Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
je kan als budget systeempje beter een duron 750 + goedkoop mobo + 128 meg doen ofzo.
het is gewoon wat je ermee wilt doen,
verwacht er niet al te veel kwaliteit en snelheid van. als office pc''tje is het leuk,
maar ook niet meer.
Verwijderd
Voor de BEGINNENEDE tweaker misschien wel aardig. Heb je een adresje? (m''n ouders willen nog wat nieuws!)
Goeie vraag. Ik ga uit van een celly. Maar om nou zwaar ruk te zeggen...:? Het is een systeempje voor erbij. Beetje office, beetje games, beetje internetten etc. 128mb is trouwens 29,- extra.Op donderdag 17 mei 2001 16:08 schreef smvs het volgende:
c III ? is dat een cyrix III ? of bedoelen ze celeron-pentium III ? in beide gevallen is het zwaar ruk trouwens.
Maar dan ben ik meer kwijt voor zo''n systeempje... en ik wil onder de 1000,- blijvenje kan als budget systeempje beter een duron 750 + goedkoop mobo + 128 meg doen ofzo.
Verwijderd
''k zou er Linux op draaien, krijg je tenminste nog een beetje performance en functionaliteit
Probeer maar eens een CYRIX proc op een VIA Chipset/Intel te laten draaien...Op donderdag 17 mei 2001 16:15 schreef Rincewind het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik ga uit van een celly. Maar om nou zwaar ruk te zeggen...:? Het is een systeempje voor erbij. Beetje office, beetje games, beetje internetten etc. 128mb is trouwens 29,- extra.
[..]
Maar dan ben ik meer kwijt voor zo''n systeempje... en ik wil onder de 1000,- blijven
volgens mij gaat dat niet werken
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Mocht dat zo wezen, niet aan beginnen..
Mocht het een Celeron zijn, dan is het een prima systeem..
Ja, er bestaan Cyrix 700 Mhz varianten. Zie ook: http://www.idg.net/english/crd_cyrix_384575.html.Op donderdag 17 mei 2001 16:18 schreef The Fox het volgende:
Ik denk haast zeker te weten dat het een Cyrix III is. (Tenminste, daar ga ik vanuit, mocht die er wezen in die snelheid)
Mocht dat zo wezen, niet aan beginnen..
Mocht het een Celeron zijn, dan is het een prima systeem..
Toch lijken de specs van die Cyrix ook wel leuk. Maar je hebt gelijk, als het een cyrix is wacht ik wel even
ehh, cyrix = viaProbeer maar eens een CYRIX proc op een VIA Chipset/Intel te laten draaien...
Probeer uit te vissen welk merk en type het mobo is. Het is iig een Socket 370 dus er *past* een Celeron/P3 in. Het hangt af van het Mobo/BIOS hoeveel.
Dan kan je natuurlijk later als je weer wat pecunia hebt prima upgraden "voor wènag".
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Je vergelijkt hier wel een heel wat ouder systeem met nu, dat gaat niet altijd op..Op donderdag 17 mei 2001 16:27 schreef Xeno het volgende:
Hmm, als het inderdaad een Cyrix III is -> niet doen! M''n opa heeft ooit een Packard Belletje gehad met een Cyrix II 233 MHZ , dat ding was echt niet vooruit te branden...
Amd was eerder ook ''ruk'', en nu niet meer..
(Bij Cyrix geld het nog steeds wel)
Jawel, heb hier nog een Mobo met Intel chipset + Cyrix 6x86 166 Mhz liggenOp donderdag 17 mei 2001 16:16 schreef jooers het volgende:
Probeer maar eens een CYRIX proc op een VIA Chipset/Intel te laten draaien...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
en een Intel/Via chipset? Welke is het nou, intel of Via?
Ik zou de specs nog maar eens goed navragen.. de prijs is opzich lekker (gezien de componenten) maar imo is ''goed opletten'' het devies.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en waarom? Omdat het gewoon instabiele fuck dingen zijn. Heb vrienden met amd en vrienden met intel.. niks aan het overclocken ofzow maar intel toch minder probs.
ps. kan natuurlijk ook aan mijn vrienden liggen
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Komt gewoon omdat ze voor amd weinig geoptimaliseerde software maken.
(denk hoe langer hoe vaker you get what you pay for).
Verwijderd
??
''K heb gisteren mijn huidige Mb maar geflash (oude 440BX) en die ondersteunt ineens tot 1200 Mhz... Misschien kan ik die maar beter upgraden maar dat is een postig in een andere area.
Misschien dat ik toch wel zo''n setje koop ''voor erbij''
Ik heb precies hetzelfde systeem gekocht voor m`n moeder,en er even een AMD 266 tegenover gezet.Is ongeveer even snel.
Wat je wel zou kunnen doen is er een pentium III processor opzetten en die VIA cyrix verkopen op Ibazar.Daar zijn nog wel gekken te vinden die hem willen(heb ik ook gedaan,verkocht voor 110 piek hehe).
Ik heb er een pentium III 800 opgezet (2ehands gekocht voor 350 pieken) dat ding loopt als een trein.Zeer stabiel.
Dan ben je in totaal ongeveer 200-250 piek meer kwijt.