Toon posts:

[BC3] [Computer Steeds Trager] Hoe kan dit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In het begin had ik met 3dmark 2000 een score
van 4200 + . Nu begint mij comp een steeds lagere score te halen, iets van 3700. Het daalde heel langzaam. HOE KAN DIT ??? Ik heb
verder alle drivers geprobeerd van mij Geforce mijn het is allemaal het zelfde.

Hier mijn systeem :

Pentium ll 350 @ 483
Aopen Ax6bc
Creative Geforce DDR
Sblive !
Seagate 6,5 Gb 5400Rpm
256 Mbram 133 mhz Cas 222

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Veel software erop en eraf ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Omdat je register steeds voller komt te zitten met meer rotzooi

Verwijderd

Moet je eens regcleaner gebruiken scheelt ERG veel
[EDIT]
Soz.. halve dubbelpost....
[\EDIT]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Daar heb je hier wel een progje voor genaamd "regcleaner" :9

[ net te laat ]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb je ook je hard disc wel gedefragmenteerd? Wil ook wel eens helpen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan het denk ik niet aan liggen wat ik em pas nog geformateerd. 1 week geleden.

Ik dacht dat dat hielp , maar niet dus

• BC3 Victim
Dat is altijd met Windows....

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 10:44 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Omdat je register steeds voller komt te zitten met meer rotzooi
hmm, ik vraag me af of het daaraan ligt...
Als het register een puinhoop is duurt volgens mij het opstarten alleen wat langer en neemt het wat meer ram in beslag...
Maar dat kan nooit zo''n grote performance hit veroorzaken... dat het register een puinhoop is maakt de videokaart & processor toch niet langzamer? Er zit hooguit wat meer troep in het geheugen, maar te weinig geheugen is vrijwel nooit het probleem bij 3dmark. Ik vind het eigenlijk dus ook een supervaag probleem...

• BC3 Victim
Een mens wordt toch ook trager als het ouder wordt... nou, een computer dus ook! >:)

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 11:50 schreef PsyFlux het volgende:

[..]
Maar dat kan nooit zo''n grote performance hit veroorzaken...
Als je RAM helemaal op is en Windows dus lekker veel met z''n swapfile bezig gaat en je hebt een langzame HD, dan kan dat wel een hit veroorzaken lijkt me...

edit:

dat virtual memory is zoiezo toch trager dan je echte RAM, dacht ik?

• BC3 Victim
Sluit alle proggies die je niet nodig hebt af, gebruik een programma als Memturbo om je geheugen te scrubben en probeer het dan nog eens. www.memturbo.com

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 05:49 schreef MrBlackfly het volgende:

[..]

Als je RAM helemaal op is en Windows dus lekker veel met z''n swapfile bezig gaat en je hebt een langzame HD, dan kan dat wel een hit veroorzaken lijkt me...

edit:

dat virtual memory is zoiezo toch trager dan je echte RAM, dacht ik?
helemaal gelijk in, maar zo groot is het register ook weer niet: 10 mb ongeveer bij een verse installatie.
Bovendien heeft hij 256 mb, en een windows installatie van maar een week oud! En 3dmark heeft helemaal niet zoveel geheugen nodig omdat hij telkes elke scene laadt. Het zijn eigenlijk allemaal hele kleine minileveltjes die dus los niet veel geheugen in beslag nemen... Als zo''n scene eenmaal in het geheugen zit (en dat past ruimschoots met 256 mb ram) dan gaat windows never de never swappen. Dus ik denk niet dat het probleem daar ligt.

Ik vind het echt een superweird probleem omdat hij een schone windows installatie heeft, en de boel ook nog steeds trager word... lijkt haast wel alsof een onderdeel in z''n computer langzaam de geest geeft (vraag me af of dat mogelijk is bij computeronderdelen)...

• BC3 Victim
Nou, het hoeft helemaal geen raar probleem te zijn.
Heb je je processor en/of cpu van je videokaart overgeclocked? Als dat zo is en je systeem wordt steeds langzamer, kan het zijn dat een van je processoren beschadigd is. Kijk, het enige wat een processor doet is stroompjes (frequentie met bepaald voltage, vcore dus) over een laagje siliconen lopen. Als de processor te warm wordt (door te hoog voltage bijvoorbeeld) smelten stukken van dit siliconen laagje. Op die plekken onstaan "gaten", waar de stroom niet meer overheen kan. Dit stroompje was een opdracht, dis dus NIET kon worden uitgevoerd, omdat het stroompje in het gat verdwenen is. De processor moet deze opdracht voor een tweede keer proberen uit te voeren... Hoe warmer de processor, hoe slechter de siliconen laag, hoe sneller de siliconen smelten, hoe meer gaten, hoe meer opdrachten die niet meteen de eerste keer uitgevoerd kunnen worden, langzamer de processor. Dit geldt dus ook voor je video kaart.

Verder kan het zijn dat je pc een keer gecrashed is en toen de cmos heeft gereset naar de standaardinstellingen (UC ipv UWSC, AGP 2x, cycle times van je geheugen, fsb whatever). Duik je bios dus nog eens in, en check al die instellingen.
Ook zei je dat je je hd opnieuw had geformateerd en dus ook windows opnieuw hebt geinstalleerd. Heb je Windows al volledig ge-tweaked dan? Er zijn werkelijk zo belachelijk veel software instellingen te doen die je pc sneller maken. Hiervoor verwijs ik je door naar http://www.about.com Zoek hier op "tweak + windows" en je vindt veel info.

Met de hoeveelheid vrije ram zal het inderdaad niet zoveel te maken hebben. Ram is er namelijk niet voor om "vrij" te zijn, maar om gebruikt te worden. Memturbo (zoals gezegd) kan wel wat uitmaken, maar niet veel en dat komt door het volgende: als je memturbo draait, zal hij alle toepassingen uit je geheugen halen, die je even niet gebruikt. Het probleem is, dat als het proces van deze toepassing nog draait (bijv. background apps in windows) deze in no-time door windiws weer in het geheugen worden gezet. Als je een leuke score met 3dmark wil hebben, moet je windows eerst goed tweaken. Vervolgens opnieuw opstarten, zonder dat er ook maar IETS aan programma''s in de achtergrond worden opgestart. Als je win 9x/me hebt, kan je al deze opstart crap uitzetten door naar "Start", "Uitvoeren" te gaan. Hier typ je in "msconfig". ga naar het tabblad "opstarten" en vink hier alles uit wat je niet gebruikt.

Nou, verder weet ik het niet meer, omdat ik je systeem config niet ken.
Veel succes.

Jonas

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Nou, het hoeft helemaal geen raar probleem te zijn.
Heb je je processor en/of cpu van je videokaart overgeclocked? Als dat zo is en je systeem wordt steeds langzamer, kan het zijn dat een van je processoren beschadigd is. Kijk, het enige wat een processor doet is stroompjes (frequentie met bepaald voltage, vcore dus) over een laagje siliconen lopen. Als de processor te warm wordt (door te hoog voltage bijvoorbeeld) smelten stukken van dit siliconen laagje. Op die plekken onstaan "gaten", waar de stroom niet meer overheen kan. Dit stroompje was een opdracht, dis dus NIET kon worden uitgevoerd, omdat het stroompje in het gat verdwenen is. De processor moet deze opdracht voor een tweede keer proberen uit te voeren... Hoe warmer de processor, hoe slechter de siliconen laag, hoe sneller de siliconen smelten, hoe meer gaten, hoe meer opdrachten die niet meteen de eerste keer uitgevoerd kunnen worden, langzamer de processor. Dit geldt dus ook voor je video kaart.
HAHAHA!
Van wie heb je deze bullshit gehoord man? Van je tante ofzo? Of heb je dit zelf bedacht? HAHAHA
Lachen man, kan zo in een cabaret show :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 15:05 schreef jonasd het volgende:
Nou, verder weet ik het niet meer, omdat ik je systeem config niet ken.
Veel succes.

Jonas
Oh, ja, ik zag je sys config dus wel (was het ff vergeten). Wat ik bedoel is dat verder niet weet hoe je software config is.
Wat me nog wel ff opviel is dat je je cpu dus inderdaad behoorlijk hebt overgeclocked. Je hebt een PII? Die zijn niet over te clocken via de multiplier. In andere woorden, je fsb is dus een eind ophoog gegooid. Niet alle apparaten kunnen hiermee overweg. Helemaal in oudere systemen wil dat nog wel eens problemen geven met de pci-brug en je agp slot. Een vriend van me had z''n celeron 266 naar 400 gegooid, met als gevolg: afschuwelijk trage 3d agp accelerated graphics.. tevens hugde z''n pci-brug de bus te lang, met als gevolg een instabiel en traag systeem. Ook is het zo, dat als je een processor "ver" overclockt, je een instabiele cpu kan krijgen, als je niet ook de vcore ophoog trapt. Als ik jou was zou ik bij het overclocken een percentage van 20% los laten op je fsb en dat er bij opgooien. Dus: een fsb van 66 naar 80, van 100, naar 120 en een van 133 naar 160. Dit werkt meestal prima, ook zonder dat je de vcore ophoog gooit. Probeer je geheugen op cas 2 te zetten. Let er dan op dat je ram/sys ratio op 4/3 hebt staan ipv 1/1 (of iets dergelijks), vaak levert dat crashes. Niet ernstig hoor, maar wel irritant. Ik zou zeggen probeer het eens en veel succes.

Groets,
Jonas

• BC3 Victim
Ik heb het hier natuurlijk ontzettend simpel verwoord. Je hoeft me natuurlijk niet te geloven, maar als je iets niet weet, raad ik je eerst aan te zoeken naar dit soort info. Blijkbaar weet je er niet veel van, als je niet doorhebt dat ik natuurlijk niet bedoel dat de processor voor het grootste deel uit siliconen bestaat. De transistoren in een computer chip hebben wel siliconen als basis. zie: www.about.com en zoek op "cpu" of whatever. Volg de links en zoek voor de info over hoe de chip werkt. De processen worden dmv stroompje, spanning, frequentie door de op siliconen gebaseerde transistor heen gejaagd. Als die siliconen te warm worden kunnen ze smelten, waar de transistor niet zuiver meer werkt.

Kijk ook hier voor wat info over silicon based transistors:
http://nanotech.about.com/science/nanotech/library/blinchip.htm?rnk=r2&terms=Computer+Chips

De cpu op de videokaart zit ook zo in elkaar.
Nah, what the hell: als je het niet kan aannemen, mij een zorg.

groeten,
Jonas

• BC3 Victim
Nou ooookeeey, om het je makkelijk te maken, quote ik hier wel even de info over de siliconen transistor in de cpu:

A special material is used to make these integrated circuits. While most materials either insulate from electrical flow (air, glass, wood) or conduct electricity readily (metals, water), there are some that only conduct electricity a small amount, or only under certain conditions. These are called semiconductors. The most commonly used semiconductor is of course silicon.

By careful chemical composition and arrangement, it is possible to create a very small transistor directly on a layer of silicon, using various technologies to manipulate the material into the correct form. These transistors are small, fast and reliable, and use relatively little power. The first integrated circuit was invented in 1959 by Texas Instruments. It contained just six transistors on a single semiconductor surface.

hier heb je volledige informatie over hoe een cpu werkt:
http://www.pcguide.com/ref/cpu/roots.htm
na een paar keer op "next" te drukken kom je vanzelf bij de tranistor info terecht (zie bovenstaande quote).

No offence ofcourse.

Groets,
Jonas

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cpu op 3.5 X 138 lopen inplaats van 3.5 X 100. Verder heb ik geen 1 proggamma op de achtergrond lopen. Alleen DpC
maar die sluit ik af bij het 3dmarkke. En als ik de benchmark uitvoer start ik mij comp eerst een keer op nieuw op dus...

Mijn videokaart is ook niet overgeclocked.
En het lijkt inderdaad of er langzaam slijt(kan volgens mij niet maar toch...)

Ik ga nog ff proberen mijn fsb te verlagen en dan nog ff te kijken of het iets uit maakt. En overgens heb ik altijd al een swap file van 768 mb gehad dus daar ka het ook niet aan liggen. Ook heb ik mijn AGP Apenture size op 256 mb staan is dit goed ???

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen maar als je baantjes van proc. naar de ballen gaat dat zal hij toch gewoon niet meer doen in plaats van je performance alleen maar naar beneden gaan?:{

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook ja ......

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 14:43 schreef G4s het volgende:
Ook heb ik mijn AGP Apenture size op 256 mb staan is dit goed ???
NEEEEEE! moet 128 mb zijn in jou geval!
Altijd delen door twee (van het totaal geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu weer ff ge3dmarkt maar dan met een AGP Apenture size van 128 Mb en een lagere FSB maar het helpt nix (de score werd natuurlijk iets lager maar dat is logisch). Welke drivers voor mijn g-kracht zijn trouwens beter, die van creative of van nvidea want er zit wel veschil in.

Verwijderd

Heb ik ook steeds maar bij mij is het om de week zo ongeveer ik Windows ME heb net weer C: geformateerd en alles opnieuw erop maar voor hoelang gaat het weer goed is steeds de vraag. ik kan wel janken :'(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Misschien 10.000 volt erdoor heen jagen ? Dat schud jouw systeem wel wakker ! >:)

dikzak

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 15:02 schreef Vinex het volgende:

[..]

NEEEEEE! moet 128 mb zijn in jou geval!
Altijd delen door twee (van het totaal geheugen)
1x64 mb pc100, 1x128 mb pc 133
hmmm hoe wou je dit doen en het haalt ook niet uit wat je doet
256 mb werkt goed maar ik heb ook 640 mem

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
idd. m''n systeemptje ging na nieuwe install win98se van 3000 3dmark punten naar de 5500 toe. systeempje draaide ook al weer 6 maanden, wel stabiel maar beetje traag.

• BC3 Victim
pffff ik doe om het half jaar een schone installatie.
maar iedereen baalt hier toch van?

Verwijderd

Topicstarter
Ik formateer om ongeveer de 3 weken.
Pagina: 1