De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Owkee, ik he de volgende PC gebouwd:
Na enige tijd gebruik maken van de PC valt hij uit, waarna hij auto. reoot. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, dus wie kan mij helpen.
Thanks in advance
- ASUS CUV4X
- Celly 566@566
- ATI Rage Fury PRO (32MB)
- 64MB
- 15GB SeaGate HDD
- Sony 1,44" 3,5MB
- SB 128PCI
- Creative 52x CD-ROM
- 235W voeding
Na enige tijd gebruik maken van de PC valt hij uit, waarna hij auto. reoot. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, dus wie kan mij helpen.
Thanks in advance
edit:
De temp van proc.is nu (na 10 min internetten) 22 graden, van MoBo is 27 graden
De temp van proc.is nu (na 10 min internetten) 22 graden, van MoBo is 27 graden
Hier dus een soortgelijk probleem. CUV4X en een PIII-800@800 (teruggeclocked).Op zaterdag 19 mei 2001 12:24 schreef suspicious het volgende:
Na een dag of vier (de ene keer een week, de andere keer een dag
BTW suspicious ik zou als ik jou was ook je Via versie vermelden en je BIOS versie.
De mijne is BIOS 1007 en Via 4.28... (hmmz, tijd voor de 4.30 zie ik nu
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
owkee,weer ff een reply.
Ik ga zo achter de versie aan van VIA/BIOS. Daarvoor moetik ff in een reoot, maar ben ff bezig Norton erop te zetten.
Die HDD (SeaGate) zit op een 80-aderige kabel. Die heb ik ff vervangen voor een normale IDE (40). Nu staat die PC zeker een half uur aan, waarna er een fout was met geheugen-wegschrijven (kreeg een stopscherm).
Zou het hieraan kunnen liggen (die kabel dus??)
Ik ga zo achter de versie aan van VIA/BIOS. Daarvoor moetik ff in een reoot, maar ben ff bezig Norton erop te zetten.
Die HDD (SeaGate) zit op een 80-aderige kabel. Die heb ik ff vervangen voor een normale IDE (40). Nu staat die PC zeker een half uur aan, waarna er een fout was met geheugen-wegschrijven (kreeg een stopscherm).
Zou het hieraan kunnen liggen (die kabel dus??)
Vaak is zoiets het geheugen, de computer wilt iets wegschrijven in een kapot geheugen bereik en dat lukt niet waarna hij gaat rebooten. De reden dat je soms langer dan anders kan computeren is het feit dat dat verrotte geheugenbereik niet wordt aangeraakt...
UNOX, the worst operating system
Wat bedoel je daarmee??check je zolder n''s
Hierover kreeg ik net tot twee keer toe een stopscherm (blauw scherm van 2k)Vaak is zoiets het geheugen, de computer wilt iets wegschrijven in een kapot geheugen bereik en dat lukt niet waarna hij gaat rebooten. De reden dat je soms langer dan anders kan computeren is het feit dat dat verrotte geheugenbereik niet wordt aangeraakt...
Is dit een teken dat mijn reepje geheugen verrot is??
edit:
ff BIOS versie doorgeven:
ACPI BIOS rev 1007
ff BIOS versie doorgeven:
ACPI BIOS rev 1007
[edit2]
Ik heb ff gekeken, maar ik kan niet achterhalen welke VIA-versie erop zit.
Ik zou ook niet weten welke ik moet hebben voor mijn chipset (694X/694Z)
[/edit2]
Ik heb hem nu ff draaien met alleen die videokaart en de HD.
Ook nu valt hij uit. Telkens na een onbepaalde periode.
Ook nu valt hij uit. Telkens na een onbepaalde periode.
Dit zou dus inhouden dat mijn geheugen-reepje verrot is. klopt?Vaak is zoiets het geheugen, de computer wilt iets wegschrijven in een kapot geheugen bereik en dat lukt niet waarna hij gaat rebooten. De reden dat je soms langer dan anders kan computeren is het feit dat dat verrotte geheugenbereik niet wordt aangeraakt...
Niemand meer? Meer informatie nodig??
Heb ik ook gehad met mijn celly 466, die zat op zo`n klotig socketverloopje, en het contact tussen dat k-ding en mijn mobo was gewoon niet goed, omdat ik die clipjes niet vast kon klikken op mijn 440BX-mobo.
Jah, oke, maar alles zit goed in elkaar. Hoe kan ik bekijken of het geheugen rot is (zie een aantal posts naar boven)
Pagina: 1