Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Ik zou effe een voorbeeldje geven:
Ik was laatst bij dynabite voor een driver van een OEM modem. Hij zei: "die driver kun je gewoon van internet halen", maar die kon ik niet vinden omdat het een OEM modem was (Shytec) toen moest ik hem uitleggen wat OEM was.:?
Ik heb ook gehoord van iemand die de winkel inliep en vroeg: "Verkopen jullie ook SCSI schijven", waarop de verkoper zei:"Nee meneer dat MERK verkopen we niet". (Zal wel nieuw zijn).|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
Verwijderd
Dan hoor je zelf te weten wat je wilt hebben en moet je de verkoper daar niet mee lastig vallen...
Wel wat basiskennis en ervaring zou aardig zijn, maar je hoeft van mij echt niet de core voltage etc te weten, dat is toch niet interessant voor zo iemand..
ha:9ha:9ha:9ha:9ha:9ha:9Op donderdag 17 mei 2001 12:31 schreef EnfantTerrible het volgende:
Verkoper:
voor spelletjes is de voodoo II beter dan een GeForce II.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
ik koop alles OEM, en heb nog nooit een driver niet op het net kunnen vindenOp donderdag 17 mei 2001 12:24 schreef Sjod het volgende:
Ik was laatst bij dynabite voor een driver van een OEM modem. Hij zei: "die driver kun je gewoon van internet halen", maar die kon ik niet vinden omdat het een OEM modem was (Shytec) toen moest ik hem uitleggen wat OEM was.:?
kortom de verkoper had in dit geval gelijk
By the way: Ik heb altijd gelijk (Dam I''m good)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)
PRUTSEROp donderdag 17 mei 2001 12:37 schreef Sjod het volgende:
Ik bedoel met OEM niet alleen dat er geen doosje om zit, maar ook dat er geen merk op staat. Zoals bij Compaq en Shytex, dan wordt het een stuk lastiger zoeken of niet.:o
hoezo arrogant |:(Op donderdag 17 mei 2001 12:37 schreef Sjod het volgende:
Ik bedoel met OEM niet alleen dat er geen doosje om zit, maar ook dat er geen merk op staat. Zoals bij Compaq en Shytec, dan wordt het een stuk lastiger zoeken of niet.:o
I''m just F*cking kidding:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+Op donderdag 17 mei 2001 12:39 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
hoezo arrogant |:(
oh, maar je blijft een PRUTSEROp donderdag 17 mei 2001 12:42 schreef Sjod het volgende:
[..]
I''m just F*cking kidding:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+
Ha iedereen weet toch dat je met SoundBlaster Live 5,1 de beste 3d graphics hebt.:z:z:zOp donderdag 17 mei 2001 12:31 schreef EnfantTerrible het volgende:
Verkoper:
en met je scanner het beste geluid. |:(|:(Op donderdag 17 mei 2001 12:44 schreef Sjod het volgende:
[..]
Ha iedereen weet toch dat je met SoundBlaster Live 5,1 de beste 3d graphics hebt.:z:z:z
--zucht-- waar gaat dit topic over
Volgens mij gaat dit topic over mensen die op dit moment niks te doen hebben.Op donderdag 17 mei 2001 12:46 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
en met je scanner het beste geluid. |:(|:(
--zucht-- waar gaat dit topic over
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Dat zou best wel eens kunnen;), maar als jij gestresst bent dan moet je ook ff meedoen*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*DVolgens mij gaat dit topic over mensen die op dit moment niks te doen hebben.
Maar hij hoeft niet alles te kennen, zoals:
- CAS rating van geheugen
- core nummers/types van processors
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
"Erm, weet ik niet"
Is ook nog es goed voor jou EGO!
Maarjah, niet iedereen is zo slim.
Enne, dingen als bezorgkosten en verwijderingsbrijdrage moet je vooraf melden, niet tijdens het betalen, das echt lame!
Hadden ze wel de Live liggen voor f 150,-
Ik: hebben jullie niet ook zo''n goedkoop 2 kanaals (stereo dus) geluidskaartje liggen van onder de f 100,-
verkoper: nee, 2 kanaals hebben we niet, maar morgen komen er wel een aantal 1 kanaals binnen
ik: ok, laat maar (1 kanaals = mono
Gestresst? Ik?? Nooit... Ik zit nu toch ook maar te niksenOp donderdag 17 mei 2001 12:52 schreef Eastern het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen;), maar als jij gestresst bent dan moet je ook ff meedoen*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D
Je hebt dus geen gelijk en je weet dus kennelijk ook niet waar OEM voor staat. Ik heb zelf jaren bij DynaByte gewerkt in zowel Verkoop als TD en ik heb daar ZAT OEM producten in handen gehad waar dus gewoon WEL duidelijk merk en type op vermeld staat. En sommige zaten zelfs in een (wit) doosje ipv een zakkie.. dure OEM om het zo maar te zeggen.Op donderdag 17 mei 2001 12:37 schreef Sjod het volgende:
Ik bedoel met OEM niet alleen dat er geen doosje om zit, maar ook dat er geen merk op staat. Zoals bij Compaq en Shytec, dan wordt het een stuk lastiger zoeken of niet.:o
Overigens ik weet en wist toen ook wel HEEL erg goed waar ik het over had. Niet alleen op technisch vlak maar ik kon ook zeer goed de optimale prijs/prestatie verhouding voor een individuele klant bepalen aan de hand van zijn of haar wensen. Ik ben ook altijd eerlijk geweest en heb nooit gelogen.
M.a.w niet al het winkel personeel is slecht alleen ik moet daarbij meteen toegeven dat kundig personeel wat beschikt over zowel technische als commucatieve kennis een erg zeldzaam verschijnsel is in (computer) shops.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Gelukkig, dan ben ik niet alleen.:P:P:P:P:P:P:PGestresst? Ik?? Nooit... Ik zit nu toch ook maar te niksen .
Verwijderd
''heeft u een usb-serieel converter?''
''nee, usb gaat veel te snel, dat kan niet''
waar gebeurd!
Alleen voor de rest
een yakumo moederbord:?
een quantum bigfoot die al 3x is overleden
volgens mij heb ik zowat alles eraan al vervangen op het moederbord, processor en diskettedrive na
Heb ook wel eens ergens een artikeltje gelezen over een aantal winkels, liepen ze dan naar binnen en gingen ze allemaal "moeilijke" vragen stellen met als gevolg de meest achterlijke antwoorden
[edit]
Zit nu te denken liep samen met m''n vader daar de winkel binnen om te kijken naar die computer (was een pc-prive project), vraag ik aan die gast: "waarom zit er eigenlijk geen intern modem in?"
antwoord: "uhm....., een extern modem is toch veel makkelijker."
ikke weer: "maar in die andere zit het wel"
verkoper: "euhh....."
achteraf heeft hij groot gelijk gehad, m''n pc''tje zit nu al afgeladen vol met allerlei pci kaarten.
Kom ik daar... wat is dat voor een cpu?
Ehh.. dat is een cpu en daar zit de vga; geluid e.d in gebouwd |:(|:(|:(|:(|:(
Super stomp. Later las ik in een of ander stom computer blad dat ze ook bij dezelfde vobis shop waren geweest, en dat ze dat toen ook hadden gezegt. Ze werden met naam en toenaam door de strond gehaald8-)8-) Het was Vobis Apeldoorn :(
"Heeft u ook een gewone hd?"
-"Jah hoor, een 7200rpm, is al standaard, dus dat is wel een optie"
"ow, oke... "
GENAAID! (2 jaar trug)
-"Meneer, we hadden uw Maxtor diamond max niet meer, dus hebben er een Quantum bigfoot in gebouwd."
"Ow en is dat anders dan?"
-"Naah, de Quantum is zeker net zo snel en goed enzo.. geen verschil!"
GENAAID!
"Heb net cartridge gekocht en nu doet een kleur het niet"
-"U heeft er zo te zien al heel veel mee geprint mevrouw, u kunt beter een nieuwe kopen"
"KRijg de aklsefklansfilas jbaibsflabsflk laksf (scramble word, hard, voor 10 punten), ik heb em net"
-"Zit geen garantie op mevrouw, sorry"
Ik mad, en HP vooor ze gebeld in de winkel, kreeg die mevroiuw er eentje (nieuw) thuisgestuurd.
LAMERS! Zow.. moest ff kwijt hoor..
Dis ook zo''n goeie:
"Wil graag internetten met een analoge lijn, wat heb ik nodig?"
-"Minstens een p4 1,7Ghz, met 512 mb rimm, 80gb hd, GF3 en een 19" tft"
"Ow, en die dan? (Pc van 5000,-)"
-"Kan net, die maar doen dan?"
Oke, this overdreven, maar je snapt wat ik bedoel..
Ik werkte samen met een paar collega''s die ook gewoon lekker tweakte enzo en die kon je echt van alles vragen en je kreeg meestal goed antwoord ook. En wisten we iets niet (tja dat kan soms ook voor komen, ik was zelf geen ster in HP printers bv) .. dan werd er ook gewoon gezegd "Dat weet ik niet" ipv 1 of andere lulkoek te verzinnen.
En jij dacht dat je te klagen had met een Shitec PC? Voordat ik bij Dynabyte kwam heb ik samen met mijn collega TDer bij Vobis gewerkt. Ik heb daar ook een paar jaar gewerkt totdat ik er niet meer tegen kon.. de leugens tegen de klant, de absoluut K*T hardware, het gewoon NIET willen werken van bepaalde mobo''s..
Die Shitec PC''s hebben geen Abit of Asus mobo''s nee (althansa niet gedurende ''96 -''98 dat ik daar werkte)...maar werken deden ze wel en ik heb nog nooit grote problemen met Shitec PC''s meegemaakt.
Dat was dus wel anders bij Vobis. We hadden toen een enorme batch defecte Seagate 1.2 GB-ers binnen gekregen (1 van de eerste Medialist series, zat een productie fout in.. ).
Alle PC''s werden gewoon bij Vobis zelf gebouwd onder ENORME tijdsdruk. We hadden toen alleen nog maar die brakke Seagate HD''s.. mijn chef WIST dat ze niet goed waren maar we moesten ze verkopen. Ik protesteerde (hey ik krijg die mensen weer aan mijn balie.. HIJ niet) maar hij zei dat als ze maar eenmaal betaald hadden, het niet erg was als ze binnen een week weer terug kwamen.
Nou..
Nee, bij DynaByte vond ik het een stuk beter. Veel betere sfeer, erg veel openheid naar de klant toe en we hadden een ijzersterk team, mensen die wisten waar ze het over hadden.
Naja mijn collega is weggegaan, ik ben weggegaan en de mensen die er nu staan... erhm tja, tis van wat mindere kwaliteit zullen we maar zeggen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
- Nee meneer, want ik heb geen stroom, en ik weet niet hoe dat werkt.
Dixons, Rijswijk ZH.
---------------------------------------------
- Kan er op die TVkaart ook een Camera aangesloten worden?
- Weet ik niet meneer, en daar heb ik ook geen tijd voor.
Goris Electronica, Delft ZH
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Laten we wel wezen, in een pc winkel verdien je geen drol, in verhouding met ICT-sector.
Verwijderd
daarom blijf ik tegen winkelpersoneel ALTIJD vriendelijk, zelfs iets aardiger...
ik heb een hekel aan rijen!
nee. sommige weten van een bepaald onderwerp wel veel, en degene die wat weten nemen niet de tijd voor je. Voor beter advies ben je vaak beter bij een goede eenmans zaak vindt ik. die nemen (en hebben =) de tijd voor je. Ook betalen ze bij veel shops, een bepaalt percentage uit van wat je verkoopt, dus ze willen allemaal het duurste aansmeren.Op donderdag 17 mei 2001 13:33 schreef Sjod het volgende:
Ja maar hebben jullie ook goede ervaringen, dat er bijv. gewoon van schrikt hoeveel die koper weet.:7
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Het was maar een bijbaan tijdens mijn studie.. dat ik dom zou zijn is dus gewoon echt gelul. Ik werk nu al enige jaren in de IT wereld en verdien een behoorlijke boterham, heb behoorlijke ervaring en ook nog es een HBO diploma op zak.Op donderdag 17 mei 2001 13:35 schreef nigelator het volgende:
Erm nope.. als ie zo slim was zou ie niet in de detailhandel werken en gewoon IT-er zijn geworden. (Net als ik)
Laten we wel wezen, in een pc winkel verdien je geen drol, in verhouding met ICT-sector.
Dom dus NIET. Sterker nog, de jongens met wie ik samenwerkte waren allemaal part timers, waarvan er enkele aan de unversiteit studeerden die dus nu mooi met Ir. en Doctor aangesproken mogen worden.
Onderschat dus NOOIT zomaar mensen die in een winkel werken. En zo neerbuigend hoef jij ook niet te doen... als er niemand in NL meer in winkels zou werken, hoe kom jij dan aan je boodschappen?
Beetje respect hoor.
Edit: erhm als je het niet tegen mij hebt dan erhm moet je dit maar ff vergeten.
Maar ik wil gewoon tegen iedereen zeggen.. je WEET (althans ik wel) wat voor K*T werk het is om in een winkel te staan. Het betaald erg slecht en je staat en rent dus gewoon minimaal 8 uur per dag.
Behandel die mensen dan ook met respect. Niets is vervelender als WEER zo''n klootzak van een klant die denkt dat ie God is... denk je nou echt dat ze harder voor je gaan lopen als je gaat schelden enzo?
Dat was bij ons dus niet zo en daar was ik HEEL erg blij om. Mocht een klant dat beweren dan zei ik ook gewoon open en bloot dat wij voor een minimaal salaris hier 8 uur per dag stonden en we dus echt niets extra''s kregen.Op donderdag 17 mei 2001 13:40 schreef FFF het volgende:
[..]
nee. sommige weten van een bepaald onderwerp wel veel, en degene die wat weten nemen niet de tijd voor je. Voor beter advies ben je vaak beter bij een goede eenmans zaak vindt ik. die nemen (en hebben =) de tijd voor je. Ook betalen ze bij veel shops, een bepaalt percentage uit van wat je verkoopt, dus ze willen allemaal het duurste aansmeren.
Ik zou ook NOOIT in een winkel willen werken waar ze dat soort systemen wel gebruiken. Bij ons was het 1 en al teamwork en zo wordt een goede winkel gerunt.
Sorry dude!! Was niet tegen je bedoelt, maar tegen die zelfingenomen "computerexperts" bij Vobis enzo..Op donderdag 17 mei 2001 14:10 schreef tazzman het volgende:
[..]
Het was maar een bijbaan tijdens mijn studie.. dat ik dom zou zijn is dus gewoon echt gelul. Ik werk nu al enige jaren in de IT wereld en verdien een behoorlijke boterham, heb behoorlijke ervaring en ook nog es een HBO diploma op zak.
Dom dus NIET. Sterker nog, de jongens met wie ik samenwerkte waren allemaal part timers, waarvan er enkele aan de unversiteit studeerden die dus nu mooi met Ir. en Doctor aangesproken mogen worden.
Onderschat dus NOOIT zomaar mensen die in een winkel werken. En zo neerbuigend hoef jij ook niet te doen... als er niemand in NL meer in winkels zou werken, hoe kom jij dan aan je boodschappen?
Beetje respect hoor.
Edit: erhm als je het niet tegen mij hebt dan erhm moet je dit maar ff vergeten.
Maar ik wil gewoon tegen iedereen zeggen.. je WEET (althans ik wel) wat voor K*T werk het is om in een winkel te staan. Het betaald erg slecht en je staat en rent dus gewoon minimaal 8 uur per dag.
Behandel die mensen dan ook met respect. Niets is vervelender als WEER zo''n klootzak van een klant die denkt dat ie God is... denk je nou echt dat ze harder voor je gaan lopen als je gaat schelden enzo?
Mijn wegemeende excuses, het was een replie op een ander berichtje
Maar de EP: zaak waar ik werkte hadden ze wel quota''s wat betreft omzet en marges, als je die niet haalde was je ook de lul.Op donderdag 17 mei 2001 14:12 schreef tazzman het volgende:
[..]
Dat was bij ons dus niet zo en daar was ik HEEL erg blij om. Mocht een klant dat beweren dan zei ik ook gewoon open en bloot dat wij voor een minimaal salaris hier 8 uur per dag stonden en we dus echt niets extra''s kregen.
Ik zou ook NOOIT in een winkel willen werken waar ze dat soort systemen wel gebruiken. Bij ons was het 1 en al teamwork en zo wordt een goede winkel gerunt.
Een produkt waar meer marge op zit maar wat meer problemen kan geven dan een ander type waar minder marge op zit maar wat wel super werkt verkoop ik liever dan dat ik sta te liegen, zo van, dat is een goed ding etc..
Nee, liever niet op die manier..
Wees eerlijk en dat is voor de klant ook beter dan een hogere marge/omzet en wat minder tevreden klanten..
Zelf heb ik een paar trainingen gehad waarin je leerd mensen onder druk te zetten en te duwen naar hun aankoop. En neem iets van mij aan, koopjes bestaan niet in een winkel, ze moeten ook hun geld verdienen...
(Zeg met een vriendelijk gezicht)
''Goedemiddag mevrouw/meneer, welkom bij It''s, wat mag ik u verkopen?
Staat GVD in het bedrijfsregelement van één van de grootste electronicazaken van Nederland!!
(heb wel eens een keer gezien dat een klant de verkoper dreigde in elkaar te slaan als hij zo brutaal bleef doen
Dat klinkt me nou bekend in de oren ...Op donderdag 17 mei 2001 17:02 schreef The_VinZzZ het volgende:
Zal''k nog eens wat vertellen. Grote zaken die kant-en-klaar Pc''s verkopen zoals Packard Hell''s en Compaq''s, die willen af en toe hun klanten nog wel es naaien. Vooral als het plankmodellen betreft. Kreeg als parttimertje altijd een aardige bonus als ik een overjarige computer verkocht, of een met superhoge marge. We hadden zelfs afgelopen winter nog een IBM e71 met celeron200 en 15'''' van zolder verkocht voor 1999,- (designed for windows 95) dus dat naaien gebeurd zeker wel. Vooral door verkopers die er premies voor krijgen.
En dan zit je thuis, met je nieuwe pc, die dus al 2 jaar verouderd is
Ben der mee gestopt, werk wel in pcwinkel als bijbaan in TD/Verkoop, maar daar helpen ze mensen. Geen gezeur enzo, just pc''s verkopen. En dan wel die nodig zijn.
Ben ook voostander van modulaire pakketten, winkel hier in de buurt:
- Wilt u spelletje spelen op uw pc?
"Jah, eigenlijk wel.. hoezo kan deze dat niet?"
- Neej, geen enkele pc kan dat zomaar, dan moet u een gamers pakket kopen. ( a 999,- met een Gf2mx, sb128,64mb )
Das zooo erg.. wil mooi zelf componenten zoeken
Een Celeron op 200Mhz? Die vind ik wel HEEL erg knap. Die bestaan dus niet.Op donderdag 17 mei 2001 17:02 schreef The_VinZzZ het volgende:
Zal''k nog eens wat vertellen. Grote zaken die kant-en-klaar Pc''s verkopen zoals Packard Hell''s en Compaq''s, die willen af en toe hun klanten nog wel es naaien. Vooral als het plankmodellen betreft. Kreeg als parttimertje altijd een aardige bonus als ik een overjarige computer verkocht, of een met superhoge marge. We hadden zelfs afgelopen winter nog een IBM e71 met celeron200 en 15'''' van zolder verkocht voor 1999,- (designed for windows 95) dus dat naaien gebeurd zeker wel. Vooral door verkopers die er premies voor krijgen.
klant:''''Mijn videokaart doet et niet meer''''
verkoper:''''Dan is je moederbord doorgebrand, een nieuwe kost 400 piek''''
Verwijderd
gelijk naar achteren lopen naar de TD, en daar vragen zijn meestal aardige mensen die hebben er over het algemeen genomen meer kaas van gegeten.
zelf heb ik nooit in een comper winkel gestaan, wel bij Halfords. kreeg ik eerst een goede training van alle producten, dus hoef je geen lul verhalen op te hangen.
noe doe ik partime allen reparatie werk bijCARD SERVICES, van compaq:r en apple:r
maar alleen reparatie dus hoef je de klant niet te woord te staan
Klinkt op eerste gezicht inderdaad dom maar stel hij bedoelt ultrahle, of andere 3dfx spellen zo dom is het dan ook weer niet.Op donderdag 17 mei 2001 12:31 schreef EnfantTerrible het volgende:
Verkoper:
ligt eraan welke winkel he!Op donderdag 17 mei 2001 17:55 schreef elmo22 het volgende:
wat ik heb geleerd van comper winkels is:
gelijk naar achteren lopen naar de TD, en daar vragen zijn meestal aardige mensen die hebben er over het algemeen genomen meer kaas van gegeten.
zelf heb ik nooit in een comper winkel gestaan, wel bij Halfords. kreeg ik eerst een goede training van alle producten, dus hoef je geen lul verhalen op te hangen.
noe doe ik partime allen reparatie werk bijCARD SERVICES, van compaq:r en apple:r
maar alleen reparatie dus hoef je de klant niet te woord te staan
Nou moet ik ook zeggen dat niets zo onbeschoft is als de Nederlands consument. Laat ik maar niet gaan beginnen over de shit die ik heb meegemaakt.. waarop ik op sommige moment instaat was om iemand te gaan meppen.
Ik heb ooit es 1 iemand de winkel uitgegooid.. die gast ging veel en veel te ver.
Verwijderd
mm je maakt me nieuwschierigOp donderdag 17 mei 2001 18:33 schreef tazzman het volgende:
Als Verkopende TD-er (men kwam er achter dat verkopers met verstand van zaken toch wel erg handig waren) heb ik de klant altijd te woord moeten staan.
Nou moet ik ook zeggen dat niets zo onbeschoft is als de Nederlands consument. Laat ik maar niet gaan beginnen over de shit die ik heb meegemaakt.. waarop ik op sommige moment instaat was om iemand te gaan meppen.
Ik heb ooit es 1 iemand de winkel uitgegooid.. die gast ging veel en veel te ver.
tel me more
zat geloof ik ook gast tussen die wel regelmatig op t.net kwam ...
I’m not like the OTTERS
Meneer, u heeft een petium xeon nodig met een vette scsi schijf en bla bla
U mag natuurlijk ook fooi geven
Daar zijn ze dus al helemaal niet slim dus. Ze hadden beter de klant een GF2 a 1000 piek proberen ''aan te smeren''Op donderdag 17 mei 2001 17:36 schreef Euroshima het volgende:
De Regenboog computers slaat alles:
klant:''''Mijn videokaart doet et niet meer''''
verkoper:''''Dan is je moederbord doorgebrand, een nieuwe kost 400 piek''''
The ramblings of an idiot
Verkoper: EEEEHHH wat voor een pakket is dat??
<*plonk*>
Vobis Hoofddorp
We zijn zeker niet de goedkoopste, maar onze service is beter, en een hongerloontje ? whoa minimumloon per uur is 12,50!!!
Tenzij het je minimumloon van je leeftijd is.
Ik biedt klanten die beetje willen boekhouden en surfen e.d. (simpele dingen) een vrij simpel systeem aan, maar vaak willen ze dan toch zelf die Ghz Athlon.
Nou prima.
En als ik iets niet weet dan zeg ik dat eerlijk, en ik vraag het dan even aan een collega.
Zelfs onze filiaal manager weet veel van pc''s omdat hij ook verkoper is geweest.
De vervelendste klanten zijn de klanten die helemaal niks weten van pc''s.
De klanten die weten wat ze willen hebben > heerlijk!
Gewoon spul uit het schap pakken en verkopen die handel.
Ik krijg geen premies ofzo, enigste is een grafiekje wat elke medewerker omgezet heeft, maar dat is niet reeël..ik verkoop een pc (bestel ''m)
en als ie binnen is rekend iemand anders ''m af, en komt op zijn grafiek te staan.
Maar dat stimuleert juist... "Nee ik wil die pc afrekenen"
Laatst had ik een klant die wou:
-De volgende dag een pc kant en klaar
-W2K die wij niet op voorraad hadden...dus die zou z''n zoon er wel opzetten.
Komt ie terug...zwaar ontevreden..fouten in W2K: rare error''s, ISDN&geluid niet aan de gang, en nog meer.
En dan wordt ie kwaad op ons! terwijl wij hardware geleverd hebben (dat goed werkt!)
Grootste probleem bij mensen die weinig/niets weten van PCs: software.Op vrijdag 18 mei 2001 11:54 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
...
Komt ie terug...zwaar ontevreden..fouten in W2K: rare error''s, ISDN&geluid niet aan de gang, en nog meer.
En dan wordt ie kwaad op ons! terwijl wij hardware geleverd hebben (dat goed werkt!)
Dus doet de winkel waar ik werk geen beloftes over software. Installen = ok, maar als er dan iets niet werkt en het ligt aan de pc ook nix aan de hand, maar "USER FAILURE" wordt beloond met 150,- per uur (ex.). Dus dan komen mensen niet met domme dingen aanzetten.. wij kunnen het niet helpden dat ze niet met hun pc om kunnne gaan...Op vrijdag 18 mei 2001 11:58 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Grootste probleem bij mensen die weinig/niets weten van PCs: software.
duurder dan?Op donderdag 17 mei 2001 12:49 schreef Eastern het volgende:
Als je al bij DynaGeit naar binnen gaat, dan ben je al |:(|:(|:(|:(|:(. Dynabyte is (bijna) altijd duurder als internet / echte computer winkel.
sorry, ik kon het niet laten...
Vaak is dus echt het probleem dat ze vanwege het hoge verloop constant met een "onervaren" crew zitten.
Noodgedwongen gaan die mensen dus vrij vroeg in hun "loopbaan" de winkel in, met gebrek aan de nodige kennis en ervaring.
Ze zitten nu eenmaal krap in het personeel en dan ben je niet zo critisch met het aannemen van mensen.
Daar komt dan nog bij dat de meeste nieuwe mensen echt van mening zijn dat ze wel iets van computers weten, en vandaar eerder geneigd zijn onzin te spuien dan het gewoon te komen vragen aan een, zeldzame, ervaren medewerker.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
Klant was gegantische newbee
Ondanks dit ff toch een andere kant belicht: ik werk bij een bekend bedrijfje op als phonetech voor de UK/IE lijn. Leuk en wel, maar af en toe is het bij ons rustig en op de NL lijn druk, dus krijgen we hun gesprekken. En idd- NIETS is zo onbeleefd als een Nederlandse klant:(.
Kijk, de PC''s die in NL worden verkocht zijn niet slechter dan elders; dezelfde issues, dezelfde garantievoorwaarden. Maar ik heb de grootste medelijden met de arme lui die dagelijks ons in persoon tegemoet moeten treden in de winkels.
Dat gezegd, ik erger me soms net zo goed aan ondeskundinge verkopers, maar dan net zo goed bij een supermarkt (mbt het eten) als bij een computerboer (mbt de PC''s). Leve de (kleine) verkoper die z''n zaken wel kent- je kunt veel effectiever lullen als je wel weet waar je het over hebt (kun je die idioten uitleggen waarom een Javascript het sneller hoort te doen op een Netburst architectuur>:)|:().
Oslik blyat! Oslik!
Als ik een bepaald product wil hebben, en het is boven de 200,- dan ga ik altijd eerst zelf informatie halen... Als ik dan in een winkel sta, ben ik op dat moment specialist van dat product... Sterke verkoper die dan nog iets weet te vertellen/aan te naaien... Vroeger moest je kasten vol hebben met naslagwerken, tegenwoordig browse je ff en je ben weer uptodate. Ik zeg maar zo, ik heb de hele wereld als naslagwerk.Op donderdag 17 mei 2001 13:33 schreef Sjod het volgende:
Ja maar hebben jullie ook goede ervaringen, dat er bijv. gewoon van schrikt hoeveel die koper weet.:7
Daar kom ik wel voor op dit Forum
Verwijderd
hij had een snellere cpu gekocht dus een p233mmx er zat eerst een p166mmx in die is eruit gehaalt de 233 draaide @266 wat een flinke snelheids winst was. op de bon hebben we gewoon een 233verkocht voor de prijs van een 233 maar alleen de naam verandert naar 266Op maandag 21 mei 2001 02:19 schreef dion_b het volgende:
victorb, dat is fraude. Bullshit verkopen over PCs tot daar aan toe, maar als ergens een P166MMX in zit (al kan die tot 300 geOCd worden) dan dient die als zodanig verkocht te worden. Punt. Zeggen dat je internet sneller gaat met een P233MMX OK (bullshit...), maar stop er dan wel echt een 233 in, en voor de 266 moet je naar de K6 of PII. Tweaken doe je als klant na aankoop niet als verkoper ervoor:(
Ondanks dit ff toch een andere kant belicht: ik werk bij een bekend bedrijfje op als phonetech voor de UK/IE lijn. Leuk en wel, maar af en toe is het bij ons rustig en op de NL lijn druk, dus krijgen we hun gesprekken. En idd- NIETS is zo onbeleefd als een Nederlandse klant:(.
Kijk, de PC''s die in NL worden verkocht zijn niet slechter dan elders; dezelfde issues, dezelfde garantievoorwaarden. Maar ik heb de grootste medelijden met de arme lui die dagelijks ons in persoon tegemoet moeten treden in de winkels.
Dat gezegd, ik erger me soms net zo goed aan ondeskundinge verkopers, maar dan net zo goed bij een supermarkt (mbt het eten) als bij een computerboer (mbt de PC''s). Leve de (kleine) verkoper die z''n zaken wel kent- je kunt veel effectiever lullen als je wel weet waar je het over hebt (kun je die idioten uitleggen waarom een Javascript het sneller hoort te doen op een Netburst architectuur>:)|:().
Nog steeds hoogst twijfelachtig- tenminste heeft hij niet meer betaald dan hij hoefde, maar het was juist omwille van dit soort praktijken dat Intel locks op de CPU ging zetten (OK zou hier niet geholpen hebben want FSB verhoogd...). Kijk, als je de klant verteld had dat je''m gewoon had opgevoerd, OK (dan heb jij de garantievoorwaarden gebroken, niet hij)- stel dat er iets mis mee ging had je echt op je donder kunnen krijgen.hij had een snellere cpu gekocht dus een p233mmx er zat eerst een p166mmx in die is eruit gehaalt de 233 draaide @266 wat een flinke snelheids winst was. op de bon hebben we gewoon een 233verkocht voor de prijs van een 233 maar alleen de naam verandert naar 266
Maar goed, NL klanten zijn de meest onbegripvolle, onbeschofte lui die je kunt tegenkomen, dus was het misschien onder de omstandigheden de enige optie:'(
Oslik blyat! Oslik!
Ja en nee. Maar stel dan de vraag wat het is en geef toe dat je het misschien niet weet.Op vrijdag 18 mei 2001 11:52 schreef Deleon het volgende:
Arcade: je bent niet realistisch. Zoiets hoef je als verkoper echt niet te weten hoor...
Verwijderd
alle mobo''s hadden dat toen al meer dan een jaar on-board, deze ook!
ow ja, toenik m''n pc (tbird 1ghz) ging kopen, moest ik ook een nieuwe netwerkkaart:
verkoper: ''je kan beter de realtek kopen dan de 3com, want die realtek geeft veel minder problemen, en die 3com gebruikt 4 irq''s!''
ja hallo, ik had bijna geen zin meer om daar uberhaupt nog iets te kopen!
Maar deze verkoper vind ik wel eerlijk op het punt van de realtek aanteraden en niet alleen de allerduurste spullen, want voor sommige mensen is realtek heel goed (hier 2 in mijn bak zitten en perfect). Alleen jammer dat hij een paar fout"jes" maakt in zijn verhaaltje.Op maandag 21 mei 2001 17:18 schreef killalot het volgende:
ik heb ooit geweten dat ze bij een plaatselijke compuboer volledige pc (een pentium 150) met een aparte I/O kaart leverden!
alle mobo''s hadden dat toen al meer dan een jaar on-board, deze ook!
ow ja, toenik m''n pc (tbird 1ghz) ging kopen, moest ik ook een nieuwe netwerkkaart:
verkoper: ''je kan beter de realtek kopen dan de 3com, want die realtek geeft veel minder problemen, en die 3com gebruikt 4 irq''s!''
Verwijderd
ik wou per se een 3com, omdak al te veel gezeik had gehad met merkloze brol!
ps: heb nu wel een realtek, maar geeft toch veel meer problemen dan m''n 3com
maar jij verwachtte toch niet echt dat Vobis Artic Silver heeft?Op maandag 21 mei 2001 16:30 schreef ArCadE het volgende:
[..]
Ja en nee. Maar stel dan de vraag wat het is en geef toe dat je het misschien niet weet.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Verwijderd
Nou een verkoper heeft mij ook vertel dat die 3com kaartjes NIET beter zijn dan een realtek.Op maandag 21 mei 2001 17:18 schreef killalot het volgende:
netwerkkaart:
dat van 4 irq''s zal wel onzin zijn maar oke,
die verkoper ken ik zeergoed dus...
{sorry dubbel post
Verwijderd
Ik ben zelf verkoper/TD bij een computerwinkel, en haal bijna al mijn kennis van nieuwe producten van T.net en GOT af!!! Thx guys!
Maar ff serieus. Er zijn inderdaad zat verkopers die echt gewoon knuppels zijn qua kennis van hardware. Ik ging laatst met een vriend van me naar een nieuwe computer voor hem kijken, hij wilde per se een merkcomputer... ik geprobeerd om et uit zijn hoofd te praten, maarja
Verwijderd