[BC3] Stoffige hardware

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Binnekort ga ik nieuw moederbord en processor in me computer zetten en ik heb zoal een beetje in me computer gecheckt of alles past enzo en dan zie ik 1 dikke stoflaag op al mijn pci kaarten liggen en de ventilatoren zitten ook helemaal onder de troep :r Nu ben ik bang als wanneer ik gewoon een stofdoek pak en netjes me hardware ga afstoffen ik wel eens perongeluk een deeltje kan afbreken ofzo....

Iemand hier enige ervaring mee toevallig hoe ik het het beste stofvrij kan maken (en houden) :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb z''n extreem coole Super Duster van TELSEL die mijn ouders een keer hebben gehaald.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hehe, hier zat ik toevallig een tijdje geleden ook al aan te denken. En met een stofdoekje gaat het dus gewoon NIET met al die kleine soldeerpuntjes.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 17 mei 2001 19:33 schreef IamBernie het volgende:
Hehe, hier zat ik toevallig een tijdje geleden ook al aan te denken. En met een stofdoekje gaat het dus gewoon NIET met al die kleine soldeerpuntjes.
Ik gebruik hiervoor een oude stofzuiger die achteraan warme lucht uitblaast.

Handig 8-)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik heb het ook met een stofzuiger geprobeerd....maar het die-hard stof gaat er ook dan niet van af, hehe.

Of zuigt mijn stofzuiger niet hard genoeg ?

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Misschien een kwarst ofzo...

Earth is nice, heaven is better...

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 08:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Hoppa Compressor erin en klaar = kees >:)
Daarna de boel ff opvangen in de stofzuiger :)

• BC3 Victim
Ja een fijn kwastje zou misschien nog wel eens heel nuttig kunnen zijn :Y)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik gebruik altijd een kwastje

werkt prima

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(buiten!!) met een compressor stof er uit BLOWEN

• BC3 Victim
sopje en een natte doek

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op donderdag 17 mei 2001 19:45 schreef CV_SmileY het volgende:
(buiten!!) met een compressor stof er uit BLOWEN
Hoezo buiten, ik werk gewoon binnen met de compressor :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 19:52 schreef ALH het volgende:

[..]

Hoezo buiten, ik werk gewoon binnen met de compressor :)
lekker

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik doe het altijd met een stofzuiger en het stof dat blijft zitten wrijf ik weg met m''n vinger (in de cooler kan het ook wel met een schroeverdraaier ofzo)

Verwijderd

[newbie mode]
Hoe kom ik aan een compressor dan ?
[/newbie mode]

Verwijderd

Kopen bij de Gamma oid voor 150 - 3000 piek

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
je kunt ook gewoon een spuitbus met perslucht kopen. Dat werkt pas echt super. Kun je kopen in iedere computerwinkel (Vobis B-) ,Dynabyte ofzo) voor zo''n 3 tientjes.

Xbox360 gamerprofile

• BC3 Victim
Een grote langharige schone verfkwast + tandenborstel + wattestaafjes...

dat is mijn cleaningkit.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De betere scheerkwast is van paardehaar en is dus niet statisch. Als je zorgt dat hij goed droog is waai je zo al het stof op wat je dan opzuigt met je tactisch geplaatste stofzuiger 8-). Daarna de scheerkwast goed uitkloppen, uitspoelen, uitknijpen en je kunt er gewoon weer mee scheren :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

JJJ

1 woord: hogedrukreiniger >:)

• phemelrijk
  • Laatst online: 20-08 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Pas op dat je je jumpers niet opzuigt 8-)

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 20:35 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
je kunt ook gewoon een spuitbus met perslucht kopen. Dat werkt pas echt super. Kun je kopen in iedere computerwinkel (Vobis B-) ,Dynabyte ofzo) voor zo''n 3 tientjes.
Gebruik ik ook. Werkt zeer goed.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
En hoelang kan je dan met zo''n spuitbus doen? ''t is hopelijk niet zo dat je net 1 kaartje hebt schoongespoten en dat dan je spuitbussie al leeg is ofzo :)

• BC3 Victim
Nieuw MoBo kopen want als ie zo stoffig is dan is ie ook vast heel errug oud.

Heb er nooit last van maar de pjoeter die ik het langst heb gehad die heeft hier een half jaar gestaan.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:07 schreef Reind het volgende:
Nieuw MoBo kopen want als ie zo stoffig is dan is ie ook vast heel errug oud.

Heb er nooit last van maar de pjoeter die ik het langst heb gehad die heeft hier een half jaar gestaan.
Yo bikkel !

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar nieuwe apparatuur kan ook ranzig vies zijn.
''k had laast een cd-rom speler van 48x, kon ik meenemen omdat hij het niet meer deed. Nou, je hebt nog nooit zoveel stof in een kleine ruimte gezien!, en dan overdrijf ik niet.
Gewoon uit elkaar geschroeft, electronica eruit, de rest met een sopje, electronica blazen, beetje plastic vet erin, en hij doet het als een zonnetje !

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 18 mei 2001 09:08 schreef Toverstaf het volgende:
''k had laast een cd-rom speler van 48x
...en hij doet het als een zonnetje !
Lijkt me nix, een CDrom die het doet als een zonnetje :+

Maar ontopic: Oscar gebruikt ook altijd gewoon een persluchtbus, een borsteltje en een glasfiber-borsteltje (of gum) voor de contactpunten. np :)
Plastic delen (printerkappen ed) kun je prima in een sopje gooien bdw.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Als ik m''n PC openschroef pak ik eerst de gewone grote huis-stofzuiger en zuig voorzichtig het eerste stof weg, die grote losse klonten zeg maar, en dan het hele fijne hardnekkige doe ik met een grote platte verfkwast in dien nodig (dan moet ik wel de PCI-kaarten eruit halen), en m''n RAM en zo stof ik nooit af, te gevaarlijk qua statische beschadiging en zo, dan is Stofzuiger genoeg.

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op vrijdag 18 mei 2001 09:54 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Plastic delen (printerkappen ed) kun je prima in een sopje gooien bdw.
IN een sopje nog wel? :+

;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 17 mei 2001 21:16 schreef Tony Vroon het volgende:
De betere scheerkwast is van paardehaar
Barbaar!!!! :)

Je moet dassenhaar hebben. Dat is veel beter De goedkopere zijn van varkenshaar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Errug belangrijk om de FAN stofvrij te houden. Deze gaan van de stof trillen, wat voor lawaai zorgt. Bij stofzuigerzakken krijg je filterdoekjes en "sponsje". FF voor de intake openingen hangen. :)

• JJJ
  • Laatst online: 18:56

JJJ

Op vrijdag 18 mei 2001 10:14 schreef J.A.M.F. het volgende:
Errug belangrijk om de FAN stofvrij te houden. Deze gaan van de stof trillen, wat voor lawaai zorgt. Bij stofzuigerzakken krijg je filterdoekjes en "sponsje". FF voor de intake openingen hangen. :)
Thanx, weer wat geleerd :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gewoon de sofzuiger erop zetten, als het niet al te hard is vastgekoekt >:) zal het er wel van afkomen :) (bij mij ook 1600 Watt stofzuiger)

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 20 mei 2001 20:59 schreef Bobbert het volgende:
Gewoon de sofzuiger erop zetten, als het niet al te hard is vastgekoekt >:) zal het er wel van afkomen :) (bij mij ook 1600 Watt stofzuiger)
Bij mij weegt ze 55 kilo >:)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

ik rag altijd om de zoveel tijd ff met de compressor er doorheen, flink spuiten en hoppa, Settler heb weer een schoon kassie :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• BC3 Victim
Gewoon een goedkopie kwast is genoeg. :Y)

Natuurlijk wel effe opletten met statisch electriciteit enzo

Pagina: 1