[BC3] Pc is even van de wereld

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een nieuwe pc en toen heb ik mijn oude pc aan mijn ouders gegeven , afijn mijn oude pc staat hier nog op de grond in mijn kamer(onder stroom) en we zitten hier ook in de verbouwing.

Nu is laatst de stroom ff van het huis gegaam i.v.m leidingen aanleggen enzo en daarna weer erop gegaan.

De pc doet nu vrij weinig meer, althans hij gaat nog wel aan, maar de monitor blijft steeds ''override DPMS'' geven.

Zou dit te maken kunnen hebben dat de stroom er ineens weer op is gezet of zit er gruis van de verbouwing ergens in misschien(voor zover ik kan zien niet).

Ik vind het lullig voor ze als ze iets ervoor moeten kopen, want ze hebben me ook voor mijn nieuwe computer gesponserd..

Verwijderd

Kan je de kast openschroeven?

Verwijderd

Zijn er kasten die je niet open kan schroeven (of draaien of drukken of iets) dan? Effe afgezien van die apple van dat andere topic...

Verwijderd

stekker eruit, CMOS resetten, 2 minuten wachten, en weer proberen. Anders misschien een voedingsprobleem.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Of misschien het scherm dat niet goed verbonden is... |:(

En voor de rest kan het je voeding zijn, of je mobo, of je CPU, of je VGA! Alhoewel je bij de laatste twee error-beeps zou moeten krijgen (afhankelijk van het moederbord).

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Klinkt als een dood mobo. Vervang dat maar eens (als je ergens een geschikt bord hebt rondslingeren).

• RgR
  • Laatst online: 21-02 15:31

RgR

Override DPMS krijg je als de monitor geen signaal van de PC krijgt. Wat doet de PC als je hem aan zet? Gaan er lampjes branden, hoor je piepjes, ratelt de harde schijf? Als het ''klinkt'' alsof hij gewoon opstart zou er bv iets met de videokaart kunnen zijn, of de kabel stuk / niet goed aangesloten?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:13 schreef Ledo het volgende:
Zijn er kasten die je niet open kan schroeven (of draaien of drukken of iets) dan? Effe afgezien van die apple van dat andere topic...
Ik bedoelde dat ie ervaring heeft met het openschroefen van kasten.
Als ik zeg dat hij zo en zo moet doen, dan kan hij als hij niet weet wat hij doet de hele boel kapotmaken.

Als hij het wel kan dan moet hij eens opstarten met alleen het moederbord, processor, geheugen en videokaart aangesloten. De rest er even de kabeltjes van losmaken.

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
ik heb hem al opgemaakt maar ik zie niets bijzonders.

Als ik opstart hoor ik de hard disk even ratelen maar hij gaat niet verder om het OS op te starten..

Ik krijg dus ook niets op mijn scherm, van bios info of wat dan ook....

De kabel van de monitor is de hele tijd onveranderd blijven liggen en de stekker van de monitor is ook niet kapot of beschadigt..

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
kan ik niet de Cmos resetten..

dat ging toch met een jumpertje die moet je dan ergens in zetten, en dan de stroom er weer op?

Verwijderd

Of de battery er even uithalen..

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem met een pc van mij.

Hij start gewoon op als ik hem aanzet, ik hoor de bekende piep als hij volgens mij windows gaat starten maar op het beeldscherm alleen maar Override DPMS. Ook brand er een ligtje op mijn moederbord.

Ik heb al geprobeerd om de pc alleen op te starten met moederbord, proccie, ram en dan geeft hij ook override DPMS.

Kabels zijn gechecked en zitten goed vast, lijkt me stug dat hij van een aansluiting op de ene comp naar de andere comp kapot is gegaan.

Ook heb ik de battery van de CMOS er even uitgehaald, maar moet je dan ook eerst de stekker uit de pc halen, de battery er 2 volle minuten uit halen en dan terug stoppen? Of kan het alleen met die jumper?

Zou, na de 'echte' reset CMOS, het dan aan de VK moeten liggen??

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 18:14

Abu

Abu!

Wow, een uber-kick!

Insanus sum

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de hangen en opstarttroubleshooter eens door en probeer anders eens een ander OS te booten.

overigens is een topic van 4 jaar oud kicken niet echt geweldig :P

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
maybe een andere monitor :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De TS had al een brakke topic gemaakt zonder enige specs. Die [BC3] geeft aan dat dit meer dan 4 jaar oud is, het verdient beter (meer rust) dan om even brak zonder specs geschopt te worden.

Zie ook GOT Huisregels

- geen oude koeien zomaar schoppen tenzij je iets nuttigs bij te dragen hebt ("ik heb dit probleem ook" is GEEN nuttige bijdrage :o )
- wees volledig, post specs, driverversies etc.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.