Toon posts:

[BC3] Heeft iemand een idee over dit probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit namelijk met het volgende.

Thuis is mijn pc gecrashed, maar ik krijg m niet meer aan de praat. 3 weken geleden begon ie al een beetje vreemd te doen door de monitor niet aan te sturen bij opstarten, dus ik kreeg het boor-scherm niet te zien. Maar wanneer windows (98) opstartte sprong de monitor gewoon aan en was er verder niets aan de hand.
Als ik nu mijn pc opstart heb ik nog steeds het probleem dat mijn monitor zegt "no signal", maar ik hoor mijn pc wel ratelen alszijnde dat het lijkt dat ie iets aan het opstarten is... geen vreemde hard drive gluiden of iets dergelijks. Als ik de boot disk erin pleur pakt ie deze wel, maar kan ik niet zien (vanwege monitor) of ie uiteindelijk in DOS is opgestart of niet.
Iemand vertelde mij laatst dat ik misschien wel eens moet gaan luisteren naar de signalen (piepjes) die uit mijn pc komen, want misschien is het batterijtje van CMOS wel leeg.... maar ook dat is niet te horen.

Met ander woorden... het lijkt bagger te zijn met mijn pc... Maar wat kan ik eraan doen om m weer nieuw leven in te blazen????? Iemand een idee?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is je monitor niet gewoon kapot?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Kvn

Boor scherm, tja >:)

Verwijderd

Tja, als je in je scherm gaat zitten boren schiet et niet echt op.

Probeer een andere videokaart, is je voeding niet te zwak? (daar lag het bij mij aan, te zwakke/oude voeding).

Als een andere AGP videokaart het niet doet, pak dan eens een pci, enz enz enz.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
je videokaart:

blijkbaar kan deze die dos-videomode niet meer tonen, maar wel de windows-grafische mode!

als je monitor zegt dat-ie geen signaal krijgt, dan moet je naar je v-kaart kijken. en als alles gewoon opstart, zal de rest wel goed zijn!

probeer eens een andere v-kaart. (ff lenen van je buur ofzo)

edit:

Fallen_angel was me voor
:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
monitor of vidkaart = gaar

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ga ermee naar een relaxde computerwinkel, en vraag of ze je bak ff op een wat oudere monitor aansluiten, als je dan wel beeld hebt, ligt het aan je monitor

sim-pel

zoniet, tsja, je bent dan toch in een computerwinkel. >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

denk dat je een nieuwe monitor moet hebben.

anders de spullen even lenen bij je buurman.
dan weet je het zeker.

suc-6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat het niet aan de monitor ligt, want deze deed het nog perfect de laatste keer dat ik met mijn pc bezig was, vlak voordat ie het niet meer deed (eergisteren).

In ieder geval bedankt voor de reacties, maar ik kwam erachter dat ik nog iets (misschien belangrijk) ben vergeten te vertellen.... Namelijk dat nu bij het opstarten de pc ook, indien ik geen bootdisk gebruik, automatisch na 2 minuten ratelen uitgaat.... en volgens mij klopt dat ook niet helemaal. Dus misschien nog andere suggesties??????

Verwijderd

/edit

onzin
Pagina: 1