[BC3] waar is het fout gegaan?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was zo net ff in een oude pcm aan het bladeren, toen zag ik een advertentie staan van een computerwinkel.

Ikke dus ff kijken (32 mb pc66 339,- :o )
en toen kwam ik bij de videokaarten, ze hadden daar een stuk of 15 staan en de duurste was : 329,- !!!! en als ik nu in de pricewatch kijk dan kijk ik niet raar meer op als een gf 3 een guldentje of 1250 kost!

Beste mensen, ik snap het niet: waar is het misgegaan? Waarom zijn nieuwe videokaarten relatief gezien zo erg gestegen in de tijd?
terwijl andere producten niet stijgen?

Ik krijg er hoofdpijn van |:(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49
Misschien omdat de videokaarten de afgelopen jaren een gigantische ontwikkeling hebben doorgemaakt waardoor er uiteraard ook gigantische ontwikkelingskosten gemaakt zijn die ze terug willen verdienen. (lange zin....:))

Verwijderd

En misschien omdat er naar videokaarten niet zo veel vraag naar is ipv cpu''s ofzo

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
''tis wat de gek ervoor geeft..

En de reden dat een grafische kaart tegenwoordig veel belangrijker is geworden voor een goede performance van een computer is ook wel een goede..

Zeg nu zelf: wie merkt het verschil tussen een athlon 900 & 1100 in dagelijks gebruik?

Verwijderd

Zal wel een low-budget winkeltje geweest zijn, want in de tijd van het pc-66 mem was mijn mooie videokaart ook een hele dikke 500 gulden.

Ach, wat is er ook mis met een prijs van 1200 gulden? Dat is blijkbaar wat de gek er voor geeft, dus waarom zou je ''em voor minder verkopen?

Verwijderd

Bovendien zijn nu de CPU''s een stuk goedkoper, dus voor de totale pc maakt het weer geen zak uit.

/me weet nog wel dat z''n CPU alleen al 899 gulden was, en dat 50HMz meer voor 1199 verkocht werd, en sneller was er toen nog niet >:)

Verwijderd

Er zijn altijd dure videokaarten geweest.

De eerste 4MB videokaart die uitkwam was ook 1200,-

Man, die had dus wel 16 bits kleuren, he?

Dat was GAAF!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

move -> HA
Pagina: 1