De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Die goede AMD dual moederborden komen voor het einde van dit jaar, want dan koop ik er een! En dat betekent dat er een is van Asus zonder SCSI die de Athlon 4 ondersteundOp vrijdag 18 mei 2001 21:25 schreef iefje het volgende:
Schijnt dat die Tyan mobo''s harstikke instabiel zijn.... pfff.... en dat voor een server.... ach ja, voor weinig geld kun je vaak nooit het beste hebbenMoet je dus een intel kopen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zo gezegd, zo gedaan.
Eind dit jaar voor die mooie borjes.
Ach ja dan weet ik in ieder geval wat ik met mijn kerstbonus kan doen.

Nou noch effen wachten dus, cya later
http://www.tweakers.net/nieuws/16477
(op tweakers stond niets
Asus komt dus met een plankje, Tyan (uiteraard) en nog twee andere bedrijven.
Professioneel Hyves-weigeraar
Als je nou eens met rechts op die smylie drukt en dan op eigenschappen klikt, zie je dat ie gewoon naar een plaatje linkt...Op vrijdag 18 mei 2001 23:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
leuke smylies zeg wat is daar de code voor
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
dat heb je bij elke smilie ook de smilies die je bij got ziet allemaal gifOp vrijdag 18 mei 2001 23:52 schreef Taro het volgende:
[..]
Als je nou eens met rechts op die smylie drukt en dan op eigenschappen klikt, zie je dat ie gewoon naar een plaatje linkt...
Ook zijn de prestaties van dit dual bord GOED !!!!!
eerste tests tonen aan dat dit bord met 2 processoren 1,9 keer zo snel draait als een single processor, terwijl dit bij de intel -varianten maar 1,5 keer sneller is !!!!!
Met andere woorden DIT BORD WORDT VAN MIJ !
GRTZ
Dit heb ik dus ook gehoord en met die extreme bijna prestatie verdubbeling hoop ik dus dat er een voor tweakers betaalbaar bordje komt, met b.v. IDE raid, netwerk en fire wire ingebouwd. Die 64 bit slots zouden ook wel mooi zijn. En dan voor net onder de duizend piekjes of zo. (lijkt mij een reele prijs)Op zaterdag 19 mei 2001 00:18 schreef mvanderkruk het volgende:
Op de CEBIT heb ik een tijd met een paar personen van de testafdeling van TYAN staan praten, zij denken dat wanneer alle kinderziektes (die overigens alle moederborden hebben) verholpen zijn dit bord net zo stabiel, dan wel stabieler gaat draaien dan de intel dual-varianten.
Ook zijn de prestaties van dit dual bord GOED !!!!!
eerste tests tonen aan dat dit bord met 2 processoren 1,9 keer zo snel draait als een single processor, terwijl dit bij de intel -varianten maar 1,5 keer sneller is !!!!!
Met andere woorden DIT BORD WORDT VAN MIJ !

Deze borden zullen niet zozeer meteen de servermark overnemen maar zeker in de high end workstations van vele grote maar niet de grootste OEM terugkomen. En dus ook in mijn systeempje. Lekker snel rippen en 3D studio maxen.
Verwijderd
/me vervangt tot die tijd ff zijn p3 door een tb1200
Iedere athlon kan zijn eigen processor cache namelijk gebruiken en de SMP van de processoren is gewoon stukke beter. Bij intel moet je twee 1 MB Xeon procs kopen, bij AMD 2 512 Kb procs, voor de zelfde effectieve processor cache.
Verwijderd
We hebben trot dus ver:
asus,tyan,msi de vierde tja misschien wel supermicro

Lees net op tweakers dat naast Tyan en Asus ook MSI

Zal het dan toch gebeuren, PiefPoefPaf een Dual in Augustus
Hopelijk zit MSI er meteen bovenop met een minder dure dual plank.
Ik heb nog steeds niet echt veel vertrouwen in MSI bordjes, geef mij maar een Asus of Abit...Op zaterdag 19 mei 2001 20:27 schreef Femme het volgende:
Hopelijk zit MSI er meteen bovenop met een minder dure dual plank.

ik zie hele mooie PCI slotjes wie volgt.
Happy Blessings <3
Verwijderd
Verwijderd
quote van hardocp:
SPY PHOTOs!! Tyan Dually Goodness is captured at the AMD Road Show. Here are a few comments from "daemorhedron" of Silicon Jesters. The picture is not that good...but you can still see the "NDA" written on the chipset.
had ook een 66 Mhz PCI slot en deze niet.
Misschien heeft AMD wel een heel strak refference design plankje gemaakt.
Maar ja het kan natuurlijk ook gewoon een vroege build zijn.
Is er trouwens al iets bekend over de speciale voedingen die deze mammaplankjes nodig hebben? En welke prikproducenten zich hiermee bezig gaan houden?
Ik hoop dat Delta ook zo''n ding gaat maken.
Hieronder de belangrijkste feiten:
AMD Athlon Pro C (2x 1,2 GHz of 2x 1,33 GHz)
Tyan Motherboard (5x PCI, 1x AGP, 2 seriele/1 parallele Highspeed I/O, 4 x USB max. 2 GB RAM)
256 MB DDR-SDRAM PC2100
Nvidia GeForce2 Pro
18 GB U160 SCSI HDD IBM,
40x speed Plextor/Toshiba CD-ROM SCSI
Creative Labs SB Live Player PCI
Tower ATX met actieve CPU-Koeling, 300 W voeding
...
Enigszins merkwaardig is dat de voeding maar 300 Watt heeft daar men altijd van mening was dat een voeding van 460 Watt nodig was. De prijs ligt rond de 6550 gulden (2x 1,2 GHz) en 7000 gulden voor 2 1,33 GHz processoren.
bron : http://www.roas-computers.nl/AMD_Nieuws.html
Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben tot een Abit or MSI zo''n plank voor de SOHO markt gaat maken
Oh ja...en onze Tbirds gaan dus niet werken hierop...