
OK. De con''s en de pro''s, wie vult me aan:
A-merk:
Con:
* duur
* incompatible
* slecht uitbreidbaar
Pro:
* Continuiteit
* Helpdesk
* Massaal leverbaar
Clone:
Con:
* Veel zelf uitvogelen
* Niet voor grote organisaties
* Garantie is waardeloos als je bij de verkeerde verkoper haalt.
Pro:
* Goedkoop
* Goed te o/c-en
* Makkelijk uitbreidbaar
* Eer van je werk bij zelfbouw
En d''r zijn nog veel meer con''s en pro''s!
Heal the internet ...