De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
HDD beschadigd door klappen te geven op de kast? Lijkt me niet... tenzij het een oud beessie is.... maar de meeste harde schijven kunnen HEEEEEEL wat hebben... kep een keer een hdd laten lazeren op plavuizen van zo''n 1,5 meter hoogte.... no problem...Op vrijdag 18 mei 2001 19:16 schreef TWBMS het volgende:
ok, ik heb een klein probleem.
de pc van mijn zussie is een beetje stukkie.
Hij wou op een gegeven moment niet meer opstarten. Nou geef ik haar de schuld er van omdat de cooler van haar CPU ''bromt''. Ze slaat/sloeg steeds tegen de pc aan, nu denk ik dat ze de HD heeft beschadigt. Maar dan zou de Pc in ieder geval moeten opstarten.
als je hem aan zet dan gebeuren de volgende dingen:
- HHD lampie blijft aan ( die rode)
- geen beeld
- er is stroom op het mobotje
Alles zit goed aangesloten ( net nog alles losgehaald en weer vast gezet). Aan het geheugen light het ook niet (los gehaald en weer vast gezet. er zit een nieuwe cooler op.
weten jullie wat er mis is, als jullie meer info willen zeg het dan in dit forum, ik zal zo snel mogenlijk antwoord geven.
Werkend kunnen ze wat minder hebben, maar gewoon van een klap op de kast geven mag een HDD niet kapot gaan (als het ding 5 jaar oud is volgens mij nog niet eens)
koop gelijk ff een nieuwe fan voor je proc.
Het zou de videokaart kunnen zijn, aangezien je geen beeld krijgt. Of misschien de VGA-kabel die los zit.
Controleer ook je geheugen goed, vervang het (tijdelijk) of stop het even in een ander bankje.
Tijd terug had ik nog een p200, met een 8,4 gig schijf, ik was een keer vet pissed dus trap tegen die pc aan, gelijk krrk,krrk,krrk schijf was helemaal gaar, de gekste errors.
Laatst op school zo''n swap disk laten stuiteren, ook naar de klote.
( hé stukke pc, leuke stroom cooler, vast zetten en aansluiten, lekker rustig)
specs: het is een amd k-6 200 ( als ik het me goed herrinner) weet niet wat voor mobotje, eh video is een diamond stealth 2000 pro9 kreng is niet stuk te krijgen), 64 mb ram, 4gb (kan netniet lezen)
as jullie/iemand een oplossing weet graag, vertel het me. het maakt niet uit hoe vaag het klinkt.
beesie is al 5+ , maar om mijn zussie nou de op mijn pc te gaan laten... get my drift???)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Plaats de HDD eens in je eigen pc, kijk eens of die het wel doed. Misschien is er een jumper uit geschoten, doet ook niet echt lekker. Hij moet namelijk wel op Master staan.
[check het toch ff, je weet maar nooit]
[ik zal hem weer and de praat krijgen, eh, maar eerst ff slapen] als jullie nog vage of goed door dachte ideeen hebben vertel ze me dan ff.
- geheugen niet goed vastgeklikt kan er dan uitvallen
- hdd crasht makkelijk als pc aan is.
- stekkertjes kunnen loslaten
- jumpertjes kunnen eruit vallen
- met niet al te strak klemmetje kan de CPU koelvoet eraf flikkeren
- insteekkaarten kunnen uit slot/bus trillen
- ligt er niks op de bodem van de kast?
- mobo kan een flinke optater hebben gekregen, als er 1 onderdeeltje was wat niet goed kontakt maakte dan zorgt een klap op de pc er wel voor dat dat kontakt flink gaat flikkeren, en dat vind geen enkel mobo lekker.
Probeer je geheugen eens aan te drukken of om te wisselen. Denk wel aan een polsbandje. Als je dit niet hebt moet je het metaal van je kast vasthouden als je met je andere handje aan het geheugen komt.
Probeer anders het volgende:
Trek de IDE kabel van je harde schijf los en laat PC van flop opstarten. Maar ik weet bijna zeker dat je HD niet kapot is. die wordt pas veel later aangesproken als je al beeld hebt.
Success en meld even of je verder bent gekomen.

Sorry had even een post hier van PeeWee gemist. beschouw deze post als niet geschreven, alhoewel ik ervan overtuigd blijf dat je geheugen de schuldige is.
Ik denk toch echt dat het met die bios te maken heeft. hmm, zal nog ff die schijf in mijn pc parkeren, kijken of ie het doet.
hij doet niks, je schrikt je dood.
Heb zelfs een keer mijn mobo opgestuurd, omdat ik d8 dat ie stuk was bleek mijn dimmetje gewoon los te zitten
Op zaterdag 19 mei 2001 03:25 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Ik neem aan dat je geen MOBO piepjes hoort.
Probeer je geheugen eens aan te drukken of om te wisselen. Denk wel aan een polsbandje. Als je dit niet hebt moet je het metaal van je kast vasthouden als je met je andere handje aan het geheugen komt.
Probeer anders het volgende:
Trek de IDE kabel van je harde schijf los en laat PC van flop opstarten. Maar ik weet bijna zeker dat je HD niet kapot is. die wordt pas veel later aangesproken als je al beeld hebt.
Success en meld even of je verder bent gekomen.[afbeelding]
Sorry had even een post hier van PeeWee gemist. beschouw deze post als niet geschreven, alhoewel ik ervan overtuigd blijf dat je geheugen de schuldige is.
Zie ik daar nou dat mannetje van Coolspot
leg even uit?al voortgang met het systeempje. Probeer ergens even een Dimmetje te lenen. dan weet je het zeker.
PS: ik heb dat ook een keer gehad, mijn dimmetje los. dat is wel zo vervelend.
want hij is stuk.