[BC3] Is dit systeem wat ?

Pagina: 1
Acties:

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Hi,

Onderstaande aanbieding gezien:
C-III 700 Mhz.
ATX tower DeLuxe I-Mac.
32 Mb AGP TNT 2 Riva.
Sdram 64 (128) Mb Geheugen.
Cdrom Drive 48x Speed.
PCI Soundblaster 3D+ Psdif out
Harddisk 20 Gb Udma
MODEM 56K Pci Voice E-tech
FloppyDrive 1.44 Mb.
ATX mobo Intel/Via chipset.

Verder geen details maar het hele setje is 899,-... Is dat wat of weet iemand iets goedkopers :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
c III ? is dat een cyrix III ? of bedoelen ze celeron-pentium III ? in beide gevallen is het zwaar ruk trouwens. ik zou niet meer aan een celeron beginnen en bij een cyrix denk ik er niet eens over na. heb genoeg celeron trouma''s opgelopen. traag trager traagst. en 64 mb zou ik ook al helemaal niet doen.
je kan als budget systeempje beter een duron 750 + goedkoop mobo + 128 meg doen ofzo.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Qua prijs is het echt goedkoop ja,
het is gewoon wat je ermee wilt doen,
verwacht er niet al te veel kwaliteit en snelheid van. als office pc''tje is het leuk,
maar ook niet meer.

Verwijderd

Dat is volgens mij voor die prij zeker een lekker systeempje, en met een beetje geluk kan dat mobo wat erinzit overclocken anders moet je weer een ander mobo kopen en daar wordt de prijs natuurliojk niet beter van.

Voor de BEGINNENEDE tweaker misschien wel aardig. Heb je een adresje? (m''n ouders willen nog wat nieuws!)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
ik denk btw dat mij systeempje nog sneller draait..

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 16:08 schreef smvs het volgende:
c III ? is dat een cyrix III ? of bedoelen ze celeron-pentium III ? in beide gevallen is het zwaar ruk trouwens.
Goeie vraag. Ik ga uit van een celly. Maar om nou zwaar ruk te zeggen...:? Het is een systeempje voor erbij. Beetje office, beetje games, beetje internetten etc. 128mb is trouwens 29,- extra.
je kan als budget systeempje beter een duron 750 + goedkoop mobo + 128 meg doen ofzo.
Maar dan ben ik meer kwijt voor zo''n systeempje... en ik wil onder de 1000,- blijven :)

Verwijderd

Tsjah voor de prijs is het een lekker systeempje, bijvoorbeeld als servertje ofzo, maar zou er niet te veel van verwachten, celeron :r :P

''k zou er Linux op draaien, krijg je tenminste nog een beetje performance en functionaliteit ;)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:19
Op donderdag 17 mei 2001 16:15 schreef Rincewind het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik ga uit van een celly. Maar om nou zwaar ruk te zeggen...:? Het is een systeempje voor erbij. Beetje office, beetje games, beetje internetten etc. 128mb is trouwens 29,- extra.
[..]

Maar dan ben ik meer kwijt voor zo''n systeempje... en ik wil onder de 1000,- blijven :)
Probeer maar eens een CYRIX proc op een VIA Chipset/Intel te laten draaien...
volgens mij gaat dat niet werken

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik denk haast zeker te weten dat het een Cyrix III is. (Tenminste, daar ga ik vanuit, mocht die er wezen in die snelheid)

Mocht dat zo wezen, niet aan beginnen..
Mocht het een Celeron zijn, dan is het een prima systeem..

• Hoyden
Op donderdag 17 mei 2001 16:16 schreef jooers het volgende:

[..]

Waar wil je die dan op zetten :?
:)

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 16:18 schreef The Fox het volgende:
Ik denk haast zeker te weten dat het een Cyrix III is. (Tenminste, daar ga ik vanuit, mocht die er wezen in die snelheid)

Mocht dat zo wezen, niet aan beginnen..
Mocht het een Celeron zijn, dan is het een prima systeem..
Ja, er bestaan Cyrix 700 Mhz varianten. Zie ook: http://www.idg.net/english/crd_cyrix_384575.html.

Toch lijken de specs van die Cyrix ook wel leuk. Maar je hebt gelijk, als het een cyrix is wacht ik wel even :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ehh, cyrix = via

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28

Opa

Nu Multifocaal!

Is een Cyrix, ja. Maar het is zekers niet duur. Realiseer je wel dat er geen moniteur bij zit.

Probeer uit te vissen welk merk en type het mobo is. Het is iig een Socket 370 dus er *past* een Celeron/P3 in. Het hangt af van het Mobo/BIOS hoeveel.

Dan kan je natuurlijk later als je weer wat pecunia hebt prima upgraden "voor wènag".

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Hmm, als het inderdaad een Cyrix III is -> niet doen! M''n opa heeft ooit een Packard Belletje gehad met een Cyrix II 233 MHZ , dat ding was echt niet vooruit te branden...

• Hoyden
Op donderdag 17 mei 2001 16:27 schreef Xeno het volgende:
Hmm, als het inderdaad een Cyrix III is -> niet doen! M''n opa heeft ooit een Packard Belletje gehad met een Cyrix II 233 MHZ , dat ding was echt niet vooruit te branden...
Je vergelijkt hier wel een heel wat ouder systeem met nu, dat gaat niet altijd op..

Amd was eerder ook ''ruk'', en nu niet meer..

(Bij Cyrix geld het nog steeds wel)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 17 mei 2001 16:16 schreef jooers het volgende:
Jawel, heb hier nog een Mobo met Intel chipset + Cyrix 6x86 166 Mhz liggen *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

opzich leuk ding...maar is er geen optie voor een andere proc :? een iets langzamere AMD of een Celly :?

Verwijderd

test

• BC3 Victim
Beetje wazige specs.. een CIII? Kan geen celeron zijn, want er bestaat geen Celeron III, moet dus idd. wel een cyrix zijn..

en een Intel/Via chipset? Welke is het nou, intel of Via?

Ik zou de specs nog maar eens goed navragen.. de prijs is opzich lekker (gezien de componenten) maar imo is ''goed opletten'' het devies.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:23

FFF

cyrix he bah, voo rmij nooit cyrix meer, celeron is nog wel redelijk, maar cyrix bah bah bah. dan kun je beter een 2dehands p2 nemen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik vind amd ook nog steeds ruk.

en waarom? Omdat het gewoon instabiele fuck dingen zijn. Heb vrienden met amd en vrienden met intel.. niks aan het overclocken ofzow maar intel toch minder probs.

ps. kan natuurlijk ook aan mijn vrienden liggen >:)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
AMD heeft soms wat probllempjes maar dit komt door de software en is meestal met patches op te lossen.
Komt gewoon omdat ze voor amd weinig geoptimaliseerde software maken.
(denk hoe langer hoe vaker you get what you pay for).

Verwijderd

Kutsysteem het is een CIII jaja dus een Cyrix 3 en een TntM64 videokaartje...nog te duur voor die set

• BC3 Victim
waar heb je deze aanbieding gezien???, en wat is je huidige systeem omdat je deze ervoor wil vervangen
??

• BC3 Victim
Cyrix/Via III 700Mhz liep toch vergelijkbaar als een AMD K6-II 450~475Mhz ?

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Naja, als ik de reacties zo zie is het misschien wel een leuk systeempje maar niet ZO leuk dat men ervoor in de rij staat :)

''K heb gisteren mijn huidige Mb maar geflash (oude 440BX) en die ondersteunt ineens tot 1200 Mhz... Misschien kan ik die maar beter upgraden maar dat is een postig in een andere area.

Misschien dat ik toch wel zo''n setje koop ''voor erbij'' :9

• BC3 Victim
Ik geef je een goede raad:NIET DOEN!!!
Ik heb precies hetzelfde systeem gekocht voor m`n moeder,en er even een AMD 266 tegenover gezet.Is ongeveer even snel.
Wat je wel zou kunnen doen is er een pentium III processor opzetten en die VIA cyrix verkopen op Ibazar.Daar zijn nog wel gekken te vinden die hem willen(heb ik ook gedaan,verkocht voor 110 piek hehe).
Ik heb er een pentium III 800 opgezet (2ehands gekocht voor 350 pieken) dat ding loopt als een trein.Zeer stabiel.
Dan ben je in totaal ongeveer 200-250 piek meer kwijt.

Pagina: 1