De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
di 768MB
waarom weet ik ook niet, als iemand dit wel weet leer ik ook nog eens iets bij!
Voordat 512mb vol is..
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Als je zelden de volle 512 of meer nodig hebt zou ik de swap door win zelf laten regelen.
Dan wordt de minste hd ruimte door je swap gebruikt.
Als je echt veel mem gebruikt, effe kijken hoeveel en daar de swap op instellen.
Waarden als 1.5* of 2* ram lijken me overdreven.
Een idee is misshien 0.5 - 1x ram + 10%, dus iets va 256-300 of 550-560 Mb.
Die 10% omdat win altijd het een en ander in swap wil zetten, zodat je de rest overhoud om je volledige ram ook nog eens op swap te zetten
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
En dus niet 1,5 of 2x lijkt mij..
Open Task Manager, ga met alle programma''s en services aan de slag die je nodig hebt in 1 keer en bekijk na een dag de Peak Commit Charge. Dat is de maximale hoeveelheid geheugen die je gebruikt hebt. Trek daar 512 MB van af (RAM) en wat je overhoudt stel je als Minimale grootte van je Swap file in. De maximale grootte houd je vrij. Dit is beter dan een fixed swap want hij biedt altijd een ontsnapping naar boven. De kans dat dit gebeurt is klein dus in de praktijk heb je een fixed swap.
Windows 98 is gewoon een ramp in geheugenbeheer. Als je alleen spellen doet in Win98 zou ik zeggen zet je swap UIT.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja, uitzetten. Uitschakelen. Disebelen. Kenselen.Op vrijdag 18 mei 2001 13:15 schreef Je_Suis het volgende:
Uitzetten??
Control Panel > System > Performance > Virtual Memory > Disable Virtual Memory.
Moet kunnen met 512 RAM. Spul dat meer nodig heeft moet je sowieso onder Win2k draaien.
Imperfectionist.
ConservativeSwapfileUsage=1
Windows zal dan je swapfile niet gaan gebruiken totdat je ram bijna op is
Meer tricks nodig?
Zie :
http://members.aol.com/AXCEL216/newtip98.htm
Verwijderd
Mijn advies: Uitzetten.
Verwijderd
Natuurlijk wordt je harde schijf gecached. Maar dat is erg weinig in vgl. met 512MB geheugen. Dus GEEN swapfile en de cache (met bijvoorbeeld tweakall) op maximaal zetten. (Ook van de CD-ROM ed.)
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Regel is 0.5x...
Er IS geen absolute (1/2 wortel Pi)/weersverwachting * Schijfgrootte regel. :(
Ik heb op mijn i486 met 4 MB een vaste swap file van 4 MB ingesteld en op mijn Duron een vaste swap van 384 MB.
Welterusten... :Z:Z
Ik geloof dat final fantasy 7 dit in elk geval doet, maar ik heb het ook al vaker gezien bij andere programma''s
/me == 42
Voor dat je je geheugen vol hebt en dan nog es 512MB swap op hebt.....
Ik hen met 256MB intern de swap op 512 en die is eigenlijk nooit meer dan 10-20% vol.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO