Toon posts:

[BC3] Hoelang blijf je nog nieuwe hardware kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me het volgende af:

Hoelang blijf je nog je hardware vernieuwen?

Ik heb bv. een geluidskaart (Diamond MX300) waar ik erg tevreden over ben en blijf houden zolang hij het doet.
Vandaag bestel ik de Radeon 64Mb ViVo en ben niet van plan ooit een andere videokaart te kopen als hij niet kapot gaat.

Ik bedoel, er is toch een grens wat de oor nog kan horen en het oog kan zien?
Alleen snelheid zou dan misschien nog een reden moeten zijn voor een upgrade? :?

Wat is jullie mening hierover?

(Ik weet niet of dit onder een onzin-topic valt, maar dat merk ik snel genoeg ;) )

Verwijderd

Zolang er nieuwe technologie bij blijft komen waarmee je meer kunt , en dezelfde functie''s sneller kunt afhandelen, ben ik bang dat je blijft kopen.

Mochten wij als consument niks meer uitgeven of minder uitgeven omdat wij het onnodig vinden, dan gaat dat ten koste van de ontwikkeling.
Hardware wordt duurder, want ze moeten toch geld hebben om te blijven ontwikkelen.

Je wordt tegenwoordig wel snel verleid om iets nieuws te kopen, er is namelijk zoveel aanbod.

Verwijderd

Stel,
er komt straks een standaard voor gesproken interactie met de PC, en de hardware daarvoor komt op de geluidskaart.

Of de geluids interface met je audio systeem wordt een nieuwe standaard met digitale aansluitingen...

In dat geval dus ja, dan koop ik weer nieuwe hardware ;)

Verwijderd

ik blijf nieuwe hardware kopen zolang ik het kan betalen :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 10:11 schreef Hawk1 het volgende:
Vandaag bestel ik de Radeon 64Mb ViVo en ben niet van plan ooit een andere videokaart te kopen als hij niet kapot gaat.
Ja... dat dacht ik ook toen ik in ''96 mn 3Dfx Voodoo Rush kaart kocht. 8 MB SGRAM, een Voodoo-chipset, 2D & 3D op 1 kaart (scheelde weer een PCI-slot), TV-out, de perfecte kaart dacht ik!

Kheb er 3 jaar plezier van gehad, maar toen werden de meeste games toch wel ERRUG traag. Overgestapt naar een TNT2 Ultra en natuurlijk dacht ik weer hetzelfde. Totdat ik mn GeForce2 kocht...

Je bent gewoon nooit klaar, het houdt op zodra je ophoudt met Tweaker-zijn. Wanneer dat is, moet je zelf bepalen (als het al gebeurd) maar zolang je actief met PCs bezig bent, ben je gewoon nooit klaar.

De Radeon ViVo 64 MB is trouwens wel een superkaart hoor! Maar geloof me... over een paar jaar trekt ''ie het gewoon niet meer.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:48 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]
Je bent gewoon nooit klaar, het houdt op zodra je ophoudt met Tweaker-zijn. Wanneer dat is, moet je zelf bepalen (als het al gebeurd) maar zolang je actief met PCs bezig bent, ben je gewoon nooit klaar.
Je bent klaar wanneer je geld op is.
Je kunt beter gaan breien ;)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik hou op met HardWare te kopen zodra ik een perfecte systeem heb :) (dus ideale videokaart (GeForce??), ideale geluidskaart e.d.)
Maar wanneer zal dat zijn...?
Sterker nog; Komt er wel zoŽn moment?? Denk het niet :Z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Zo d8 ik een jaar geleden: als ik nu 4x30 GB in RAID-0 koop (samen 120 GB opslag), da''s perfect en hoef ik voorlopig (aantal jaren) niets meer erbij te kopen.
Een paar maanden terug gingen mijn laatste GB''s op aan DivX. Oftewel: vol....

Tijd voor meer >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 11:48 schreef DeepFreezer het volgende:

De Radeon ViVo 64 MB is trouwens wel een superkaart hoor! Maar geloof me... over een paar jaar trekt ''ie het gewoon niet meer.
Maar dan bedoel je toch qua snelheid, niet qua beeld? :?

Zoals ik al zei, kan ik het me voorstellen dat je straks een snellere kaart wilt, maar beeldkwaliteit kan voor het menselijk oog toch nauwelijks nog beter worden?

En hoe zit het met de geluidskaart? Daar zit volgens mij helemaal geen rek meer in, als je geen professionele muziekstudio nodig hebt.

Verwijderd

Redelijk zinloos topic waar iedereen anders over denkt, vandaar zul je mijn mening hier ook niet zien.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:11 schreef CRACKIE het volgende:
Redelijk zinloos topic waar iedereen anders over denkt, vandaar zul je mijn mening hier ook niet zien.
Volgens mij heb je wel een mening ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 12:11 schreef CRACKIE het volgende:
Is inderdaad wel een beetje zinloos, verwacht ook niet echt een conclusie.
Ik denk niet dat ik om een slotje ga vragen, als een mod hem zinloos vind sluit hij hem zelf wel.
Tot zo lang laat ik hem doodbloeden en lees wie wel z''n mening geeft.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ach, ik doe het nog met een C300@450

en dat is voor mij genoeg, ik doe geen spelletjes dus waarom zou ik meer kopen.
wat eerder gezegd werd, pas als er iets uitkomt wat echt meerwaarde heeft voor mijn pc, koop ik iets nieuws.

Voorlopig geef ik mijn geld uit aan upgraden van stereo (voornamelijk die van mijn auto)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op vrijdag 18 mei 2001 10:11 schreef Hawk1 het volgende:
Ik vraag me het volgende af:

Hoelang blijf je nog je hardware vernieuwen?

Ik heb bv. een geluidskaart (Diamond MX300) waar ik erg tevreden over ben en blijf houden zolang hij het doet.

Ik bedoel, er is toch een grens wat de oor nog kan horen en het oog kan zien?
Alleen snelheid zou dan misschien nog een reden moeten zijn voor een upgrade? :?

Wat is jullie mening hierover?

(Ik weet niet of dit onder een onzin-topic valt, maar dat merk ik snel genoeg ;) )
Wat dacht je dan van al die nieuwe leuke features die nog gaan komen? Er komt vast nog wel een A3D 3.0 en 4.0, en van die leuke nieuwe features in graphics zullen ook niet uitblijven. Ik durf te wedden dat het dan, ook bij jou, weer gaat kriebelen en dat je toch weer nieuwe hardware koopt, want ja, je wilt Quake 4 toch echt wel optimaal kunnen spelen, of niet soms?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Ik draai nog steeds meer als een jaar een P3 450 (@504) maar zie het nut er nog niet echt in om een compleet nieuw systeem aan te schaffen. De spellen die ik doe (Quake3, CS, RTS Games) draaien nog ontzettend snel op het systeem, en Photoshoppen etc. gaat ook als een tierelier.

Het enige waarvoor ik een sneller systeem nodig heb is om te patseren/pronken en om games te spelen die onder de p3 450 ook vloeiend op een hoog framerate draaien.

Aan mijn Viper770 Standaard heb ik ook nog meer als genoeg. Alles wat ik speel draait vloeiend en zonder problemen.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:06 schreef Hawk1 het volgende:

[..]

Maar dan bedoel je toch qua snelheid, niet qua beeld? :?

Zoals ik al zei, kan ik het me voorstellen dat je straks een snellere kaart wilt, maar beeldkwaliteit kan voor het menselijk oog toch nauwelijks nog beter worden?

En hoe zit het met de geluidskaart? Daar zit volgens mij helemaal geen rek meer in, als je geen professionele muziekstudio nodig hebt.
Tuurlijk ook qua beeldkwaliteit. Er worden toch telkens nieuwe mooie dingen bedacht (vooral op 3D gebied). En op een gegeven moment hebben kaarten zoveel nieuwe features die de Radeon niet heeft dat de spellen er gewoon niet meer uit zien.

Ik zeg het een beetje krom, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Tis net als met mn ouwe voodoo... destijds zag GLQuake en Tomb Raider 2 er echt ZO vet uit, ik dacht niet dat het ooit mooier kon. Maar als ik nu een potje Giants of B&W speel met dat geval ziet het er compleet niet uit (en het is niet vooruit te branden).

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
zolang het nog betaalbaar is

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik geef er rationeel gezien teveel geld aan uit, en dat zal nog wel even zo blijven. Nu is m''n bak voldoende snel voor alles, maar... m''n moederbord heeft een PhotoShop bug waar niks aan te doen is, dus kijk ik nu al een poosje om me heen wat er nu in moet. Alleen probeer ik dit zo lang mogelijk uit te stellen. Daarnaast weet ik nog steeds niet wat: P4, dual PIII of toch een Athlon. Wat het ook wordt, het kost weer veel geld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Zolang er computers zijn....
Pagina: 1