[BC3] 512MB en dan pagefile???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb nu geheugen van 512MB in mijn PC.... Wat is nu aan te raden mbt de pagefile size in zowel win98 als win2000???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

de regel zegt 1.5* het ramgeheugen,
di 768MB

waarom weet ik ook niet, als iemand dit wel weet leer ik ook nog eens iets bij!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik zou hem gewoon op auto laten staan bij die hoeveelheid..

Voordat 512mb vol is..

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Dat zou ik niet doen, dan heb je alleen maar kans dat je pagefile teveel fragmenteert. Ik heb 256 en een vaste pagefile van 100 Mb, bij mijn weten heb ik die pagefile nog nooit helemaal in gebruik gehad.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55

Tacoos

i am i

Ligt eraan wat je met je pc doet.
Als je zelden de volle 512 of meer nodig hebt zou ik de swap door win zelf laten regelen.
Dan wordt de minste hd ruimte door je swap gebruikt.
Als je echt veel mem gebruikt, effe kijken hoeveel en daar de swap op instellen.
Waarden als 1.5* of 2* ram lijken me overdreven.
Een idee is misshien 0.5 - 1x ram + 10%, dus iets va 256-300 of 550-560 Mb.
Die 10% omdat win altijd het een en ander in swap wil zetten, zodat je de rest overhoud om je volledige ram ook nog eens op swap te zetten

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Tis denk ik wel zo, hoe groter je interne mem, hoe minder groot je page file word..

En dus niet 1,5 of 2x lijkt mij..

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

WIndows 2000:

Open Task Manager, ga met alle programma''s en services aan de slag die je nodig hebt in 1 keer en bekijk na een dag de Peak Commit Charge. Dat is de maximale hoeveelheid geheugen die je gebruikt hebt. Trek daar 512 MB van af (RAM) en wat je overhoudt stel je als Minimale grootte van je Swap file in. De maximale grootte houd je vrij. Dit is beter dan een fixed swap want hij biedt altijd een ontsnapping naar boven. De kans dat dit gebeurt is klein dus in de praktijk heb je een fixed swap.

Windows 98 is gewoon een ramp in geheugenbeheer. Als je alleen spellen doet in Win98 zou ik zeggen zet je swap UIT.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• BC3 Victim
Uitzetten??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 18 mei 2001 13:15 schreef Je_Suis het volgende:
Uitzetten??
Ja, uitzetten. Uitschakelen. Disebelen. Kenselen. :)

Control Panel > System > Performance > Virtual Memory > Disable Virtual Memory. ;)

Moet kunnen met 512 RAM. Spul dat meer nodig heeft moet je sowieso onder Win2k draaien.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ja uitschakelen na 320 mb heb je echt geen page file meer nodig... en de regel is niet 2.5 of 2 het is x 0.5 vb. als je 128 mb hebt kan je het beste 190 min en max doen. (heb je ook minder last van hdd die de page kleiner of groter maakt)

Imperfectionist.

• BC3 Victim
Bij Norton zeggen ze voor het beste resultaat moet je comlete fysieke RAM 1 x in je pagefile passen, op die manier kan de computer het beste werken. Bovendien als je de pagefile met norton system optimalization wizard laat configgen, dan zet norton de pagefile helemaal aan het begin van je schijf (snelste plaats) dat scheeld ook weer iets. Met 512 MB gebruik je hem wel heel heel heel heel heel heel erg weinig, maar dat maakt niet uit. wat is 512 MB ruimte nou als je tig x tig gig hebt. :+ :+

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je Win9X/ME hebt en veel memory (512+ Ram) dan kun je in system.ini de volgende regel toevoegen onder het kopje [386Enh]

ConservativeSwapfileUsage=1

Windows zal dan je swapfile niet gaan gebruiken totdat je ram bijna op is

Meer tricks nodig?

Zie :

http://members.aol.com/AXCEL216/newtip98.htm

Verwijderd

zet je wissel bestand op 4 tot 8Mb 512 Mb is genoeg en als win meer nodig heeft laat hij het wel weten

• BC3 Victim
Ik zou de de pagefile ook uitzetten. Waarschijnlijk heb je MEER dan genoeg geheugen. Is dit toch niet het geval dan krijg je wel meldingen om je oren.

Mijn advies: Uitzetten.

• BC3 Victim
Ik heb 256 mb en m''n swap uitgeschakeld. Werkt goed. Nooit zegt een of ander programma dat ie meer nodig heeft, dus...

Verwijderd

volgens mij gebruikt windows je geheugen ook om je harddisk te cachen, als je geen swapfile gebruikt houdt windows alle bestanden die je misschien niet direct nodig hebt in je geheugen, zodat er minder ruimte is om je harddisk te cachen --> lagere harddiskprestatie. Gewoon een swapfile dus.

• Killemov
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Waaaat ?!?!

Natuurlijk wordt je harde schijf gecached. Maar dat is erg weinig in vgl. met 512MB geheugen. Dus GEEN swapfile en de cache (met bijvoorbeeld tweakall) op maximaal zetten. (Ook van de CD-ROM ed.)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Regel is 2x...
Regel is 0.5x...

Er IS geen absolute (1/2 wortel Pi)/weersverwachting * Schijfgrootte regel. :(:(

Ik heb op mijn i486 met 4 MB een vaste swap file van 4 MB ingesteld en op mijn Duron een vaste swap van 384 MB.
Welterusten... :Z:Z

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

En dan zijn er nog programma''s die, wanneer je je swapfile uitzet, met een mooie mededeling komen: ''not enough swap space'' of iets dergelijks. :r
Ik geloof dat final fantasy 7 dit in elk geval doet, maar ik heb het ook al vaker gezien bij andere programma''s

/me == 42

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Nee mensen niet zo moeilijk je kan toch zelf wel een schatting maken van wat je nodig denk te hebben. Als je m ergens rond de 512 zet zit je echt RUIM voldoende.
Voor dat je je geheugen vol hebt en dan nog es 512MB swap op hebt.....
Ik hen met 256MB intern de swap op 512 en die is eigenlijk nooit meer dan 10-20% vol.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Trouwens uitzetten kan wel denk ik, maar als je m gebruikt (zou ik toch maar wel doen) is Norton Speed disk wel OK ja, zet m mooi vooraan je schijf.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1