[BC3] Welke printer

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer. Belangrijk is vooral de prijs, zowel bij aanschaf als per pagina. Mij leek de canon s400 wel iets. goedkoop per pagina. goedekwalitiet e.d. Alleen is de hp840 fl.80,- goedkoper. maar volgens mij duurder per pagina. De 930 is eigenlijk te duur maar als die veel beter is kan dat ook nog wel. prijs per pagina is hier alleen nog duurder geloof ik. ok krijg je standaard maar een halfvolle inktcartridge :(

-canon s400
-hp 840
-hp 930

Alle drie deze printers komen wel goed uit de testen maar welke zou ik nou nemen ?

in principe wil ik hem aan mijn server hangen (linux) en dan sharen over het netwerk, weet niet of daar drivers voor zijn maar anders maar win win2k bak.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Canon ken ik niet. Maar over het algemeen ben ik niet te spreken over de Canon-printers (relatief veel uitval, en niet al te beste afdruk vind ik, maar dit specifieke model ken ik niet echt).

De HP 840 zou ik niet doen, ik ben er niet zo van onder de indruk (van de kwaliteit van de afdruk dan...)

De HP 930 is supergoed. Ik heb het grote broertje 970 (die veel sneller is, kwaliteit is hetzelfde). Ik zou zeggen: neem een paar tientjes extra en pak deze.

Virussen? Scan ze hier!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Epson misschien.... :?

Ik heb de 680, beetje lawaaierig, maar voor de rest top printertje.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Roy
  • Laatst online: 12:39

Roy

Hobbies?

Ik heb zelf hier allemaal HP''s staan (970cxi, 4500 colorlaser en 890c), en ze zijn per pagina relatief duur, want de inkt is schrikbarend duur.

Over canon ben ik niet echt te spreken, de afdrukkwaliteit kan niet tippen aan dat van HP of Epson.

Epson heeft een superkwaliteit (soms wel beter dan HP) en is ook nog goedkoper. Dus ik zal zeggen: Ga eens kijken bij Epson. Ik heb hem zelf nog nooit gehad, maar van wat ik gehoord heb zijn ze wel goed. Er wil wel eens eentje uitvallen, maar er zat goede garantie bij ofzo ;)

Inderdaad...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
HP 930!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
epson heeft dacht ik het nadeel dat de koppen in de printer zitten (ipv bij inktpatroon) en verstopt kunnen raken als je weinig print (like me) en dan het hele ding dus kan weggooien.

iemand nog ervaring met het navullen van die inktcartridges. of andere goedkopere namaakcatridges. want half lege inktcartridges bij 930 maakt dat ding weer 100,- duurder.

wat is het type nr. van de 930 in de VS ? 932 ? (ivm reviews)

Verwijderd

doe maar geen canon s400 :)

doe maar een hp

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 11:14 schreef Xanandu het volgende:
www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=131
heb ik gelezen ja. daar komt die canon toch vrij goed uit dacht ik. wordt alleen vergeleken met een oude hp. (heb hier ook nog zo''n 690 liggen en dat werkt gewoon echt niet.)

maar denk nu toch maar een hp930 te gaan halen.

Verwijderd

Canon is ook goed.. :9

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb een canon BJC-5100 (oud model) en bent daar HEEL tevreden over.

Ten eerste. De cartridges zijn heel goedkoop vergeleken met anderen, zelfs de originele. De klooncartridges HELEMAAL goedkoop.

Klooncartridges maakt helemaal niks uit omdat je de printerkop kan vervangen met een nieuwe set "karretje".

Op normale kwaliteit is de afdruk middelmatig, maar op top (inkt kost toch bijna niks) is het zeer goed.

De printer is goedkoop, de inkt ook, en kwaliteit is ook zeer goed, dus.....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 12:59 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb een canon BJC-5100 (oud model) en bent daar HEEL tevreden over.

Ten eerste. De cartridges zijn heel goedkoop vergeleken met anderen, zelfs de originele. De klooncartridges HELEMAAL goedkoop.

Klooncartridges maakt helemaal niks uit omdat je de printerkop kan vervangen met een nieuwe set "karretje".

Op normale kwaliteit is de afdruk middelmatig, maar op top (inkt kost toch bijna niks) is het zeer goed.

De printer is goedkoop, de inkt ook, en kwaliteit is ook zeer goed, dus.....
Kan ik me volledig bij aansluiten, ik ben al enige tijd een tevreden eigenaar van een BJC-6200.
Cartidges zijn idd veel goedkoper, maar worden ook beter benut.
Als bij je HP de gele inkt op is, moet je de cyaan inkt, de magenta inkt, en de printkop vervangen |:(
Bij de canon vervang je alleen de gele inktcartridge.
Als na verloop van tijd (enige inktcartridges later) de kop slechter zou worden, dan koop je een nieuwe set bestaande uit een kop en de drie (of 4, afhankelijk van model) kleuren.

• BS
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Ik ga zometeen mijn Epson 740 ophalen die als het goed is gemaakt is.
Maar dit betwijfel ik omdat ze dat niet wouden ondanks dat ding garantie heeft.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De kwaliteit van de Canon S400 ken ik niet... maar als je het hebt over de 2 hp''s:
De 930 is op foto-gebied VEEEEEEEL beter. De 840 maakt wel mooie kleurenafdrukken, maar voor foto''s vind ik hem niet geschikt. De 930 is absoluut WEL geschikt om mooie foto-afdrukken te maken

Verwijderd

Waarom geen Epson?
/me is al meer dan een jaar in het bezit van een probleemloos werkende Epson Stylus Color 640

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou geen HP nemen, ze maken weliswaar goede afdrukken maar die prijs die je voor een inkt-patroon moet betalen vind ik echt belachelijk :(.

Nog goedkoper is gewoon alles bij je broer printen ;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Roy
  • Laatst online: 12:39

Roy

Hobbies?

Of koop een HP-2000c, heb je ook 4 gescheiden kleuren en 4 gescheiden printkoppen :)
okay, hij kost iets meer.....

of doe meteen goed en neem een hp-4500 :9:9~

Inderdaad...

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 19 mei 2001 14:15 schreef slacid het volgende:
Waarom geen Epson?
/me is al meer dan een jaar in het bezit van een probleemloos werkende Epson Stylus Color 640
Omdat de inkt (dit geld ook voor HP trouwens) ONTIEGELIJK FUNCKING EXPENSIVELY DUUR is! Tenminste, als je de ori-cartridges koopt, maar zelfs de klooncartridges zijn fucking duur, dus.....
En dan gebruiken die printers inkt alsof het water is. Print je een fotottje uit, krijg je een doordrenkt papiertje. En cartridge voor de helft op.

Dan het feit dat het vaste printkoppen zijn (epson).... Leuk.... als je een beetje doorprint, en dan een tijdje niet meer doet... dan is de kans zeer groot dat de printkop verstopt raakt.... (mij al een paar keer voorgekomen, daarom nooit meer epson)

Ik ga liever voor de economischer cannon.
OK, printkwaliteit is middelmatig, maar ik hoef niet zuinig te doen met inkt, en dan is het absoluut nog niet zo slechte kwaliteit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 19 mei 2001 13:20 schreef Operations het volgende:

[..]

Kan ik me volledig bij aansluiten, ik ben al enige tijd een tevreden eigenaar van een BJC-6200.
Cartidges zijn idd veel goedkoper, maar worden ook beter benut.
De printers van cannon gebruiken geloof ik ook minder inkt. Meer a4tjes voor minder ml gouden vloeistof dus.
Als bij je HP de gele inkt op is, moet je de cyaan inkt, de magenta inkt, en de printkop vervangen |:(

Bij de canon vervang je alleen de gele inktcartridge.
Als na verloop van tijd (enige inktcartridges later) de kop slechter zou worden, dan koop je een nieuwe set bestaande uit een kop en de drie (of 4, afhankelijk van model) kleuren.
Volgens mij had de epson en hp dit ook.

Helaas m''n bjc5100 niet. Maar ja... voor 100 piek heb ik toch 8 kleur en 8 zwarte cartridges, dus wat maakt het uit.

Ik bewaar gewoon die kleurencartridges en print eens in de zoveel tijd wat rapporten in roze/lila/kanariegeel uit:)

Verwijderd

epson is gewoon super spul,nog nooit last gehad van verstopte printerkoppen en de imitatie patronen zijn supergoedkoop en leveren de zelfde printkwaliteit als de originele(kopen op pc-discount F20 voor zwart en kleurpatroon samen:9).

Print niet vaak met mijn printer dus zou ook last moeten hebben van verstopte koppen, niet dus en ik ken meer mensen met een epson, nooit problemen mee gehad.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 19 mei 2001 15:04 schreef Stoned-cow het volgende:
epson is gewoon super spul,nog nooit last gehad van verstopte printerkoppen en de imitatie patronen zijn supergoedkoop en leveren de zelfde printkwaliteit als de originele(kopen op pc-discount F20 voor zwart en kleurpatroon samen:9).

Print niet vaak met mijn printer dus zou ook last moeten hebben van verstopte koppen, niet dus en ik ken meer mensen met een epson, nooit problemen mee gehad.
Tja, er mensen die nooit last hebben gehad van verstopte printkoppen, en er zijn heel veel mensen die er wel last van hebben. Waaronder ondertekende.
En dan ben je niet gelukkig:'(

Hmm... als we de prijzen van klooncartridges rekenen, dan is de cannon nog steeds goedkoper. 35/2zw+2kl 60/5kl+5zw 100/8kl+8zw

Oh, wat ik nog wou vertellen. De cannon printers hebben meestal 2 "wagentjes" De tweede is voor fotoinkt en zo, maar als je een normaal wagentje in gooit met standaard inkt, dan print je dus 2 maal zo snel uit.
Leuke tip;)

Verwijderd

Lees het blad ComputerIdee eens,in nummer 11 deze twee weken dus, staat een printer test van 9 inktjetprinters.
En voor die Fl. 3,75 kun je geen buil vallen;)maar wel wat wijzer worden.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nauw ik heb ook z''n epson photo printer. Hij raakte al van het begin steeds verstop met orginele patronen. steeds met vloeistof schoonmaken. Mijn broer had er ook een styles 800 photo. Dit ging nog wel. Af en toe een keer verstopt. Print mooi als hij het doet. Je moet maar net een printer met een printkop treffen die het wel goed doet.
Ik beng instaat om de mijne nog eens een keer kapot tegen de muur te gooien. En met garantie bij de winkel kun je ook al niet terecht.|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou voor die 930 gaan heb ik zelf ook en ben er heel erg tevreden mee. :)

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 17:40 schreef Oltje3 het volgende:
Ik zou voor die 930 gaan heb ik zelf ook en ben er heel erg tevreden mee. :)
Hierbij bevestig ik dit.
Pagina: 1