[BC3] need some help

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ok, ik heb een klein probleem.
de pc van mijn zussie is een beetje stukkie.
Hij wou op een gegeven moment niet meer opstarten. Nou geef ik haar de schuld er van omdat de cooler van haar CPU ''bromt''. Ze slaat/sloeg steeds tegen de pc aan, nu denk ik dat ze de HD heeft beschadigt. Maar dan zou de Pc in ieder geval moeten opstarten.

als je hem aan zet dan gebeuren de volgende dingen:
- HHD lampie blijft aan ( die rode)
- geen beeld
- er is stroom op het mobotje
Alles zit goed aangesloten ( net nog alles losgehaald en weer vast gezet). Aan het geheugen light het ook niet (los gehaald en weer vast gezet. er zit een nieuwe cooler op.

weten jullie wat er mis is, als jullie meer info willen zeg het dan in dit forum, ik zal zo snel mogenlijk antwoord geven.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 18 mei 2001 19:16 schreef TWBMS het volgende:
ok, ik heb een klein probleem.
de pc van mijn zussie is een beetje stukkie.
Hij wou op een gegeven moment niet meer opstarten. Nou geef ik haar de schuld er van omdat de cooler van haar CPU ''bromt''. Ze slaat/sloeg steeds tegen de pc aan, nu denk ik dat ze de HD heeft beschadigt. Maar dan zou de Pc in ieder geval moeten opstarten.

als je hem aan zet dan gebeuren de volgende dingen:
- HHD lampie blijft aan ( die rode)
- geen beeld
- er is stroom op het mobotje
Alles zit goed aangesloten ( net nog alles losgehaald en weer vast gezet). Aan het geheugen light het ook niet (los gehaald en weer vast gezet. er zit een nieuwe cooler op.

weten jullie wat er mis is, als jullie meer info willen zeg het dan in dit forum, ik zal zo snel mogenlijk antwoord geven.
HDD beschadigd door klappen te geven op de kast? Lijkt me niet... tenzij het een oud beessie is.... maar de meeste harde schijven kunnen HEEEEEEL wat hebben... kep een keer een hdd laten lazeren op plavuizen van zo''n 1,5 meter hoogte.... no problem...
Werkend kunnen ze wat minder hebben, maar gewoon van een klap op de kast geven mag een HDD niet kapot gaan (als het ding 5 jaar oud is volgens mij nog niet eens)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

kijk als je al niet eens meer beeld hebt is het toch wel redelijk fout. en alles zit goed aangesloten zeg je. ik zou in ieder geval ff proberen je CMOS te clearen, dat moet met een jumpertje op je moederbord. voor de rest misschien ff alles loshalen en weer vastzetten. het liefst ff 1 voor 1 weer terugzetten en tussentijds ff testen.
koop gelijk ff een nieuwe fan voor je proc.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je reserve onderdelen in huis hebt, maar probeer eens een paar dingen te vervangen.

Het zou de videokaart kunnen zijn, aangezien je geen beeld krijgt. Of misschien de VGA-kabel die los zit.

Controleer ook je geheugen goed, vervang het (tijdelijk) of stop het even in een ander bankje.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Nou, ik heb toch slechte ervaringen met schokken en hd''s.

Tijd terug had ik nog een p200, met een 8,4 gig schijf, ik was een keer vet pissed dus trap tegen die pc aan, gelijk krrk,krrk,krrk schijf was helemaal gaar, de gekste errors.

Laatst op school zo''n swap disk laten stuiteren, ook naar de klote.

• BC3 Victim
ik heb geen idee wat er is gebeurt, zo als ik al zei het is de pc van mijn zusje. Ik kan nou een maal niet door muren kijken wat ze aan het doen is met dat ding. Ik denk niet dat het aan de video ligt, als het alleen daar al lag dan hoorde de rest van de pc gewoon op te starten. ( jeweet wel al die kkrr en bliepjes, zelfd de num lock gaat niet aan). Dit probleem was al een keer eerder gebeurtmaartoen kon ik het oplossen door tegen een paar connecties te drukken. om een of andere vage reden deed ie het toen weer. en ik heb al een eh... andere cooler.
( hé stukke pc, leuke stroom cooler, vast zetten en aansluiten, lekker rustig)

specs: het is een amd k-6 200 ( als ik het me goed herrinner) weet niet wat voor mobotje, eh video is een diamond stealth 2000 pro9 kreng is niet stuk te krijgen), 64 mb ram, 4gb (kan netniet lezen)

as jullie/iemand een oplossing weet graag, vertel het me. het maakt niet uit hoe vaag het klinkt.
edit:
beesie is al 5+ , maar om mijn zussie nou de op mijn pc te gaan laten... get my drift???)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BlauweFles
  • Niet online
Wat d8 je van de hd kabels. Druk die eens goed aan.

Plaats de HDD eens in je eigen pc, kijk eens of die het wel doed. Misschien is er een jumper uit geschoten, doet ook niet echt lekker. Hij moet namelijk wel op Master staan.

• BC3 Victim
duh.....

[check het toch ff, je weet maar nooit]

• BC3 Victim
nope dat was niet het probleem, heeft iemand anders nog een oplossing?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Lijkt op een mobo die het loodje heeft gelegd... Anders zou ie wel piepen (bij kapotte VGA of geheugen enzo).

• BC3 Victim
ach ja, maar is wel jammer. nu wil mijn zussie staads achter mijn pc internetten.
[ik zal hem weer and de praat krijgen, eh, maar eerst ff slapen] als jullie nog vage of goed door dachte ideeen hebben vertel ze me dan ff.

• BC3 Victim
Klappen op pc is nooit goed:

- geheugen niet goed vastgeklikt kan er dan uitvallen
- hdd crasht makkelijk als pc aan is.
- stekkertjes kunnen loslaten
- jumpertjes kunnen eruit vallen
- met niet al te strak klemmetje kan de CPU koelvoet eraf flikkeren
- insteekkaarten kunnen uit slot/bus trillen

- ligt er niks op de bodem van de kast?

- mobo kan een flinke optater hebben gekregen, als er 1 onderdeeltje was wat niet goed kontakt maakte dan zorgt een klap op de pc er wel voor dat dat kontakt flink gaat flikkeren, en dat vind geen enkel mobo lekker.

• BC3 Victim
Ik neem aan dat je geen MOBO piepjes hoort.

Probeer je geheugen eens aan te drukken of om te wisselen. Denk wel aan een polsbandje. Als je dit niet hebt moet je het metaal van je kast vasthouden als je met je andere handje aan het geheugen komt.

Probeer anders het volgende:

Trek de IDE kabel van je harde schijf los en laat PC van flop opstarten. Maar ik weet bijna zeker dat je HD niet kapot is. die wordt pas veel later aangesproken als je al beeld hebt.

Success en meld even of je verder bent gekomen.Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/coolman.gif

Sorry had even een post hier van PeeWee gemist. beschouw deze post als niet geschreven, alhoewel ik ervan overtuigd blijf dat je geheugen de schuldige is.

• BC3 Victim
heb net de cmos geleed via de jumpers. het rode lichie is nu uit met opstarten. zal eens verder kijken straks of s''avond.

• BC3 Victim
;( ik geef het op. ik heb alles weer goed aangesloten. alle jumpers nagedrukt,stekers, plugen, bios 2x geleegd en hij doet nog niks.

Ik denk toch echt dat het met die bios te maken heeft. hmm, zal nog ff die schijf in mijn pc parkeren, kijken of ie het doet.

• BlauweFles
  • Niet online
Verwissel ook even de dimmetjes, dit heb ik namelijk ook al een paar keer gehad.

hij doet niks, je schrikt je dood.

Heb zelfs een keer mijn mobo opgestuurd, omdat ik d8 dat ie stuk was bleek mijn dimmetje gewoon los te zitten :(

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zaterdag 19 mei 2001 03:25 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Ik neem aan dat je geen MOBO piepjes hoort.

Probeer je geheugen eens aan te drukken of om te wisselen. Denk wel aan een polsbandje. Als je dit niet hebt moet je het metaal van je kast vasthouden als je met je andere handje aan het geheugen komt.

Probeer anders het volgende:

Trek de IDE kabel van je harde schijf los en laat PC van flop opstarten. Maar ik weet bijna zeker dat je HD niet kapot is. die wordt pas veel later aangesproken als je al beeld hebt.

Success en meld even of je verder bent gekomen.[afbeelding]

Sorry had even een post hier van PeeWee gemist. beschouw deze post als niet geschreven, alhoewel ik ervan overtuigd blijf dat je geheugen de schuldige is.
offtopic:
Zie ik daar nou dat mannetje van Coolspot :) dat was echt een zekerz lauw spel :)

• BC3 Victim
Coolspot die mis ik even.

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/bounce/anim-jjd.gifleg even uit?

al voortgang met het systeempje. Probeer ergens even een Dimmetje te lenen. dan weet je het zeker.

• BC3 Victim
Hij doet helemaal niks meer. heb vandaag ff de harde schijf geprobeerd in mijn eigen pc. Ding loopt als een trein. Ik hoor geen biebjes, geheugen zit vast en heb ze al omgewisseld. Zal zondag ff de video kaart in die van mij steken. Maar ik begin nu echt te geloven dat ie het begeven hebt. de stroom doet het, maar hij wil niet opstarten. net of de Bios leeg is, maar dat kan niet want dat is een ROM. CMOS ook niet, want dan hoor je een vaag bericht te zien dat je cmos is leeg gehaald is, of dat bepaalde instellingen niet goed zijn.

PS: ik heb dat ook een keer gehad, mijn dimmetje los. dat is wel zo vervelend.

• BC3 Victim
jongens bedankt voor de hulp, ik zie wel of ik een nieuw mobotje op de kop kan tikken.
want hij is stuk. :(

Pagina: 1