[BC3] PC duur of niet pls help

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn vader gaat een pc kopen en volgens mij is ie nogal aan de prijzige kant het is een:
* AMD Athlon 1,3 GHz (op 266 MHz)
* Asus A7A266 Moederbord
* 256 MB PC133 SDRAM
* 40 GB Maxtor 7200 Rpm
* Aopen 16x DVD 40x CD
* Plextor 16x 10x 40x
* Powercolor GF2 MX + TV-Out
* SoundBalster Live Platinum 5.1
* Desktop Theatre 2200 Speakers
* Trust Direct Acces Toetsenbord
* Logitech Cordless Opticall Mouse
* Illyama A902MT 19" beeldscherm

Het kost mn pa 5300 gulden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
PriceWatch

Als je nou de hele config ziet, snap ik niet waarom er een Powercolor Geforce2MX in gaat en niet een Asus V7700 GeForce2 64MB Deluxe TV of een ATi Radeon All-in-Wonder, en dan zou ook de prijs enigszins kloppen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELS TE DUUR

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
625.00 * AMD Athlon 1,3 GHz (op 266 MHz)
450.00 * Asus A7A266 Moederbord
235.00 * 256 MB PC133 SDRAM
450.00 * 40 GB Maxtor 7200 Rpm
220.00 * Aopen 16x DVD 40x CD (benadering)
649.00 * Plextor 16x 10x 40x
305.00 * Powercolor GF2 MX + TV-Out (Asus ipv Powercolor)
580.00 * SoundBalster Live Platinum 5.1
295.00 * Desktop Theatre 2200 Speakers
075.00 * Trust Direct Acces Toetsenbord (ff een andere gepakt ;))
179.00 * Logitech Cordless Opticall Mouse
1359.00* Illyama A902MT 19" beeldscherm

Oftewel 5022.00 bij Mycom... Hij is idd duur uit, maar het scheelt niet erg veel met MyCom. Natuurlijk moet je rekening houden dat MyCom ook niet altijd de goedkoopste is... ;)

edit:

Maar het kan geen kwaad om zelf ff een internetshop op te zoeken en deze berekening daar te doen. Het kostte mij nog geen vijf minuten werk.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Lame configuratie ook

Verwijderd

JNC ATX Middletower + 1.44 MB FDD 300 Watt ATHLON fl. 250,00
Asus A7V-133 RAID UDMA 100 Socket A fl. 415,00
AMD 1.33 Ghz Athlon/Thunderbird Socket A , 266 Mhz FSB fl. 675,00
Kingston 256 MB SDRAM 133 Mhz fl. 299,00
Gainward C. Exp. Geforce II GTS type 400 PRO 64 MB+TV gold sample fl. 719,00
Maxtor 40.0 GB UDMA 100 7200 RPM 5T040H4 fl. 435,00
A-Open 12/40 DVD speler, bulk fl. 154,00
Plextor INT. 40X/16x/10x RE-WRITER IDE Burnproof OEM fl. 558,00
SoundBlaster SLIVE! 5.1 OEM NIEUW ! fl. 212,00
Logitech Desktop Pro incl. Muis fl. 249,00
Iiyama 19 inch MA901U fl. 999,00
--------------------------------------------------------------------------------
Configuratieprijs incl. 19% BTW: fl. 4.965,00

Deze configuratie is sneller.... betere videokaart... betere MOBO.... beter geheugen... beter type MAxtor HD
enne die monitor die je PA had gekozen waarom die ik heb zelf een andere versie neergezet... je wil toch geen monitor met van die belachelijk speakers eraan |:(

Ook stond er niks over de kast die gebruikt wordt... ik heb alleen helaas even geen speakers bij deze coonfig. gedaan...
en geen COOLER>.... houdt er rekening mee dat die TB 1.33Ghz een behoorlijke cooler nodig heeft wil je dat hij niet doorfikt.... Ik heb de SWIFTECH dan kan je de fan nog op 5 volt zetten en blijft die nog leven en is hij stil..... overleg dat maar is met je PA!

En optical muisjes zijn erg IRRI!!! vooral voor het gamen.. als ik jou was zou ik dus zelf een normale muis aanschaffen...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 12:32 schreef -KOD- het volgende:
En optical muisjes zijn erg IRRI!!! vooral voor het gamen.. als ik jou was zou ik dus zelf een normale muis aanschaffen...
Je spreekt ongetwijfeld uit ervaring :Z :Z :Z

Probeer eens een goeie optical muis voordat je zulke onzin verkondigt...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Uhm...... er was geen duurdere..... zal wel een goede zijn geweest ;)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zaterdag 19 mei 2001 12:38 schreef -KOD- het volgende:
Leer dan gewoon goed gamen! :P >:) :+

Heal the internet ...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 12:38 schreef -KOD- het volgende:
Ik gebruik al bijna twee jaar een MS Explorer muis, en ik wil nooit meer iets anders. Hapert nooit, en zelfs bij snelle bewegingen reageert ie perfect. Dus misschien moet je inderdaad gewoon goed leren gamen >:) ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

precies.
Gewone muizen zijn pas IRRI, met al die koek die je erin krijgt.
Een optical doet het altijd, en altijd supergoed. (oke, niet op een glazen plaat.)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Whatever..... als we het op die manier willen... vanavond Deathmatch UT op Gamepoint Server 2..... dan zullen we wel ff zien wie aan het langste eind trekt >:)

En ok het blijft een persoonlijke belevenis... Als ik ultiem snel aan het gamen ben om supersnel te kunnen reageren komt de muus voor een milisec. beetje van het conctact opp. los.... bij een optical muis gebeurt er dan helemaal niks meer en blijf je stil staan PRetty Lame...

En over goed leren gamen.... IK ben DIE hArd UT Online Gamer... en denk zo te horen aan jullie reacties dat jullie meer van die Strategy Games spelen... en dat is een heel ander verhaal

Ga je Grafische bewerkingen doen dan zou ik zeker een OPtical Nemen...

Maar het ging hier niet specifiek over een mUIs jongens...

Maar over een complete PC die te duur is...
dus dwaal ff niet teveel af!!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 12:52 schreef -KOD- het volgende:
Whatever..... als we het op die manier willen... vanavond Deathmatch UT op Gamepoint Server 2..... dan zullen we wel ff zien wie aan het langste eind trekt >:)

En ok het blijft een persoonlijke belevenis... Als ik ultiem snel aan het gamen ben om supersnel te kunnen reageren komt de muus voor een milisec. beetje van het conctact opp. los.... bij een optical muis gebeurt er dan helemaal niks meer en blijf je stil staan PRetty Lame...

En over goed leren gamen.... IK ben DIE hArd UT Online Gamer... en denk zo te horen aan jullie reacties dat jullie meer van die Strategy Games spelen... en dat is een heel ander verhaal
Ik speel erg fanatiek TFC en CS, en daar haal ik erg leuke scores bij dus praat geen poep :)
Ga je Grafische bewerkingen doen dan zou ik zeker een OPtical Nemen...
Met Photoshop en dat soort dingen is het ook een zaligheid ja
Maar het ging hier niet specifiek over een mUIs jongens...

Maar over een complete PC die te duur is...
dus dwaal ff niet teveel af!!!
Jaja.. Nu je tegengesproken wordt is het niet leuk meer he >:)

Verwijderd

Laat maar jij kan volgens mij niet echt goed lezen ik had net op die gozer gereageerd... :Z

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Sorry als laatste off-topic opmerking wil ik zeggen dat ik dus ook UT in gedachten had. Maar ieder persoon heeft zijn eigen voorkeuren, dus neem ik wel weer terug dat je moet leren gamen (of niet? >:))

Enfin ik vind dat je een knap systeem voor erwinski heb neergezet en de prijs liegt er dus ook niet om.
erwinski moet goed naar de verschillen kijken, want een GTS of een MX-je is natuurlijk behoorlijk (zowel in prijs als performance)
En mocht je het systeem dan overkill vinden, dan kun je dus voor NOG minder geld een soortgelijk systeem als jouw oorspronkelijke idee samenstellen (maar no offense, dat zou |:( zijn)

Heal the internet ...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 12:17 schreef erwinski het volgende:
Bijzonder goeie keuze! :Y) :) :P

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 12:55 schreef Exirion het volgende:
[..]

Ik speel erg fanatiek TFC en CS, en daar haal ik erg leuke scores bij dus praat geen poep :)
[..]

TACT speel ik zelf ook op Gamepoint... gister alleen maar 1e geweest... maar okay daas waarschijnlijk niet goed genoeg...
DM is heel anders dan TACT OF CS.... en is in sommige opzichten juist veel moeilijker.....( behendigheid, reactiesnelheid)

Jaja.. Nu je tegengesproken wordt is het niet leuk meer he >:)

Onzin... Die jongen vraagt straks niks meer omdat hier een helse discussie losbarst over zaken waar het hem niet specifiek over gaat...

Zit zelf niet verlegen om een discussie... maar wel als het over dit soort achterlijke en nietszeggende onderwerpen gaat

• Wimpy006
  • Laatst online: 10:49
FF afdwalen dan maar weer. Ik denk dat je een oude versie van de MS inetelleye exploorder hebt gehad, en die had nog wel eens problemen met snelle bewegingen.
Gebruik bij zown muis ook een goed passende muismat. De beste die je kunt gebruiken zijn die met zown plastic laagje (hij zweeft als het ware over de muismat, superlicht in de hand, ideaal voor de hardcore CS''er), maar het probleem is dat die op sommige plaatsen te veel reflecteren en het dan niet meer goed doen. Chello muismat bijvoorbeeld heb links problemen, dan gaat ie raar doen. De enige waarvan ik indenk dat ie beter zou zijn, zou voor sommige mensen de razor boomslang kunnen zijn. Maar die muis lijkt mij ook niet ideaal.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 12:58 schreef -KOD- het volgende:
DM is heel anders dan TACT OF CS.... en is in sommige opzichten juist veel moeilijker.....( behendigheid, reactiesnelheid)
Ik wil je niet teleurstellen, maar TFC is net zulke snelle actie als Quake/UT en verwanten :z

En verder: Ik heb de MS Explorer gekocht toen ie net een paar dagen in NL te krijgen was, dus het is een stokoud model. Ik gebruik ''m gewoon op een wit bureaublad, en hij hapert NOOIT >:)

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 12:57 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Sorry als laatste off-topic opmerking wil ik zeggen dat ik dus ook UT in gedachten had. Maar ieder persoon heeft zijn eigen voorkeuren, dus neem ik wel weer terug dat je moet leren gamen (of niet? >:))

Enfin ik vind dat je een knap systeem voor erwinski heb neergezet en de prijs liegt er dus ook niet om.
erwinski moet goed naar de verschillen kijken, want een GTS of een MX-je is natuurlijk behoorlijk (zowel in prijs als performance)
En mocht je het systeem dan overkill vinden, dan kun je dus voor NOG minder geld een soortgelijk systeem als jouw oorspronkelijke idee samenstellen (maar no offense, dat zou |:( zijn)
Dank je wel.... trouwens een GF PRO 400... met 64MEg erop altijd leuk :)

Ik vind het zonde als men een snelle PC denkt te kopen door een snelle Proc. erin te raggen... zo worden computers namelijk verkocht... overal bij die achterlijke VOBIS achtige winkels... en wordt aangepraat ja UW computer is snel want er zit wel een PENTIUM 8 in van 20000MHz........ Gelul natuurlijk....

Als je goede prestaties wil, zal je elke onderdeel op elkaar moeten afstemmen... en een goede videokaart is GEEN overbodige luxe... hij kan beter nog een TB1000Mhz kopen met deze videokaart om geld te besparen... dan een 1,33 met een MXje...... erg zonde...

En liever COrsair CAS2 geheugen, maar dat hadden ze bij GRAFICALL niet

• BC3 Victim
Welke monitor zou ik dan kunnen doen voor rond de 900 piek, het moet wel 19 Inch zijn. En de kosten gaan die ook omlaag als je alles naar 133 MHz doet, en de snelheid???

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 12:59 schreef Wimpy006 het volgende:
FF afdwalen dan maar weer. Ik denk dat je een oude versie van de MS inetelleye exploorder hebt gehad, en die had nog wel eens problemen met snelle bewegingen.
Gebruik bij zown muis ook een goed passende muismat. De beste die je kunt gebruiken zijn die met zown plastic laagje (hij zweeft als het ware over de muismat, superlicht in de hand, ideaal voor de hardcore CS''er), maar het probleem is dat die op sommige plaatsen te veel reflecteren en het dan niet meer goed doen. Chello muismat bijvoorbeeld heb links problemen, dan gaat ie raar doen. De enige waarvan ik indenk dat ie beter zou zijn, zou voor sommige mensen de razor boomslang kunnen zijn. Maar die muis lijkt mij ook niet ideaal.
YEAH kijk daar heb ik wat aan..... ja klopt wat je zegt was de eerste MS optical muis.... is kapot gegaan binnen een jaar :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 13:03 schreef -KOD- het volgende:
YEAH kijk daar heb ik wat aan..... ja klopt wat je zegt was de eerste MS optical muis.... is kapot gegaan binnen een jaar :(
Zoals ik al zei is die van mij er eentje uit de eerste partij die in NL is aangekomen toen ie net uit was... :Z

• Wimpy006
  • Laatst online: 10:49
Op zaterdag 19 mei 2001 12:58 schreef -KOD- het volgende:
Onzin... Die jongen vraagt straks niks meer omdat hier een helse discussie losbarst over zaken waar het hem niet specifiek over gaat...

Zit zelf niet verlegen om een discussie... maar wel als het over dit soort achterlijke en nietszeggende onderwerpen gaat
Hoezow belachelijk onderwerp? Ik wil nu je verdedigin wel eens horen nu zoveel mensen je tegen spreken.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 13:06 schreef Wimpy006 het volgende:
Hoezow belachelijk onderwerp? Ik wil nu je verdedigin wel eens horen nu zoveel mensen je tegen spreken.
Volgens mij heeft ie echt nog nooit een optical muis in z''n handen gehad >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 13:11 schreef -KOD- het volgende:
Laat maar jij kan volgens mij niet echt goed lezen ik had net op die gozer gereageerd... :Z
Ik hecht alleen weinig waarde aan die bewering...

Verwijderd

Leuke is dat ik als enige met een alternatief kom voor onderdelen/pc......

en dat jullie alleen maar lopen te zeiken en met je eigen complexjes hier komt om in discussie te gaan, terwijl deze gozer vraagt of deze PC te duur is, waar zit jullie verstand |:(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 14:05 schreef -KOD- het volgende:

en dat jullie alleen maar lopen te zeiken en met je eigen complexjes hier komt om in discussie te gaan, terwijl deze gozer vraagt of deze PC te duur is, waar zit jullie verstand |:(
Iedereen die ik ken met een optische muis wil NOOIT meer iets anders. En ik 5 mensen met een MS Explorer, heb er zelf eentje en ik ken nog wat mensen met een Logitech Optical. Jij geeft een advies, doet alsof je uit ervaring spreekt, en wordt vervolgens genadeloos tegengesproken. Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend is voor je. En ik heb geen complexje ofzo hoor :D

Anyway.. Ontopic maar weer. Ik zou nu inderdaad minimaal voor een GTS kaart kiezen, en daarnaast zou ik zeker geen DTT2200 kopen maar iets beters van een ander merk. Verder lijkt RAID met 2 30GB schijfjes van IBM me wel een interessante optie voor je. Koop dan een KT7A bordje :)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)

KOD, je hebt helemaal gelijk. Overigens vind ik wel dat erwinski erg stil blijft. Misschien houdt hij het idd wel voor gezien na al dit heen en weer gesteek, maar toch hoop ik dat hij iig een reactie op jouw configuratie geeft.

Moraal van het verhaal is, dat we on-topic verder gaan, of gewoon niet meer reageren. UT uitdagingen e.d. kan ook via de mail/ICQ geregeld worden.

Heal the internet ...

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 12:20 schreef unicorn7 het volgende:
Als je nou de hele config ziet, snap ik niet waarom er een Powercolor Geforce2MX in gaat en niet een Asus V7700 GeForce2 64MB Deluxe TV of een ATi Radeon All-in-Wonder, en dan zou ook de prijs enigszins kloppen...
* AMD Athlon 1,3 GHz (op 266 MHz)
* Asus A7A266 Moederbord
* 256 MB PC133 SDRAM
* 40 GB Maxtor 7200 Rpm
* Aopen 16x DVD 40x CD
* Plextor 16x 10x 40x
* Powercolor GF2 MX + TV-Out
* SoundBlaster Live Platinum 5.1
* Desktop Theatre 2200 Speakers
* Trust Direct Acces Toetsenbord
* Illyama A902MT 19" beeldscherm

Lose die vet gedrukte dingen, die passen gewoon niet bij zo''n mooie config.

Overigens begrijp ik de anderen niet dat ze zo zitten te muizenziften :(

• BC3 Victim
Ik vind het een goed systeem en ik weet niet wat iedereen nou zit te zeiken want ik vind een optische muis geen hol beter als een normale. Mijn Intelli doet het net zo goed.

En btw ff off topic: Als jullie allemaal (bv Kod, Foolzero of Exirion) het willen uitvechten geef ff een seintje want dan zet ik wel ff een quake servertje op en dan kun je lachuh! (ik dan....) :7
Sentinel has spoken! >:)

Verwijderd

Sorry UT ben ik altijd voor in Quake III, vind ik persoonlijk beetje traag gampie... sorry

Maar ik zou dus geen ABIT KT7A mobo kopen, ken teveel mensen die problemen hebben en hadden met het bordje.. dit zelfde geldt voor de IBM DTLA 30GB UDMA schijfies... je kan geluk hebben en dan heb je een mooi snel schijfie... maar je kan net als vele mensen problemen krijgen... en ja... ik weet niet heb liever een iets minder snel ZEKER schijfie dan het snelste met minder zekerhied toch :?

• BC3 Victim
Dus een k7A kopen en een GTS? Die GTS zei k zelf ook al... we cancellen die monitor ook, die kost 1200 piek, zijn er nog andere mooie en goede 19" Monitoren? Ik zag een Belini van 800 piek, is dat wat, dan kunnen we die doen. Mn pa doet de ASUS GF2 GTS 32mb erbij (met TVout) en duz een andere monitor.

En dan nog een vraagje, als we een k7a133 doen en duz een proc die op 133 mhz draaid zou je dan veel snelheids verschil merken? En ik denk dat we ook wel 2 x 30 GB van maxtor doen, 7200 Rpm... en de kosten van dat 133 mhz zou dat veel minder worden???

En dat ik niet reageer is dat ik zelf ook nog werk en dan duz niet de hele dag de tijd heb om 8er de pc te zitten!!!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zaterdag 19 mei 2001 22:16 schreef erwinski het volgende:
En dat ik niet reageer is dat ik zelf ook nog werk en dan duz niet de hele dag de tijd heb om 8er de pc te zitten!!!
Schandalig! Gewoon zitten posten en dan doodleuk naar zijn werk gaan terwijl wij hier op GoT ons helemaal te pletter flamen! :P

:)

Heal the internet ...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Op zaterdag 19 mei 2001 22:16 schreef erwinski het volgende:
Dus een k7A kopen en een GTS? Die GTS zei k zelf ook al... we cancellen die monitor ook, die kost 1200 piek, zijn er nog andere mooie en goede 19" Monitoren? Ik zag een Belini van 800 piek, is dat wat, dan kunnen we die doen. Mn pa doet de ASUS GF2 GTS 32mb erbij (met TVout) en duz een andere monitor.

En dan nog een vraagje, als we een k7a133 doen en duz een proc die op 133 mhz draaid zou je dan veel snelheids verschil merken? En ik denk dat we ook wel 2 x 30 GB van maxtor doen, 7200 Rpm... en de kosten van dat 133 mhz zou dat veel minder worden???

Oei belinia, nee alsjeblieft, bespaar jezelf zo''n apparaat. Pak dan een hansol, die zien er wel redelijk uit, voor een budget monitor dan, de belinia''s echt niet!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
De snelheid gaat nu nog niet zo veel omlaag door 133, maar toekomstige applicaties, ontworpen voor de P4 met zn 400 bandbreedte, zullen je prestaties aardig laten zakken met 133 ipv 266

Pagina: 1