Toon posts:

[BC3] computer doet nix meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pentium 2 450 mhz als server draaien.geen probleem verders.
maar toen ik de laatste keer mijn server aan wou zetten was het eenigste wat mijn copm deed van:4sec peep 1 sec niet 4 sec wel 1 sec niet en zo de hele tijd, en op mijn monitor komt te staan no-signal.
ik heb al mijn kaarten er uit gehaald en een voor een er weer in gestoken maar het zelfde geluid blijf ik houden .
en ik begrijp er helemaal nix meer van.
kan het soms zijn dat er een virus in zit.
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen b.v.d.:'(:'(:?:?:?:?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

In het boekje van je mobo kijken wat die piepjes betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
maar weten jullie zo niet wat er is?

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:21 schreef No-Hope het volgende:
Uh..domme vragen bestaan niet zeggen ze, maar begin toch te twijfelen... :P

kijk eerst een in het boekje van je mb.

Verwijderd

Topicstarter
in mijn boekje van mijn mobo staat nix over
geluidjes.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:21 schreef No-Hope het volgende:
is even kijken, ik maak nu met mijn hersens contact met jouw pc.....

humm...veel draden..woeps weerstandje...aaah daar...ja, ik zie ut al, die doet het niet...

Verwijderd

Topicstarter
ff zonder dollen ik heb hier hulp bij nodig van jullie . aub,meer vraag ik niet.

Verwijderd

Vertel eens wat voor merk en type het is.

Maar als een Asus AV7-133 dit doet is er geen DRAM geinstalleerd of gedetecteerd.

Verwijderd

haal alle kaarten er eens uit, en probeer hem op te starten met alleen het noodzakelijke.....

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd met alleen de video card maa dan heb ik het zelfde probleem.

Verwijderd

4 keer piepjes... ligt toch aan de VideoCard???

stop er is een PCI videocard in.....

Verwijderd

Topicstarter
oke zal proberen. en als ie het dan nog niet doet help me dan verder.

Verwijderd

Volgens mij moet je hem gewoon openmaken, de PCI/AGP kaarten even goed aandrukken, en controleren dat de fan van de CPU draait.

Vooral AGP kaarten willen er nog wel eens een beetje uitsukkelen. Bekijk die maar extra nauwkeurig.

Succ6 !! ;)

Verwijderd

Woeps,
5 postings tegeljk :)

Verwijderd

Topicstarter
ben zo terug mzzl.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:27 schreef mesonyx het volgende:
Vertel eens wat voor merk en type het is.

Maar als een Asus AV7-133 dit doet is er geen DRAM geinstalleerd of gedetecteerd.
over dom gesproken, hij heeft een P2 en jij praat over een A7V

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Okee, kijk ff na wat voor mobo je hebt, dat geeft ons al een hoop info extra.

Grtzz Theuno

:7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Duw gelijk je RAM(p) goed in je mobo....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

meeste piepjes zijn tog wel standaard, anders komen er strax hele nummers van 4 minuten uit je mobo.... the fan, the fan, the fan is on fire....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er mijn video card 32mb geforce erin gestopt maar weer dezelfde peiepjes.
ik heb een mobo van het merk a-trend.met een p 2 450 .
twee netwerk kaarten 100mbit(voor chello).
verder nix.
maar kan het niet zo zijn dat ze mijn comp gehackt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nooit zo gauw a.u.b zeggen maar .please tweakers help me out.

• BC3 Victim
Comp hack komt meestal niet echt naar buiten als hardware die niet meer werkt. Die kans is eigenlijk uitgesloten.

pak uns een wat oudere videokaart, verder ff helemaal clean starten, dus echt alleen mb, en kijken welke piepjes hij dan geeft.

etc.
Grtz Theuno

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan .maar in plaats van een oude video card heb ik er een nieuwere ingedaan 32 mb geforce en dan nog steeds het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff zeggen wat ik gedaan heb.
ik ben verhuisd.
ik had mijn comp goed draaien totdat ik mijn comp tafel heb meegenomen en hem daar op gezet heb.
het kan toch niet zo zijn dat van een klein stukje van 2 meter je comp verslepen(zonder de kabels er aan)(en er dan er weer op)je comp er van naar de kl**te gaat.

• BC3 Victim
Nu wordt het tijd om de bios te clearen, dat kan met een jumper. kijk in het handboek welke..
wil weleens helpen.
Als wij zeggen kaal opstarten dan moet ALLES eraf: muis, keyboard, floppy, hdd, cdrom... :
alleen mobo, cpu, [pci]videokaart en een dimm..

suk6

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik dat doe dan moet volgens jou het probleem opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik dat doe moet volgens jou het probleem opgelost zijn??

Verwijderd

Topicstarter
kee beetje dubbel zinnig maar ik meen het wel.

• BC3 Victim
misschien..soms heeft een bios een optater nodig..
maar dan weten we dat het niet ligt aan de zooi die eraf is..
Het is ook een goed idee om een dimm uit een andere compu te proberen..of de dimm uit het piep device in een werkende te testen.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik zou ook es proberen de rest erop nieuw in te zetten.. cpu er ff uit en er weer in, en hetzelfde met het geheugen... BIOS chip ff aandrukken.... waarschijnlijk is er iets losgerammeld tijdens het verschuiven ofzo...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Akoestische foutmeldingen:

Voortdurende pieptoon: Voedings storing
Korte piepjes: defecte hoofdprint
1x lang: DRAM refresh uitgevallen
1x lang, 1x kort: Hoofdprint, timer of Basic ROM
1x lang, 2x kort: Video controller ofvideo geheugen
2x lang, 1x kort: Syngronisatie video adapter
2x piep: Pariteitsfout in geheugen
3x piep: Fout in 64kB basis geheugen
4x piep: Counter
5x piep: Videogeheugen of defecte processor
6x piep: Timer of PIC, toetsenbord processor
7x piep: Virtuele modus
8x piep: Fout bij schrijven naar videogeheugen
9x piep: ROM BIOS checksum niet correct

Heb je hier wat aan?

B-)

Verwijderd

Topicstarter
kee zal ik proberen (mark)ik zal de afloop wel posten en dan zul je wel zien of het gelukt is.
ik hoop het wel want is echt k*t als je allemaal utp''s door je huis hebt getrokken naar je server en dan naar de zolder om daar lan party''s te geven en via een hub naar de woonkamer naar mijn dual p3 500mhz en dan er achter komen dat de server het in een keer niet meer doet,en dat je dan een ander utp-tje moet trekken om toch op internet te komen.sorry voor dit slap gel*l maar ik moest het ff kwijt,zodat jullie wete hoe ik me voel en/of jullie meer reply''s kunnen geven op mijn probleem.b.v.d.

cya......:z:z:z:z:z:z:z

Verwijderd

Topicstarter
ga nu pitte zal morgen probereb het evel te vinden,lukt het me niet,tot straksss!
Pagina: 1