Toon posts:

[BC3] Arg , constant buffer underruns door geen DMA

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon in Win ME mijn DMA voor m''n drives niet enabelen of in device manager staat er een rood kruis over en werken ze niet meer . Op m''n vorig mobo moest ik hiervoor VIA DMA-tool installeren maar dit lukt mij niet meer . Wie kan me helpen want dit is erg kut zowel om te schrijven als om te lezen .

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dak zo zaag maar plz help mij , een re-install van Windows is GEEEEEEN optie . Leg anders uit hoe ik die DMA-tool er moet op krijgen want bij het MSI mobo zat zo geen installer en bij het Asus wel .

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding van mijn mobo moet ik bij de 4-in-1 drivers bij het installeren 4 opties kunnen aanvinken , wel ik kan er maar 2 nemen VIA Inf drivers en VIA Vxd drivers . Er zouden nog 2 andere moeten bijzitten met onder andere die die DMA enabelen .

Verwijderd

RUSTIG GEEN PANIEK

doe je toch even de nieuwe 4in1 halen hier bij tweakers dan heb je heb helaam compleet maar meestal is dit een tekan dat windows op zijn end loopt sorry ik format altijd even

Verwijderd

Topicstarter
Wel , ik heb de nieuwste VIA driverz en Windhoos doet dit al van in het begin met elk mobo . Ik krijg gewoon die DMA-tool er niet op en die zat bij m''n Asus met de mobo-drivers bij . Bij MSI dus niet en ik krijg er maar geen DMA op . Ik kan verdomme nog niet vloeiend Diablo 2 spelen omdat ie lastig van de CD-rom leest .

Verwijderd

wat voor cdrom is het dan en staat in de bios ook dma aan en niet pio mode 3of zo want dan kan je het niet aan zetten

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Asus 40X en een Plexwriter 12/10/32A . In de BIOS staat alles goed . Windhoos wil DMA aanzetten maar dan verdwijnen de drives gewoon maar niet meer in device manager . Ik snap hier echt geen reet meer van en sprijtig genoeg heb ik enkel Win2K NL , moest ik ENG hebben zou ik die erop zetten .

Verwijderd

Installeer anders van VIA de Busmaster 3.11 beta. Die moet je dan als Miniport driver installeren Deze werkt ook goed met branders. Bij zit er een udma33 schijf bij de kabel van de Ricoh brander, geen probleem.

http://www.viahardware.com/download/580_3011.EXE

Succ5 ;)

Verwijderd

twee keer aan vinken dan werkt het wel
dus een keer aan vinken en dan nog een keer en dan restarten

Verwijderd

Topicstarter
Okay , het is dus gelukt met die miniport drivers , dit bleek dus de nieuwe versie van het VIA DMA-tool te zijn . Het ziet er echt gelikt uit tov dat lelijk blauwe ding dat het vroeger was . Nog eens welbedankt voor al jullie hulp !

Verwijderd

okiedo
;)
Pagina: 1